یادداشت یزدی نیوز:

فرار به جلوی دکتر فروزان نیا برای عدم پذیرش مسئولیت افتضاح سیاسی حمایت از دو چهره

دکتر فروزان نیا از پزشکان نام آشنای یزدی که در انتخابات مجلس نهم از دو فرد برای نمایندگی در دو حوزه انتخابیه حمایت کرده بود برای فرار از پذیرش مسئولیت این افتضاح سیاسی بیانه داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  در انتخابات مجلس نهم در حوزه یزد واشکذر در نبود چهره مطرح اصلاح طلب، رقابت اصلی بین محمد صالح جوکار( از سرداران سپاه پاسداران) و وزیری هامانه ( وزیر نفت در دولت احمدی نژاد و نزدیک به چهره های معتدل یزدی) شکل گرفت.
در این فضا به ناگهان دکتر فروزان نیا که چهره ای کاملا علمی و پزشکی بود در سخنرانی های جوکار حاضر شد و سخنرانی هایی بلندی در وصف و حمایت از این چهره نظامی سپاه برای انتخابات کرد.
مردم نیز با توجه به حسن شهرت وی و رفتار این پزشک در بین جامعه پزشکی به او اعتماد کرده و در حالی که جوکار شانس چندانی برای پیروزی نداشت با حمایت حسن شهرت دکتر فروزان نیا توانست نماینده یزد و اشکذر در مجلس شود.
در دیگر حوزه استان، یعنی حوزه مهریز نیز رقابت دو کاندیدای اصولگرا به مرحله دوم رسیده بود. فروزان نیا با حضور در صحنه این رقابت ها و بر انگیختن حس ناسیونالیستی مردم مهریز و همچنین حسن شهرت خود توانست حجت الاسلام والمسلمین دخیل عباس زارع زاده را  راهی مجلس کند.
بعد از مدتی این چهره پزشکی که خود وارد دنیای سیاست شده بود در گفتگویی از رفتارهای سیاسی گلایه کرد و برای طبابت به استان تهران نقل مکان کرد اما مردم استان هنوز رفتار سیاسی او را به خاطر دارند.
با استقرار دو چهره مورد حمایت فروزان نیا در کرسی نمایندگی مجلس و ضعف شدید در عملکرد این دو چهره، ناگهان در نزدیکی انتخابات دوره بعد، فروزان نیا در بیانه ای خود را از مسئولیت این دو نماینده مبری کرد و خواستار بررسی رفتار آنها شد.
به نظر می رسد دکتر فروزان نیا با این بیانیه در تلاش برای سرپوش گذاشتن در افتضاح سیاسی خود در دوره انتخابات قبلی است و سعی میکند در دوره جدید از چهره یا چهره های دیگری حمایت کند.
او یک چهره پزشکی و مورد وثوق و اعتماد مردم بود ولی رفتار سیاسی وی این حس محبویت را از او گرفت و این بیانیه در تلاش برای رفع مسئولیت است.
فرار رو به جلوی فروزان نیا زمانی مثبت انگاشته می شد که وی در شش ماهگی عمر مجلس نهم یا یکسالگی نماینده های مورد حمایتش، بیانیه چنین زیبا می داد نه اینکه در نزدیکی انتخابات بعد از چهار سال متوجه شود چه اشتباهی کرده است.
 

۴ دیدگاه

  • عضو هیأت علمی دانشگاه یزد

    دکتر فروزان نیا از چهره های خدوم استان است . اگر افرادی از حسن اعتماد ایشان سوء استفاده کرده اند ، سزا نیست که به ایشان بی مهری شود. ایشان هیچگاه از موقعیت خود سوء استفاده نکرده است ، اما کم نیستند کسانی که به نام اصلاح طلبی تنها در صدد فرصت طلبی بوده اند و به اساتید و شخصیت های ارزشی استان و کشور همچون دکتر عارف و … نظر منفی داشته اند.

  • ناشناس

    قلم هاي سياسي اي كه روزي به حمايت از دكتر فروزان نوشته مي شدند امروز عليه وي مينويسند،حتي كساني كه باعث تشويق دكتر فروزان در انتخابات قبلي به حمايت از آقاي جوكار بودند ، امروز از او انتقاد ميكنند…

  • حسن

    سلام. دکتر فروزان نیا در انتخابات پیش رو از هیچ کس حمایت نخواهد کرد و هر مطلبی از ایشان در حمایت از هر فرد و گروهی کذب محض خواهد بود. ایشان شخصا این مطلب را فرمودند.

  • احمد

    داستان آفتابه و کتک ارباب را می دانید. میدانم کجا….