فرمانده انتظامی استان یزد خبر داد؛

کاهش ۱۷ درصدی انواع سرقت‌ها در استان

no-thumbs

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با هنجارشکنان در چهارشنبه آخر سال، اظهار کرد: خوشبختانه با انجام اقدامات و تدابیر اندیشیده شده نیروی انتظامی شاهد کاهش جرائم استان در حوزه‌های مختلف هستیم.

به گزارش یزدی نیوز سردار "ایرج کاکاوند" امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش رسانه‌ها در ارتقای احساس امنیت در جامعه، اظهار کرد: امنیت موضوع حساسی است و اگر رسانه‌ها واقع‌گرایانه به آن بپردازند قطعاً نقشی اساسی در ارتقاء و ایجاد احساس امینت در جامعه خواهند داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع واقع شدن استان یزد در مسیر ترانزیت مواد مخدر کشور اشاره و تصریح کرد: متاسفانه  مواد مخدر یکی از مهمترین دغدغه‌ها و مطالبات خانواده‌هاست لذا در اولویت توجه از سوی نیروی انتظامی استان قرار گرفته و خوشبختانه با اقدامات همه جانبه صورت گرفته در سال جاری شاهد افزایش ۵۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان نسبت به سال قبل هستیم.

وی با بیان این که در سال گذشته بیش از ۲۲ تن موادمخدر در استان کشف و توقیف شده است، افزود: امسال تاکنون ۳۳ تن و ۲۵۷ کیلوگرم انواع مخدر در استان از سوداگران مرگ کشف شده است.

کاکاوند همچنین از افزایش ۱۷ درصدی انهدام باندهای قاچاق مواد مخدر در استان نسبت به پارسال خبر داد و عنوان کرد: توقیف محموله‌های مواد مخدر در استان که مقادیر زیادی از آن نیز مربوط به ماده مخدر هروئین است، مطمئناً نقش موثری در امینت کشف دارند.

وی از رشد قابل توجه جمع‌آوری معتادین متجاهر به صورت مستمر در استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود دو هزار و ۵۰۰ معتاد از سطح شهر جمع‌آوری و به مراکز و کمپ‌های ترک اعتیاد تحویل شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان از دیگر نگرانی‌های مردم استان که در اولویت کار پلیس قرار دارد را موضوع سرقت عنوان کرد و افزود: خوشبختانه امسال شاهد کاهش ۱۷ درصدی انواع سرقت در استان و همچنین رشد هشت درصدی کشفیات سرقت‌های روی داده در استان هستیم به نحوی که ۸۳ درصد از سرقت‌های استان کشف جرم می‌شود.

وی کاهش محسوس سرقت‌های خشن و تجاوز به عنف در استان طی سالجاری را یادآور شد، گفت: در سرقت‌های مهم ۲۰ درصد کاهش، سرقت به عنف کاهش ۳۳ درصد و در موضوع تجاوز به عنف کاهش ۲۷ درصدی را شاهد هستیم.

کاکاوند در این باره نیز از متلاشی شدن چهار، پنج باند سرقت در ماه جاری خبر داد و به شهورندان توصیه کرد در ایام نوروز مسائل حفاظتی را برای پیشگیری از سرقت اموال خود مورد توجه داشته باشند.

وی امنیت در آمد و شد و پیشگیری از بروز تصادفات را از دیگر مطالبات مردم استان ذکر کرد و گفت: خوشبختانه اقدامات صورت گرفته مانند اصلاح هندسی معابر و نصب دوربین‌ در معابر و غیره منجر به کاهش ۱۱ درصدی تصادفات دورن شهری و ۱۲ درصدی تصادفات فوتی برون شهری در مقایسه با مدت مشابه قبل شده است.

این مقام انتظامی در استان با اشاره به اقدامات پلیسی صورت در فضای مجازی، پلیس فتای یزد را به لحاظ کشف تخلفات فضای مجازی در جایگاه نخست کشور اعلام کرد.

وی همچنین در رابطه با کشفیات قاچاق کالا به رشد ۱۵ درصدی ارزش کشفیات استان در سال جاری اشاره کرد.

وی از افزایش رضایت‌مندی مردم از عملکرد پلیس استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تقدیر و تشکر مردم از مجموعه نیروی انتظامی ۹۵ درصد رشد داشته و این در حالی است که در این مدت شاهد افزایش ۱۳ درصدی تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در استان طی سال جاری هستیم.

کاکاوند مهمترین ماموریت‌های پیش روی نیروی انتظامی استان را تامین امنیت برنامه‌های چهارشنبه سوری و تعطیلات نوروزی ذکر کرد و گفت: خوشبختانه تمام تدابیر لازم در این موارد اندیشیده شده و پلیس با هنجارشکنان برخورد قاطع مطابق با قانون خواهد داشت.

به گزارش ایسنا یزد،گفتنی است؛ در این نشست هر یک از مسئولان پلیس‌های تخصصی استان نیز به ارائه گزارش و پاسخ به سئوالات خبرنگاران پرداختند.

۲ دیدگاه