کارد به استخوان صنعت کاشی رسید:

بزرگترین کارخانه کاشی یزد تعطیل شد/ بیکاری ۲۵۰ کارگر

در دو ماه گذشته خط تولید کارخانه کاشی کویر یزد به طور کامل تعطیل بوده است و بیش از 250 کارگر شاغل در این کارخانه، بیکار شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) این کارخانه که نخستین و  بزرگترین کارخانه کاشی در استان یزد است، با بدهی های معوقه چند میلیارد تومانی روبروست و به همین دلیل ماههاست که خط تولید خود را متوقف کرده است.

کارگران کاشی کویر تنها قربانیان  رکود صنعت کاشی  نیستند. کارگران صنعت کاشی کارخانه های بسیاری از جمله کاشی گیلانا، کاشی خزر و …   این روزها   روزگار مشابهی دارند. از دستمزدهای معوقه و تعدیل گرفته  تا  کند شدن چرخ تولید و تعطیلی موقت کارخانه ها، همه و همه مصیبتی است که این روزها دامنگیر کارگران این صنعت شده است .  

و اما انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور نیز در اواخر آذرماه  با ارسال نامه ای، به کلیه شرکت های تولید کننده توصیه کرده است در صورت صلاحدید نسبت به کاهش ۵۰ درصد از کل ظرفیت تولید خود اقدام نمایند.

در متن نامه آمده است که این تصمیم براساس بررسی های میدانی گرفته شده و ارزیابی شرایط موجود نشان می دهد در آینده ای نزدیک بهبود بازار تقاضا در صنعت کاشی متصور نیست.

به عبارت بهتر، این روزها چرخ صنعت کاشی نمی چرخد و گویا  کارفرمایان این صنعت متفق القول شده اند که سطح تولید را کاهش بدهند و در این میان تبعات این رکود  دامنگیر کارگرانی می شود  که با وجود تخصص و توانایی بالا باید تاوان شرایطی را بدهند که هیچ نقشی در اداره آن ندارند.

ایلنا

۱ دیدگاه

  • رحمانی

    به سلامتی دولت تدبیر و امید
    و به میمنت فروریختن تحریم ها و گشایش اقتصادی
    و به یمن ورود هواپیماهای دست دوم

    سر حاج حسن روحانی به سلامت!