تاکید فرماندار تفت بر بهره گیری از فناوریهای نوین کشاورزی

فرماندار تفت گفت: امروز توسعه فکری و بهره گیری از فناوری های نوین کشاورزی ملاک عمل بوده و تنها در این صورت است که می توانیم شاهد خروجی و نتیجه مطلوب در بخش کشاورزی باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز محمود زارع رشکوئیه  به مناسبت فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی با حضور در این اداره در نشستی صمیمانه با کارکنان این مجموعه به دیدار و گفتگو پرداخت و گفت: کشاورزی به عنوان یکی از محورهای توسعه شهرستان در سند توسعه تفت مطرح و مدنظر قرار گرفته است.

وی گفت: این مسئله مسئولیت کارکنان خدوم و پرتلاش جهاد کشاورزی را در این رابطه خطیرتر می سازد.

وی با بیان اینکه توسعه بخش کشاورزی، کار جهادی و تفکر جهادی را می طلبد ادامه داد: باید تلاش کرد تا از همه ظرفیت های علمی و فکری در جهت ارتقای کشاورزی تفت بهره برد و این مهم، نیازمند رویکردی جهادی در این بخش است.

عالی ترین مقام دولت تدبیر و امید در شهرستان تفت، روزمرگی را آفت کارها برشمرد و گفت: خلاقیت، نوآوری و تلاش لحظه به لحظه برای ارائه روش های نوین و کارآمد در بخش کشاورزی، زمینه ساز خلق کارهای درخشان و ماندگار در این حوزه است.

وی بر تلاش برای استفاده از ظرفیت های بودجه ای در استان و کشور برای کمک به رشد بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: توسعه اشتغال روستایی منوط به توجه ویژه به بخش های کشاورزی و دامپروری است بدین مفهوم که اگر شاهد رونق دامپروری و کشاورزی سودآور در مناطق روستایی باشیم بی تردید شاهد توسعه اشتغالزایی روستایی بوده و در نتیجه آن، از روند مهاجرت بی رویه از مناطق روستایی و پدیده حاشیه نشینی در شهرها کاسته خواهد شد.

فرماندار تفت توسعه پایدار بخش کشاورزی در شهرستان تفت را وابسته به اصلاح الگوی کشت و افزایش راندمان آبیاری عنوان کرد و گفت: استفاده از محصولات کم آبخواه و افزایش راندمان آبیاری حتی در اراضی کوچک می تواند کمک شایانی به استفاده بهینه از آب کند.

وی از برگزاری نشست های مشورتی بخش کشاورزی با حضور صاحب نظران امر به صورت منظم خبر داد و گفت: تلاش می شود در این نشست ها راهکارهای توسعه بخش کشاورزی شهرستان مورد بحث و ارزیابی قرار گرفته و تصمیمات لازم اتخاذ گردد و مدیریت ارشد شهرستان نیز برای همکاری با بخش کشاورزی آمادگی را دارد.

سرپرست جهاد کشاورزی تفت هم در این نشست به خلاصه ای از عملکرد این اداره پرداخت و گفت:با استفاده از روشهای نوین آبیاری در۵۰۰ هکتار از اراضی، آبیاری تحت فشار اجرا شده، ۳۰۰ هکتار در حال اجرا و ۱۰۰ هکتار هم آبیاری کم فشار انجام شده است.

دهقانیزاده ،احیا و مرمت ۱۹۸ رشته قنات با هزینه ۱۵ میلیارد ریال، پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون به مبلغ ۱۱۲ میلیارد ریال و کسب رتبه دوم استان در این بخش، تولید ۱۰۸ تن سالیانه عسل و رتبه اول استان در این زمینه را از مهمترین اقدامات این اداره بیان نمود.

شهرستان تفت که در ۲۰ کیلومتری یزد واقع شده قطب تولید محصولات کشاورزی و دامی استان می باشد و ۱۸ هزار هکتار سطح زیر کشت دارد.ک/۲

بخش نظردهی بسته شده است..