در مسجد حظیره یزد برگزار شد:

استقبال مردم یزد از اقامه نماز عید فطر توسط یادگار سومین شهید محراب

حجه الاسلام صدوقی یادگار سومین شهید امسال برای اولین بار اقامه نماز جماعت عید فطر را درمسجد حظیره یزد برعهده داشت.

به گزارش یزدی نیوز،این مراسم  با استقبال پرشور مردم شهر یزد برگزار شد به طوریکه صفوف مردم برای اقامه نمازدرخیابان اطراف این مسجد ادامه داشت.
حجت الاسلام محمد صدوقی در خطبه های نمازعید فطر در مسجد روضه حظیزه هم طی سخنانی گفت: داعش بویی از اسلام نبرده و حتی اخیرا به حرم شریف پیامبر اکرم(ص) هم قصد تعرض داشتند .
وی ادامه داد: داعش ساخته قدرت های جهانی برای مقابله با اسلام است وهوشیاری و وحدت مسلمین می تواند این گونه توطئه ها را خنثی کند .
وی گفت: باید مواظب باشیم تا عملکرد برخی تندروها ازطرف شیعه یا سنی، باعث شعله ور شدن آتش اختلاف و تفرقه نشود.
حجت الاسلام صدوقی ادامه داد: وضعیت امنیتی که در منطقه وجود دارد ثمره جنگ قدرت های بزرگ در منطقه است و کشور ایران در سایه وحدت، امنیت مناسبی دارد و نگهداری این وضعیت در سایه وحدت امکان پذیر است.
وی افزود: ما باید برای هدف بزرگمان که حفظ امنیت است دعواهای داخلی را کنار بگذاریم و امروز مدافعان حرم از مرزهای ایران صدها کیلومتر دورتر از مرز جغرافیایی کشور دفاع می کنند و فداکاری این رزمندگان و حفظ وحدت، انشا الله موجب حفظ امنیت کشور می شود.
حجت الاسلام صدوقی گفت: امروز دامن زدن به اختلافات داخلی و اختلافات شیعه و سنی از طرف افراطیون هر دو قوم، مانند بنزینی است که روی آتش اختلاف ریخته می شود وبا وحدت همه گروه ها، این اتفاق نخواهد افتاد.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز عید فطر گفت: سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان افق جدیدی را برای کشور ما ترسیم کرد و همچون همیشه راهگشا بود واگر مدیران فرهنگی کشور بتوانند فقط نظراتی که ایشان فرمودند را اجرایی کنند، قطعا تحول بزرگ فرهنگی در کشور به راه خواهد افتاد .
وی افزود: در برخی موارد با سخنان رهبری بصورت سلیقه ای برخورد می شود و باید به همه بخش های فرمایشات ایشان توجه شود .
یادگار نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید یزد ضمن برشمردن برخی مشکلات استان در زمینه صنعت، اشتغال، فرهنگ و آب، گفت: نکته ای که برای استان یزد حیاتی است مسئله آب است و اگر دور اندیشی مسئولان و دولت های گذشته و پیگیری علما و ائمه جمعه فقید این شهر نبود امروز شاید یزد محل زندگی نبود.
حجت الاسلام صدوقی ادامه داد: اگر یزد توانسته و می تواند به زندگی خود ادامه دهد با خط انتقال آبی بود که امروز در یزد داریم و با توجه به افزایش جمعیت و مسائل مختلف جانبی که در این مورد مطرح است، می طلبد که به فکر آینده باشیم.
به گزارش ایرنا،وی افزود: مردم شریف یزد که موصوف به صفت قناعت هستند در زمینه مصرف آب که با هزینه زیاد تهیه می شود ، اصل صرفه جویی را رعایت می کنند .
حجت الاسلام صدوقی در بخش دیگری از خطبه های نماز عید فطر گفت: ماه رمضان فرصتی برای خودسازی و پاک شدن از گناهان و روز عید فطر نیز زمان مزد گرفتن از خداوند و شروع زندگی عاری از گناه و حرکت در جهت کسب رضای خداوند متعال است.

۱ دیدگاه