پیشنهاد رد صلاحیت برخی از کاندیداها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت:بنده مدتی پیش به آیت الله جتنی پیشنهاد دادم، کاندیداهایی که وعده های بی اساس را مطرح می کنند، رد صلاحیت شوند.

 سید رضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به لزوم اخلاق محوری در رقابت های انتخاباتی اظهار داشت: به کاندیداهای انتخاباتی توصیه می کنیم در ایام رقابت های انتخاباتی، اخلاق را محور فعالیت های خود قرار دهند و از تخریب و اتهام زنی به رقبا پرهیز کنند.

وی افزود: جوسازی و شخصیت شکنی، برخلاف قانون و اخلاق است و هواداران و اعضای ستاد کاندیداها تنها به توانایی ها و نقاط مثبت نامزد مورد علاقه خود بپردازند.

تقوی با بیان لزوم عمل به تعهدات و پرهیز از وعده های بی جا و بی اساس عنوان کرد:در دوره های پیشین گاهی مشاهده می شد برخی از کاندیداها وعده هایی را در افکار عمومی مطرح می کردند که تحقق آن ها امکان پذیر نبود زیرا در حیطه اختیارات نمایندگان مجلس نمی گنجید.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت:بنده مدتی پیش به آیت الله جتنی پیشنهاد دادم، کاندیداهایی که وعده های بی اساس را مطرح می کنند، رد صلاحیت شوند زیرا عدم اجابت آن باعث بدبینی مردم به نظام می شود.

وی افزود:گاهی اگر تمامی نمایندگان مجلس نیز نسبت به تحقق امری اشتراک نظر داشته باشند، امکان حصول آن وجود ندارد، زیرا کشور امکاناتی دارد که باید متناسب با آن وعده های نمایندگان و کاندیداها مطرح شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشورگفت: کاندیداهای انتخاباتی در تبلیغات خود از اسراف پرهیز کنند و مطابق با قواعد اخلاق به فعالیت در این حوزه مبادرت ورزند.

مهر

 

۲ دیدگاه

  • علیرضا آیت اللهی

    (۱) پس از عرض سلام خدمت حاج آقا تقوی ، عرض شود که با پیشنهاد ایشان صد در صد موافقم . نمایندگانی میخواهیم که به امور محلی ما برسند و دائما” عذر و بهانه نیاورند . لااقل هشتاد درصد از وقتشان صرف رسیدگی مستقیم به امور محلی شود . قادر به رتق و فتق امور محلی باشند و تحصیلاتی معتبر و جدی ، تجربیاتی مثبت ، و تعهدی راستین در این خصوص داشته باشند . از ارائه وعده های دروغین و غیر قابل دسترسی که در واقع عوامفریبی محسوب می شود بپرهیزند . تخریب شخصیت و اتهام زنی دائم به دیگران ، به خصوص به خدمتگزاران شایسته کشور ، که چه بسا از سر عدم تخصص در تمام امور است ( که همه نمایندگان همه ی تخصص ها را ندارند ) ، وچوب لای چرخ پیشرفت کشور نهادن هم محسوب می شود ، برای هرعضوی از ملٌت شایسته نیست چه رسد به نمایندگان ! .

  • علیرضا آیت اللهی

    (۲) همچنین از شعار دادن های تحبیبی دائمی اجتناب کنند : شعار دادن و به خصوص تمام آنچه که اکثرامنجر به دشمن تراشی جهانی می شود و با فوایدی کاذب برای چند روزنامه و سایت و امثالهم برای مردمِ گرفتار معیشت روزمره بسیار هزینه بر و آنهم هزینه هائی کمر شکن می شود بپرهیزند . آوازه گری ، جوسازی ، جنجال آفرینی و طومار نویسی و امثال آنها را هم به هیچ وجه جز وظایف اساسی نمایندگان نمی دانیم . مگر منتخبین ملٌت به مجلس می روند که دائما” طومار بنویسند و امضاء کنند و حرکتهائی فی الواقع در جهت منافع شخصی ، گروهی و جناحی داشته باشند ؟! این کار از تقریبا” هرکسی بر میآید و جزو وظایف نمایندگی بشمار نمی رود … فقط ارائه برنامه ی منطقی خدماتی که قادرند به مردم انجام دهند و با شرایط کنونی امکانپذیر هم خواهد بود . از شعار و ناسزاهای بارز و پنهان به دشمنان واقعی یا موهوم داخلی و خارجی خسته شده ایم . …