تحلیل رفتار سیاسون:

دفاع اصولگرایان یزدی از حمله با مهر و تسبیح به معاون رئیس جمهور/ سکوت معنی دار اصلاح طلبان یزدی / سکوت دستگاه های امنیتی و قضایی

با گذشت دو روز از برخورد عده ای معدود با امیری معاون رئیس جمهور در نمازجمعه یزد، اصولگرایان در مصاحبه هایی لبخند رضایت بر لب دارند و البته اصلاح طلبان یزدی برخلاف همیشه سکوت کرده اند.

به گزارش یزدی نیوز روز جمعه در حالی که امیری معاون رئیس جمهور بین دو نماز تصمیم گرفت درباره وحدت در جامعه سخنرانی کند ناگهان در میانه صحبتش و در حالی که داشت از بزرگان یزد همچون آیت الله خاتمی پدر رئیس جمهور اسبق نام می برد، گویا عده ای این نام و عنوان را برنتافتند و با شعار مرگ بر منافق با وی مخالفت کردند.

اندک اندک افراد مختلف از جای جای مسجد نزدیک تریبون آمدند و شعار سر دادند در همین حال هم عده ای از مردم با صلوات فرستادن خواستار پایان جدل شدند که ره به جایی نبردند.
تعداد افرادی که جلوی تریبون جمع شده بودند با پرتاب مهر و تسبیح سعی در آسیب زدن به معاون رئیس جمهور کردند که البته ناموفق بودند. امیری صحبت های خودش را به اتمام رساند و با نشستن وی قائله ختم شد.
بعد از این رویداد بی بی سی فارسی، صدای آمریکا و سایر شبکه های معاند به پخش خبر و تحلیل ان پرداختند. 
در رسانه های داخلی هم دو گروه شدند، برخی آن را منتسب به دلواپس و اندک شمار و سازماندهی شده پنداشتند و برخی آن را برخاسته از بطن جامعه و اعتراض یهویی قلمداد کردند.
برخی چهره های اصولگرای یزدی نتواستند لبخند رضایت خود را مخفی کنند و در مصاحبه از آن به نیکی یاد کردند. اما اصلاح طلبان در یک رفتار قابل تامل، لب فرو بسته و سکوت کرده اند.
آنچه نیاز به روایت گری و نظاره دارد رفتارهای نهادهای امنیتی و قضایی است تا برداشت آنها از حمله به معاون رئیس جمهور را چگونه قلمداد کنند. 
 

۱ دیدگاه