آغاز عملیات اجرایی ۲ تقاطع غیرهمسطح در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون فنی و عمرانی شهرداری یزد از آغاز عملیات اجرایی ۲ تقاطع غیرهمسطح در میدان آیت‌الله خاتمی و شهرک مهرآوران یزد هم‌زمان با شب میلاد حضرت رسول(ص) و امام جعفر صادق(ع) خبر داد.
 «محمدرسول طهماسبی» افزود: این طرح با مشارکت سازمان عمران شهرداری یزد با برآورد اولیه ۱۰۰‌میلیارد ریال برای بناهای فنی و ۸ میلیارد ریال برای جابه‌جایی تاسیسات اجرا می‌شود که کارگاه آن تجهیز شده است.
وی مدت اجرای این طرح را ۶ تا ۹ ماه پیش‌بینی کرد و افزود: این زمان در شرایطی است که شهرداری برای جابه‌جایی تاسیسات با مشکل جدی روبه‌رو نشود.
این مسئول با اشاره به اجرای این طرح به صورت میدان و زیرگذر، ادامه داد: در این طرح، زیرگذری در دو لاین به دهانه ۲۰ متر از میدان آیت‌الله مدرس به سمت بلوار دهه فجر اجرا خواهد شد.
معاون فنی و عمرانی شهردار درباره ویژگی‌های این تقاطع غیرهمسطح گفت: دهانه پل روگذر این میدان ۲۰‌متر، طول پل ۵۰۰ متر و تعداد شمع‌هایی که برای اجرای زیرگذر نیاز است ۳۳۰‌شمع با ارتفاع ۵ تا ۲۶ متر است.
وی ادامه داد: حجم خاکبرداری برای ساخت این تقاطع غیرهمسطح ۳۱ هزار مترمربع، وزن آرماتور مصرفی ۹۴۳ هزار و ۹۰۰ تن و حجم بتن مصرفی نیز ۷۴۶۷ مترمکعب برآورد شده است.
طهماسبی از آغاز عملیات خاکبرداری تقاطع غیرهمسطح مهرآوران برای دسترسی این شهرک به کاربری‌های حاشیه جاده کنارگذر یزد خبر داد.
وی افزود: این تقاطع به شکل زیرگذر رفت و برگشت از بلوار مناجات با قطع کنارگذر شهر یزد اجرا خواهد شد که امیدواریم در بازه زمانی ۴ ماهه به پایان برسد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری یزد گفت: اعتبار اجرای این پل، ۸ میلیارد تومان برآورد شده البته این اعتبار به جز هزینه‌هایی است که برای جابجایی تاسیسات باید در این تقاطع هزینه شود.
وی ادامه داد: این زیرگذر در دو لاین به دهانه ۱۲ متر و طول ۶۵۰ متر اجرا خواهد شد و به راه ارتباطی موازی با جاده‌کنارگذر ختم می‌شود تا دسترسی ایمنی به کاربری حاشیه جاده کنارگذر ایجاد شود.

همشهری

۱ دیدگاه

  • سعيد

    چقدر هزينه و وقت صرف جاده كنار شهرك شن و ماسه شد اما سرانجام به تلي خاك مسدود شد..پس تكليف اينهمه هزينه اي كه بي سرانجام به حدر رفت چيست؟هنوز به اجرا در نيامده نوبت مهرآوران شد براستي اگر باند بازي و پارتي بازي نيست دليل اين كار چيست؟