ترسیم افق ۵۰ ساله دانشگاه های یزد

no-thumbs

استاندار یزد با اشاره به فلسفه وجودی دانشکده های فنی و حرفه ای گفت: باید برای پرورش نیروی تکنسین با مهارت تلاش کنید و به فکر تربیت نیروی کاردان حرفه ای و متخصص باشید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزنشست مشترک استاندار یزد با رؤسا و معاونین دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای استان  در سالن کنفرانس دانشکده فنی شهید صدوقی(ره) یزد برگزار شد.


استاندار در این نشست مشترک با تأکید بر آینده نگری در برنامه ریزی ها اظهار داشت: از شما که جامعه دانشگاهی استان هستید انتظار می رود دوراندیشی و جامع نگری را در رفتارها، کارها و برنامه ریزی هایتان لحاظ و باتوجه به محورهای توسعه استان، افق های ۳۰،۲۰ و ۵۰ ساله را برای دانشگاه تدوین نمائید.


سیدمحمد میرمحمدی ادامه داد: دید باز و دوراندیشی در تدوین برنامه ها بسیار مهم است و این مسئولیت متوجه شماست که مشکلات و مسائل دانشگاه را حل و فصل نمائید.


وی افزود: البته مسئولین ارشد استان و استانداری یزد هرچه در توان داشته باشند در مسیر قانون برای حمایت از دانشگاه انجام خواهند داد اما در بحث تأمین اعتبارات چون اعتبارات دانشکده های فنی استان ملی و زیر نظر وزارت علوم است با محدودیت هایی مواجه هستیم.


میرمحمدی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در دانشکده های فنی استان خاطرنشان کرد: امروز نمی توان به یکباره همه مشکلات را حل کرد، باید در سالهای گذشته در کنار خود، نیروهای کارآمد را پرورش می دادید و توصیه من به همه مسئولان و مدیران کل استان این است که به فکر پرورش و نیروی کارآمد در دستگاههای خود باشید که اگر اینکار را نکنید و سیستم را معطل گذاشتید، مرتکب خطای بزرگی شده اید.


عالی ترین مقام اجرایی استان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در بیان مشکلات و مسائل باید حرفها پایه و منطق علمی داشته باشد و این طور نیست که مسئولین از مسایل و مشکلات استان بی اطلاع باشند و اینجانب حرفی را که پایه و استدلال منطقی نداشته باشد را نمی پذیرم.


استاندار یزد خاطرنشان کرد: وظیفه همه ماست که برای رفع مشکلات استان تمام تلاش خود را انجام دهیم و نقشی که در مدت مسئولیت بر عهده داریم را به خوبی ایفاء نمائیم.


در ابتدای این جلسه، سید ابوالقاسم میرطالبی رئیس دانشکده فنی شهیدصدوقی (ره) و برخی از رؤسای دانشکده های فنی استان در گزارشی به بیان مشکلات دانشکده های فنی استان پرداخت و اهم آن را: کمبود اعتبارات مالی، کمبود و عدم توازن نیروی انسانی، کمبود خوابگاههای دانشجویی و دارا نبودن تجهیزات آزمایشگاهی مدرن عنوان کرد.


دانشکده های فنی و حرفه ای استان با دارابودن ۹ مرکز آموزشی در سراسر استان در حال آموزش ۱۱ هزار نفر دانشجو در بیش از ۱۰۰ رشته محل دانشگاهی هستند.

بخش نظردهی بسته شده است..