آقای رییس جمهور هرچند وقت یکبار به” یزد” بیایید

امیرترقی نژاد

۱.رییس جمهور روزگذشته در حالی مهمان یزدی ها بود که بدون شک، یکی از خاطره انگیز ترین سفرهای او در طول دوران ریاست جمهوری و به خصوص سفرهای استانی به شمار رفت.استقبالی بی نظیرکه هواداران کاروان دولت تدبیر و امید ساعتها در روزهای زمستانی که گرمای تابستانی داشت منتظررییس جمهور ماندند.آنها بارها از خواسته ها  و مطالبات خود فریاد زدند.پیامی هایی که اگرچه بار سیاسی داشت اما از اندیشه و خردورزی یزدیها حکایت داشت.

۲.روحانی نیک می دانست که پای در شهری اصلاح طلب گذاشته است،شهری با خواستگاه اصلاحات،شهری که  از زمانی نه چندان دورتاریخ اصلاحات از آن رقم خورده است.این نمایه زمانی برای روحانی پررنگ تر شد که مردم یزد در لابه لای صحبت های روحانی بارها و با صدایی بلند از مرد اصلاحات فریاد زدند و خود روحانی نیز در جملاتی به به این نکته بسنده کرد که گفت:"درود بر شهر و مرد گفتگوی تمدن ها"

۳.صحبت های روحانی من باب اصلاح طلبی در یزد بود.برای همین  یادی از رییس دولت اصلاحات کرد و گفت که هیچ بزرگی را نمی توان حذف کرد.این قسمت سخنان رییس جمهور اگرچه در بخشی از نشست خبری اش در دو روز پیش به صورت ناقص تکرار شداما محکم و با بازخورد تاثیرگذار بیان شد .پیام و تاثیری که  حکایت از این نکته دارد که روحانی حرف مردم و از همه مهمتر فرهیختگان را دریافته است.

۴.روحانی این روزها نیک می داند که روزهای سختی در پیش دارد.مطالبات عظیمی بر دوش او گذاشته شده است. برای همین است که بخشی عظیم از سخنان خود رادر یزد به سیاست پیوند داد.برای تکمیل سخنان خود ازحضور عارفانه عارف که همراه و همدوش او در یزد بود بهره برد و گفت که دولت اماده همکاری جدی با مجلس منتخب برای رونق اقتصادی است.

۵.روحانی با برند عارف به این مسئله پی برده برده است که با همراهی اصلاح طلبان واقعی می تواند خیل عظیمی از هواداران خود را راضی نگه دارد ،اما به شرط آنکه اندیشه های اصلاح طلبان نیزحرمت گذشته خود را بازیابد.به هرروی اگرچه در این دوسال اخیر شاهد کوشش هایی از روحانی بوده ایم ولی با این همه به نظر می رسد نیازمند همت و هزینه بیشتری است.

۶.روحانی باید بداند که مردم ایران پشت و همراه او هستند.او در سفر به یزد این مسئله را فهمید و با انرژی بیشتر به مرکز بازگشت تا بتواند روند اصلاحاتی را که در پیش گرفته است در دوسال باقی مانده تکمیل نماید.

۷.پس آقای رییس جمهور نگران نباشید.به یزد بیایید و انرژی بگیرید.مطمئن باشید این فقط یزدیها نیستند که شمار تحویل می گیرند بلکه خیل عظیمی از مردم ایران زمین، همراه و همدل باشما هستند.

منبع :آفتاب یزد

 

۳ دیدگاه

  • ناشناس

    باسلام خیلی متاسفم برای استاد دانشگاهی که مسایل را به صورت سطحی رصد میکند و عامیانه تجزیه وتحلیل می نمایدو برای دلخوشی جریانی و بدون اطلاع. مطلب می نویسد. مطمئنا اگر جنابعالی تعصب بیجا را کنار بگذارید خواهید گفت که واقعیت چیز دیگری است. اگرچه استقبال خوب مردم از مقام عالی کشور باعث مباهات است ولی خوب است که بحث مردم را از یک جریان خاص جدا کنید. ای کاش معنای اصلاحات و مصداقهای آن را به درستی میدانستید ای کاش تاریخ دوران اصلاحات وپرونده افراد معلوم الحال آن را در ذهن خود مرور میکردید وبعد تعریف و تمجید میکردید. کسانی که در آن دوران به اسم اصلاحات حتی بر علیه محکم ترین ضروریات دین و مسایل اعتقادی واصول مسلم دین مبین اسلام تاختند و امثال جنابعالی دم بالا نیاوردید. کسانی که تا دیروز به دنبال براندازی نظام بودند که البته اگر منصف باشد قبول میکنید. بله به زعم شما اینان به دنبال تغییر هستند ولی چه تغییری.تغییرو اصلاحاتی که فساد جامعه را در پی خواهد.. داشت. اصلاحات و اصلا ح گرایانی که داعش از آنها حمایت کند و همین حمایت برای بیدارشدن جنابعالی کافیست. والسلام

  • ناشناس

    باسلام اگر راست میگید پیام منتقدین هم را بذارید.امثال آقای ترقی نژاد و سایت شما باید تکلیفشان را با اصحاب فتنه روشن کنند.خیانتی که رئیس اصلاحات به اسلام و انقلاب کرد از خاطر مردم آزاده ایران نخواهد رفت.

  • سهراب

    آقایان نا شناس برخلاف نظرات شما خاتمی عزیز نه تنها باعث افتخار یزد بلکه باعث افتخار ایران است ضمناً ممکن است حضرات چندتا از خیانتهای آقای خاتمی را نام ببرید ؟