کیفیت پژوهش در استان یزد مطلوب نیست

به گزارش یزدی نیوزدبیر کارگروه پژوهش بسیج استان یزد با اشاره به آمار پژوهش‌های ارائه شده در استان یزد گفت: کیفیت پژوهش در این استان مطلوب نیست.

محمدرضا زارع در مجمع عمومی بسیج استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد از نظر نسبت تعداد دانشجو به جمعیت، آمار نخبگان، قبولی در کنکور و … رتبه نخست را دارد بر این اساس رتبه یزد باید در پژوهش نیز اول باشد، اظهار داشت: یزد به رغم جمعیت بالای دانشجویی از کیفیت خوبی در زمینه کارهای پژوهش برخوردار نیست.

وی عنوان کرد: ایران از نظر تعداد مقالات علمی و بین‌المللی رتبه ۱۵ را دارد اما از نظر کیفیت مقالات رتبه ۳۵ را دارد، عنوان کرد: علت کاهش کیفیت پژوهش‌ها و تولید در این زمینه، کاربردی نبودن و اثرگذار نبودن پژوهش‌ها است.

زارع همچنین با انتقاد از اینکه شورای عالی پژوهش استان یزد نیز بسیار کم تشکیل می‌شود، افزود: در مجموع آنگونه که انتظار می رود، یزد جایگاه خوبی در زمینه پژوهش ندارد.

دبیر کارگروه پژوهش بسیج یزد ادامه داد: آمادگی داریم با کمک بسیج اساتید، مسائل صنعت، کشاورزی، تجارت و مسائل استانی را در زمینه اقدامات پژوهشی همراهی کنیم و طرح‌های تحقیقاتی ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه طرح‌های آمایشی نیز حاصل برنامه‌های پژوهشی است، افزود: اگر توسعه استان یزد بدون آمایش سرزمینی انجام شود، نتیجه همان اقداماتی است که تاکنون انجام شده و به طور قطع به نتیجه مثبتی نخواهیم رسید.
 

منبع: مهر
 

 

۱ دیدگاه

  • دلسوز یزد

    سلام جای سوال داره چرا همه ایران مثل اصفهان تهران فارس تبریزاز لحاظ پژوهش از یزدیها بالاترند؟؟؟درصورتی که ما رتبه اول کنکوریم حتی تو ارشدو دکتری هم موفقیم. ولی پژوهش نه!!به نظرم باید کارشناسی بشه این قضیه ودلایلش بررسی بشه!!!حیف استعدادهای یزدیها تلف بشه.