راه اندازی پژوهشکده صنعت، معدن و تجارت در دانشگاه یزد

no-thumbs

تاسیس پژهشکده صنعت، معدن و تجارت در دانشگاه یزد و زمینه‌های توسعه همکاری میان بخش‌های تولید، تجارت و دانشگاه در در نشستی با حضور روسای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یزد، بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز"محمدرضا علمدار یزدی" رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان یزد در این نشست که در دفتر معاون پژوهش و فناوری برگزار شد، با تاکید بر ضرورت و اهمیت ارتباط میان دانشگاه و بخش‌های مختلف تولید و تجارت، گفت: با مطالعه تاریخچه دانشگاه درمی‌یابیم که دانشگاه برای تأمین نیازهای صنعت و بازار بوجود آمده است.

وی افزود: در واقع کارکرد دانشگاه سه مورد تولید علم، انتقال علم و اشاعه علم است که متاسفانه امروزه ما اشکالاتی در موازنه این کارکردها داریم اما ان‌شاالله به همت مدیران دانشگاه و اعضای هیات علمی و همکاری دیگر سازمان‌ها این موارد حل خواهد شد.

علمدار یزدی با اشاره به تحصیل بالغ بر ۲۵ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در استان یزد، تاکید کرد: این افراد زمانی که دانش‌آموخته شوند توقع کار مناسب و در شان خود دارند، در صورتی که باید این نگاه کارمندی و حقوق بگیری تا حدود زیادی تعدیل شود و افراد به سمت کارآفرینی بروند و به جای آن که انتظار داشته باشند کسی برای آنان اشتغال ایجاد کند، خودشان با توجه به تخصص دانشگاهی خود، ایجاد شغل و درآمد کنند.

وی با اشاره به رویکرد جدید این سازمان در خصوص اهمیت و لزوم پژوهش در تصمیم‌گیری‌ها و اجرای طرح‌ها، از ایجاد پژهشکده صنعت، معدن و تجارت در دانشگاه یزد استقبال کرد و برای همکاری قول مساعد داد.

علمدار یزدی در پایان نیز با اشاره به لزوم همکاری جدی، مستمر و منظم میان دانشگاه و سازمان‌های ذی‌ربط، گفت: تقاضای من این است که با همدلی، کار جدی و همکاری مستمر مشکلات بخش‌های تولید و تجارت را رفع کنیم چرا که این زمان، زمان کار و تلاش و فعالیت بی‌وقفه برای اعتلای نام کشور است.

"حمیدرضا نصیری‌زاده" رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با تاکید بر لزوم انجام طرح‌های پژوهشی با دقت و کیفیت لازم و در راستای حل مشکلات و معضلات جامعه، آمادگی این سازمان را برای مساعدت در تاسیس و تجهیز پژوهشکده صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که ساختمان این پژوهشکده با پی‌گیری دانشکده و حمایت خیرین ایجاد شده و به پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برسد، امکان تامین مابقی اعتبار لازم برای اتمام عملیات ساختمانی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان وجود دارد. 

بخش نظردهی بسته شده است..