یزد نیازمند ساخت مصلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: استان یزد نیازمند ساخت یک مصلی و مجتمع بزرگ فرهنگی است.


 آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با مدیران راه و شهرسازی استان یزد، با اشاره به بافت‌های فرسوده و قدیمی یزد، اظهار داشت: در یزد مقدار زیادی بافت فرسوده و بخش قابل توجه و زیادی بافت تاریخی داریم.

وی با تاکید بر اینکه هر دوی این بافت‌ها نیازمند برنامه‌ریزی هستند، گفت: حفظ و حراست از بافت تاریخی باید با مدیریت و برنامه‌ریزی وجود داشته باشد اما نباید عدم توجه به بافت ارزشمند سبب خراب شدن شهر شود.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای کار کرد که هم آثار باستانی و تاریخی ارزشمند محافظت شوند و هم جلوی آسیب‌های اجتماعی، سلامتی و دیگر آسیب‌های موجود گرفته شود.

ناصری با تاکید بر اهمیت افزایش تعامل میراث فرهنگی و راه و شهرسازی، گفت: علاوه بر حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی، نباید جلوی پیشرفت شهر هم گرفته شود و از احداث و ایجاد بناهایی که در آینده می‌تواند زمینه تحول باشد جلوگیری کرد.

 نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: شهر یزد نیازمند امکانات مختلفی در زمینه راه و شهرسازی است که باید با برنامه‌ریزی درست و مناسب، این برای شهروندان ایجاد کرد.

وی با تاکید بر نیاز استان یزد به یک مصلی و مجتمع بزرگ فرهنگی و با امکانات کافی، گفت: شهر یزد یک میدان بزرگی که اجتماعات بزرگ عاشورایی، نمازهای عید و دیگر موارد در آن برگزار شود، نداریم.

امام جمعه یزد با اشاره به برگزاری اجتماعات در میدان امیرچقماق، گفت: این میدان به دلیل قرارگرفتن در مرکز شهر و ارتباط آن با خیابان‌های اصلی، در زمان برگزاری اجتماعات، سبب قفل شدن تردد در شهر می‌شود.

ناصری با اشاره به اینکه بیشتر استان‌های بزرگ کشور دارای چنین میدان‌هایی هستند، خاطرنشان کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود که بتوانیم چنین مجتمع فرهنگی به همراه مصلی و میدان را در شهر ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه این طرح بزرگ می‌تواند به عنوان آبروی شهر یزد حتی به جذب گردشگر بپردازد، ادامه داد: این مجتمع بزرگ فرهنگی می‌تواند دارای مصلی، سالن اجتماعات مجهز چند هزار نفره، کتابخانه بزرگ و مرکزی، میدان اجتماعات و موارد مختلف دیگر باشد.

منبع: تسنیم

 

۱ دیدگاه