آیا نماینده لیست امید یزد هم به جرگه منتقدین استاندار پیوسته است؟

نماینده یزد: مدیریت استان ناکارآمد است

موسوی نماینده مردم یزد که به دلیل قرار گرفتن در لیست امید و مورد حمایت جریان دولت و اصلاحات، رای اورد و راهی مجلس شد اخیرا در یک جلسه لب به انتقاد از مدیران ارشد دولتی در استان گشوده است.

به گزارش یزدی نیوزتابناک نوشت:آنچه روابط عمومی دفتر نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در جلسه ماهانه فعالان سیاسی اجتماعی از قول وی بیان کرده حاکی است، موسوی به مدیریت استان نقد جدی دارد.
 سید ابوالفضل موسوی بیوکی در جلسه ماهانه جمعی از فعالین سیاسی و اجتماعی استان یزد، گفت: برخی رویه های موجود در مدیریت استان ناکارآمد است، هرچند موضوعات آب، امنیت و اقتصاد از اولویت های اصلی استان یزد به شمار می روند و پیگیری های لازم برای حل آن ها را انجام داده ایم اما گاهی پشت دروازه های مدیریت استان برای سرعت بخشی به برنامه ها متوقف می شویم.
وی اظهار داشت: امروزه نیاز به مدل و الگویی برای تبیین شیوه مدیریت مسائل استان به خوبی احساس می شود، به همین دلیل از رییس دانشگاه یزد درخواست دارم که دانشگاه به عنوان مغز متفکر، الگویی برای مدیریت استان تهیه کند.
وی سوالات پیش روی الگوی موردنیاز مدیریت استان را اینگونه برشمرد: بر پایه چه اصولی باید مدیران انتخاب شوند؟، چه رویکردی باید در تغییر و جابجایی مدیران در نظر گرفت؟، آیا با تغییر مدیران باید رویکردها هم تغییر کند و یا باید براساس یک برنامه از پیش تعیین شده حرکت کرد؟، آیا مدیران ما فکری برای جانشین پس از خود می کنند و اعتقادی به پرورش نیروی کارآمد دارند؟ و در نهایت چگونه می توان از تجارب مدیران گذشته استفاده کرد؟
موسوی با اشاره به توصیه رهبر انقلاب به دولتمردان مبنی بر کارکردن با تمام توان تا پایان دوره مسئولیت، گفت: با توجه به این فرمایش مقام معظم رهبری و هم چنین هم سویی و همدلی نمایندگان استان با مدیران، به نظر می رسد فرصت بسیار مناسبی برای پیشبرد اقدامات لازم برای رشد و توسعه استان فراهم است اما اگر هماهنگی و تعامل لازم ایجاد نشود،  اتفاق خوبی نخواهد افتاد.
وی ادامه داد: به نظر می رسد لازم است یک تعامل و هماهنگی بهتر بین نمایندگان و مدیران ایجاد شود تا بین آن ها تقسیم کار صورت پذیرد؛ مدیران می توانند پیگیر اقدامات اجرایی در درون استان باشند و نمایندگان می توانند پیگیری های سرعت بخش و برنامه ساز را در خارج از استان انجام دهند.
وی با اشاره به سرقت اخیر رخ داده در بازار زرگرهای یزد و وقوع دو فقره قتل در استان، گفت: هر چند تا امروز به امنیت بالای استان افتخار کرده ایم اما اتفاقات اخیر زنگ خطر را به صدا درآورد که لازم است مسئولین برای امنیت استان تدابیر ویژه در نظر گیرند، نبود امنیت علاوه بر مشکلاتی که برای شهروندان ایجاد می کند، ریسک سرمایه گذاری در استان را هم بالا می برد و موجب تشدید مشکلات اقتصادی می شود.
موسوی ادامه داد: از سوی دیگر افزایش آمار افسردگی در بین مردم یزد، می تواند آسیب هایی را برای جامعه ایجاد کند، در این شرایط لزوم توجه به توسعه فرهنگی استان بیش از پیش احساس می شود و آن را جزو اولویت های استان قرار می دهد.

۱ دیدگاه

  • شهروند

    آقاي موسوي در جهت پيشرفت استان و جايي كه بحث پيشرفت استن پيش مياد بايد مسوولان و نمايندگان مجلس فارغ از هر حزب و جناح سياسي با هم متحد شوند