خسرو معتضد تاریخ نگاربرجسته:

یزدیها زندان اسکندررا به پهنه کار و تلاش و سازندگی مبدل کردند

به گفته خسرو معتضد تاریخ نگاربرجسته، یزد درمیان کویر با مردمانی کوشنده هستند که زندان اسکندررا به پهنه کار و تلاش و سازندگی مبدل کردند.

به گزارش یزدی نیوزوی ادامه داد:یزد یک الگو است چرا که یزدیها با ذوق و تلاش در پهنه کویر و کم آبی منشاء برکات زیادی در همه حوزه ها برای کشور بوده اند.
وی افزود:یزدیها می توانند یک الگوی مناسب برای دیگر همو طنان کشور باشند.

 معتضد همچنین به فرهنگ غنی یزدیها اشاره کرد و گفت:سخت کوشی و اندیشه ناب یزدیها همیشه زبانزد عام و خاص بوده است.
وی معتقد است:سخت کوشی از سوی یزدیها باید مورد توجه جدی همه مسولانی و متولیانی قرار گیرد که دردستور کار خود رهنگ اقتصاد مقاومتی را دنبال می کنند.

تابناک

۱ دیدگاه

  • علیرضا آیت اللهی

    بیائید مطالعه شده یا باصطلاح علمی و منطقی از تاریخ یزد گفتگو کنیم . « زندان سکندر » برای یزد یک تسمیه نیست ؛ بلکه « تشبیه » نادرستی است که از چند نفر « ناراضی » از سفر خود به یزد ؛ چون خواجه حافظ شیرازی ، سرزده است . با مطالعه ی تاریخ های معتبر جهانی در باره یزد مشاهده می کنیم که اصولا” اسکندر از شهر یزد عبور نکرده است که در اینجا زندانی ساخته باشد ! . برخی بنا به احساسات شخصی و حدٌ اکثر ، احساسات گروهی به نامگذاری هائی می پردازند که اگر توهینی به اهالی شریف محل تلقٌی نشود لااقل زیبنده شهر هم نیست . امروز هم شاهدی بر این امر داریم : فراتر از خدا و عبادت خدا = اسلام نمی شناسیم ؛ و قرنهاست که دارالعباده لقب یزد بوده و هست ؛ امٌا برخی از تنگنظرانِ فرقه گرا لقب هایی فرعی و فرعی تر برای آن پیشنهاد و حتٌی عنوان می کنند ! . لطفا” « حقیقت » و « تاریخ صحیح » را پاس بداریم .