انجام عمل شبکیه چشم نوزادان نارس در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) یک متخصص چشم در یزد با اشاره به توقف عمل جراحی شبکیه چشم نوزادان در این استان گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت این عمل جراحی در بیمارستان شهید صدوقی مجددا انجام می شود.

مسعود رضا معنویت اظهار کرد: تولد نوزادان نارس در ماه ۷-۶ بارداری منجر به ناهنجاری های مختلف در عروق شبکیه چشم شامل پارگی شبکیه و نابینایی می شود.

وی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و تجهیز بیمارستان به دستگاههای چشم پزشکی، پس از سه سال توقف امکان عمل جراحی بر روی شبکیه چشم نوزادان مجددا فراهم شده و تاکنون ۶ مورد عمل جراحی موفقیت آمیز در این زمینه انجام شد.
این متخصص چشم ، افزایش تعداد تخت های مراقبت ویژه نوزادان و افزایش پزشکان فوق تخصص نوزادان را از جمله دستاوردهای طرح تحول سلامت نام برد.
برنامه تحول نظام سلامت به عنوان مهمترین برنامه اجتماعی دولت تدبیر و امید از نیمه اردیبهشت ماه سال گذشته در کشور آغاز شد.
این طرح شامل برنامه های ترویج زایمان طبیعی، کاهش پرداخت خدمات بستری از جیب مردم، تامین تجهیزات پزشکی توسط بیمارستانها، حمایت از بیماران سخت درمان، بهبود خدمات رفاهی به همراهان بیماران و تقویت خدمات سرپایی است.
منبع: ایرنا

۱ دیدگاه

  • نسرین

    سلام یه ماه گذشته چشم پسرم ک دچاره پارگی شبکیه شده بود عمل کردم گفتن ک خوب شده ایا این چشم دچار تنبلی میشه یا اصلا الان دیدش چقده لطفا شما هم نظر بدید