در نامه ای تلگرامی مطرح شد؛

درخواست یک روزنامه‌نگار از مسئول انصار ولایت یزد: لطفا صدای بلندگوهایتان در میدان امیرچخماق را کمتر کنید

تنی چند از کسبه محترم امیرچخماق سخت گلایه مند بودند که برخی مراسم با آن که شرکت کنندگان آن از عدد 30 و 40 نفر فراتر نمی رود از بلندگوهایی بهره می برند که گویی تأکید دارند تا صدای آن تا استانداری رسانیده شود.

به گزارش یزدی نیوز رضا بردستانی از روزنامه نگاران یزدی در نامه ای تلگرامی خطاب حجت الاسلام مهدی مهدوی نژاد مسئول محترم انصار ولایت یزد از وی در خصوص نحوه رفتار در میدان امیرچخماق انتقاد کرده است. متن این نامه که نسخه از آن در اختیار یزدی نیوز قرار گرفته به شرح زیر است.

جناب حجت الاسلام مهدی مهدوی نژاد مسئول محترم انصار ولایت یزد
سلام علیکم
نه توفیق زیارت شما را داشته ایم و نه سعادت آشنایی با شما و نه لیاقت بهره مندی از فیوضات مستتر در سخنرانی هایی که مملو از معنویت است و بیم و انذار از افتادن به ورطه غفلت و نادیده انگاری! اما آن چه ما را بر آن داشت تا این چند سطر را با نام و خطاب به شما بنگاریم، یکی از نادر اتفاقاتی است که مجموعه ای از رخدادهای دیگر که در دو ساله اخیر در میدان امیرچخماق روی داده است را تحت الشعاع قرار داده است که دست اندرکاران مراسم و برنامه هایی که در آن مکان برگزار می شود اگر حرف شنوی از استانداری و شهرداری و دیگر ارگان ها دولتی و ذیربط داشتند قطعا مزاحم اوقات گرانبهای شما نمی شدیم که چون بیشتر از آن ها، گوش هوششان به سخنان و فرامین شما است به این امید دست به قلم بردیم یا به تعبیری درست تر به کیبورد که شما بهتر و ساده تر می توانید این مسئله را رفع و رجوع نمایید.
جدای از بازخوانی مسائلی که ختم به دفن پیکر شهدای گمنام و عزیز شد و معتقدیم هر دو سوی ماجرا حرمت شکنی هایی عدیده کردند! با آن که نظر خود را رسما و صراحتا در چهارصفحه ویژه میدان امیرچخماق(مندرج در روزنامه آفتاب یزد) در همان ایام نگاشتیم اما بهانه این نگارش یادآوری آن حرمت شکنی ها نیست. مسلما یادآوری حفظ آرامش جامعه و تأکیداتی که حقوق مسلمین و مسلمات را به کرات گوشزد می کند به شما نیز زیره به کرمان بردن است و آوردن مثل و روایت از آن که ایجاد مزاحمت برای همسایه قطعا مذموم است نیز اظهر من الشمس!


از سویی دیگر معتقدیم به جای آن که یک نفر بکوشد همه معضلات را یک جا برطرف کند بهتر است تا هر نفر به قدر وسع و فهم یک معضل را مدیریت نماید کفایت می کند که جامعه ای سالم، آرمانی و از همه مهمتر؛ عمیقا و دقیقا اسلامی داشته باشیم. از بدو حرکت دفن شهدای گمنام در مراکز و مکان های خاص، همواره بر رعایت حرمت این شهدا که یادگارانی عزیز از سلحشوری و ایثار هستند تأکید شده است. در نشستی که با تنی چند از کسبه محترم امیرچخماق داشتیم سخت گلایه مند بودند که برخی مراسم با آن که شرکت کنندگان آن از عدد ۳۰ و ۴۰ نفر فراتر نمی رود اما مسئولین و برگزارکنندگان از بلندگوهایی بهره می برند که گویی تأکید دارند تا صدای مراسم از امیرچخماق تا میدان امام حسین.ع و مشخصا استانداری رسانیده شود با ذکر این مهم که این مسئله در ایام خاص و هر پنجشنبه نیز مکررا مشاهده شده است. اندک خواهش نگارنده این است که اگر هدف برپایی مراسم دعای پرفیض کمیل و ندبه و دیگر مراسم خاص است که بلندگو به قدر استفاده جمعیت حاضر کفایت می کند که قطعا باعث آزار همجواران با میدان نیز نخواهد شد و اگر هدف آن است که برخی صداها و الفاظ با بلندگو به گوش ساکنان ساختمان اداری واقع در میدان امام حسین.ع رسانیده شود به ثواب و صواب نزدیکتر آن است که آن مراسم در جوار استانداری برگزار شود که به این وسیله بهتر و راحت تر برخی پیام ها منتقل خواهد شد و به تبع آن اولا حرمت شهدای گمنام حفظ می شود، دیگر آن که حق و حقوق همسایگان و همجواران و کسبه میدان محفوظ نگاه داشته خواهد شد و در نهایت برخی حنجره های نازنین دچار آسیب جدی نخواهد شد!
با سپاس فراوان
رضا بردستانی ۲۰ فروردین ۱۳۹۵

۱ دیدگاه