راه اندازی تنها شبکه اجتماعی طراحی آرم و لوگو

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) اولین و تنها شبکه اجتماعی طراحی لوگو در دنیا با ابتکار جوانان ایران زمین راه اندازی شد

لوگو، آرم و نشانه معرف هویت و شخصیت یک مجموعه و یا هرگونه فعالیتی هستند. لوگو چهره و منظر هر برند  نظام خدمات، شرکت، فروشگاه و نظایر آنست بنابراین از اهمیت زیادی برخوردار است. لوگو ابتدایی ترین نیاز هر شرکت و یا محصول به حساب می آید، بطور متوسط در ایران برای هر شرکت بین ۱ تا ۱۰ اتود و در  سایرکشورها با توجه به جایگاه آن شرکت از ۱ تا ۱۰۰۰ آرم و لوگو طراحی می شود.با توجه به اینکه هر شرکت نیز به نوبه خود دارای محصولات مختلفی است برای این محصولات نیز لوگوهای مختلفی قابل طراحی است.

به گفته مهدی صالح زاده، فقدان شبکه اجتماعی اختصاصی طراحی لوگو در دنیا باعث شده تا ایده ایجاد یک چنین شبکه اجتماعی به ذهن وی خطور کند. کاربران در این شبکه اجتماعی طراحی لوگو می توانند بصورت کاملا رایگان ثبت نام کنند، لوگوهای خود را انتشار دهند، بازخورد طراحی لوگوی خود را در جامعه ای متشکل از متخصصین دریافت نموده، بین اتودهای مختلف خود نظرسنجی و بهترین گزینه را انتخاب نمایند.

طراح شبکه اجتماعی LogoWow افزود: از ویژگی های این شبکه اجتماعی امکان جستجوی پیشرفته در بین بیش از شش میلیون لوگوی به اشتراک گذاشته شده از سراسر دنیا در بیش از ۲۵ زبان  ودر بیش از ۱۰۰ دسته مختلف می باشد وقابلیت جستجو و الهام پذیری از نام لوگوها، توضیحات، تگ وهشتگ های آنها برای تمامی کاربران وجود دارد.

این شبکه اجتماعی از منظر تاریخی نیز جامع ترین بانک اطلاعاتی به حساب می آید چرا که  با دارا بودن بانک اطلاعاتی از لوگوهایی با بیش از ۱۵۰ سال قدمت بهترین فرصت را برای مطالعه لوگوها  طی سالیان و دهه های مختلف وآشنایی با روند طراحی و ریدیزاین لوگو های مطرح در سالهای گوناگون با توجه به شرایط مختلف مثل جنگ جهانی فراهم می آورد. مطالعه  تغییرات لوگوها در سالهای مختلف، تفاوت های آنها با یکدیگر و تغییراتی که برای بهتر شدن آنها انجام شده است می تواند برای طراحان گرافیک کمک به سزایی داشته باشد.

طراح اولین شبکه اجتماعی لوگو، از ویژگی های دیگر این شبکه اجتماعی را برخورداری از بزرگترین بانک اطلاعاتی آرم و لوگو در جهان، امکان ارتباط آسان جهت تبادل نظر با متخصصین سراسر دنیا در حوزه خلق برند ،  امکان استفاده از خدمات به صورت کاملا رایگان و قابلیت آپلود نامحدود لوگو برای هر کاربر برشمرد.

وی هدف از راه اندازی  این شبکه اجتماعی را ایجاد بزرگترین بانک اطلاعاتی طراحی لوگو برای نسل کنونی و آیندگان دانست که می تواند الهام بخش بسیاری از فعالین این عرصه باشد. در طول تاریخ لوگوهای زیادی خلق شده و به دست فراموشی سپرده شده اند که می توانست منبعی الهام بخش و  زمینه پیشرفت بسیاری را فراهم آورد؛ به عنوان مثال در سال ١٩٨١ میلادی ٣٠ هزار طرح لوگو جدید برای کمپانی Sony ارسال شد که از این ٣٠ هزار نشانه تنها ٣ عدد از آنها باقی مانده است؛ در صورتی که اگر این لوگوها در اختیار متخصصین قرار می گرفت می توانست منبعی غنی برای مطالعه و تحقیق در لوگوهایی با شرایط یکسان باشد.

صالح زاده اظهار داشت: ثبت نام و استفاده از این شبکه اجتماعی بصورت کاملا رایگان بوده و کاربر بابت ثبت نام، استفاده و انتشار لوگوهای خود نیاز به پرداخت هیچ هزینه اولیه یا شارژ ماهانه نخواهد داشت. این شبکه اجتماعی در آدرس اینترنتی www.LogoWow.net در دسترس علاقه مندان می باشد.

۱ دیدگاه