مدیرکل امور اقتصادی استان یزد:

۷۳ فرصت جدید سرمایه‌گذاری در استان یزد شناسایی شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: سال گذشته 73 فرصت جدید سرمایه‌گذاری با همکاری دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های مشاور در این استان شناسایی شد.

به گزارش یزدی نیوزعلی نمازی اظهار داشت: این فرصت‌ها در زمینه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، انرژی و میراث فرهنگی و گردشگری بوده است.

وی از برگزاری ۱۰ نشست سرمایه‌گذاری با حضور مدیران دستگاه‌های عضو مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان یزد در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: این نشست‌ها ۴۵ مصوبه داشته است.

نمازی، تجهیز مرکز خدمات سرمایه‌گذاری، ارائه گزارش مشوق‌های قانونی قابل ارائه به متقاضیان، ارائه لیست نهایی فرصت‌های شاخص سرمایه‌گذاری استان، دریافت نظرات تکمیلی اعضای مرکز در مورد لوح فشرده «یزد سرزمین فرصت‌های سرمایه‌گذاری»، دریافت نظرات پیشنهادی اعضاء در مورد مشوق‌های ملی و استانی، ارائه گزارش در مورد وضعیت واحدهای خرد اقتصادی، ارائه گزارش در مورد مؤلفه ضعف بازار سرمایه در تامین مالی فعالیت‌های تولیدی و ارائه گزارش برقراری خط اعتباری ۵ میلیارد دلاری بین ایران و کره جنوبی برای تامین مالی را از جمله این مصوبات برشمرد.

وی همچنین تصریح کرد: سال گذشته ۹ جلسه با سرمایه‌گذاران کشورهای ژاپن، آلمان، چین، کره جنوبی، ایتالیا و فرانسه در راستای توسعه همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری تشکیل شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد از صدور یک مجوز سرمایه‌گذاری خارجی برای یک گروه اقتصادی کشور چین از سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با سرمایه‌ مصوب ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار در زمینه تولید کاشی و سرامیک در سال گذشته خبر داد.

۱ دیدگاه

  • علیرضا آیت اللهی

    یک فعالیت اقتصادی به ظاهر « فرصت » ممکن است در واقع یک « تهدید » بالقوٌه بوده باشد . آیا این فرصتها با مطالعات امکان سنجی ، شناخت امکانات و تنگناها ، اعتبار تخصیص مشوٌق ها ، مزیٌت نسبی کره جنوبی ، چین و سایر پرتنرها در اقتصاد یزد ، تا میزان درآمد به نرخ جاری ( مثلا” در مقایسه با نرخ بهره و نرخ سود بانکی ) و بازار مطمئن فروش داخلی یا صادرات مطرح شده اند یا تنها با نظرات به اصطلاح کارشناسی ؟! که متاسفانه در دهه های اخیر یزد تقریبا” هیچگاه ما را اقناع نکرده اند ؟ آیا این لوح فشرده انتشار عمومی یافته است ؟ … کجاست فراخوان عمومی ؟ …