مقایسه ای جالب:

مقایسه رفتار پزشکان یزدی تا پزشک اصفهانی/از بخیه کشیدن تا پیتوپیچ کردن پراید نوک مدادی

برخی کاربران شبکه های اجتماعی رفتار کادر درمانی در ماجرای بخیه کودک اصفهانی را با روش مراقبت کادر درمان از مادر و نوزاد یزدی مقایسه کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) کم و بیش با خبر دردناک کشیدن بخیه کودک توسط کادر درمانی یک بیمارستان در اصفهان به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه درمان آشنا هستید. خبر این رخداد تلخ، مردم، مسئولان و بی شک کادر درمانی کشور را شوکه کرد و هرکی به نوعی انزجار خود را از واقعه تلخی که بیشتر شبیه به سقوط اخلاقی در دنیای پزشکی ایران بود، ابراز کرد.
ماجرا از این قرار است که پسر بچه‌ای به نام «‌صدرا زاهدپور» را در پی جراحت چانه به بیمارستان اشرفی اصفهانی واقع در خمینی‌شهر می برند اما به دلیل ناتوانی مالی خانواده کودک در پرداخت هزینه بخیه، پزشک معالج یا پرستار همکار پس از بخیه زدن بر روی زخم صورت این کودک دستور بازکردن بخیه را می‌دهد و این کودک را در همان حالت رها می‌کند!
اگر بخواهیم صریح و بی پیرایه سخن بگوییم می توانیم گفت جامعه پزشکی امروز ایران «پول‌زده» شده و  ابتلا به این آفت قابل انکار نیست چندان که در بخشی از جامعه پزشکی عطش پول و کسب درآمد بیش از شیفتگی خدمت به هم‌نوع دیده می‌شود و این از خطر انحطاط اخلاقی خبر می‌دهد و انگار پزشکی دیگر حرفه ای مقدس نیست و مردم انگار وظیفه دارند به خاطر گران شدن قیمت دلار و تحصیل و اقامت خانواده برخی از پزشکان در خارج از کشور تاوان بپردازند.
در این مجالی که خبری چنین تلخ نگاه مردم را با جامعه پزشکی با تردیدهایی همراه کرده بود، خبری جالب و البته عجیب در رسانه های استان یزد منتشر شد. .تولد نوزادی که خودروی حامل او وارد محل اورژانس بیمارستان شد و تا با پراید تا جلوی در ورودی اتاق عمل رفت.
اما ماجرا چه بود؟ ششم دی ماه مادر بارداری که از شهر هرات واقع در شهرستان خاتم عازم شهرستان مهریز(با فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتر) بود، به ناگاه نوزادش در میانه راه در خودروی پراید متولد شد. پس از ورود خودرو به محوطه بیمارستان، برای انجام مراقبت‌های اولیه بعد از زایمان، خودرو با همکاری پرسنل بیمارستان وارد رمپ اورژانس شد.
کارکنان بیمارستان فاطمه الزهرا (س) مهریز، به خاطر اینکه نوزاد متولد شده و مادر او حال چندان مساعدی نداشتند و دمای بدن نوزاد نیز نباید پایین می‌آمد، مادر و فرزند را تا محل استقرار پزشک در ساختمان اورژانس همراهی کردند.
 این خودرو برای حفظ حریم شخصی بیمار، انتقال سریع و بهتر به اتاق زایمان و انجام مراقبت‌های اولیه بعد از زایمان، در اقدامی مسئولانه، توسط کارکنان بیمارستان پتو پیچ شد و مادر و نوزاد با همکاری خوب کارکنان این بیمارستان به اتاق زایمان منتقل شدند.
خبرها از خوب بودن حال مادر و نوزاد عجولش دارد.
خبر واقعه اصفهان را با زایمان در یزد توسط کاربران شبکه های اجتماعی مقایسه شده است. کاربران نکات جالب و در خور تاملی را در این دو مورد مطرح کرده اند که بخشی از آن به صورت خلاصه به شرح زیر است:
نحوه مدیریت بحران زایمان زودرس در سرمای یک درجه هوای خشک کویری آن هم در شب بسیار جالب است. اگر نوزاد و مادر در آن هوای سر از پراید پیاده و به بیمارستان منتقل میشدند بی شک مشکلات جدی و ناگواری را برای هر دو به وجود می آورد. باید به پزشک یا فردی که چنین ایده ای را داده است احسنت گفت.
باز هم خدا را صد هزار مرتبه شکر که در مهندسی معماری ساختمان بیمارستان، اندازه ورودی ساختمان مناسب و استاندارد بود وگرنه معلوم نبود چه اتفاقی می افتاد.
اگر پزشک بخیه کش آنجا بود، حتما هزینه پارکینگ پراید در راهروی بیمارستان را مطالبه می کرد.
اینکه می گویند یزد شهر اخلاق و اندیشه هست زیاد بی جهت نیست.
یزدی ها می خواهند به زودی قطب بزرگ پزشکی و سلامت کشور شوند. کلی هم بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی با برندهای مختلف دنیا در حال ساخت دارند، این رفتارها از این مردم توقع می رفت.
حالا نوزاد پردردسر دختر هست یا پسر؟ ببین نیومده کشور را به هم ریخته بزرگ بشه چی می خواد بشه!
پزشک بخیه کش اصفهانی، یاد بگیر!
 

۲ دیدگاه

  • ناشناس

    به نظرم قشنگ نیس که مطلب دردناک رو تکرار کنین. و تحقیر به صورت کلی پذیرفته نیس به خصوص در این جمله(اگر پزشک بخیه کش آنجا بود، حتما هزینه پارکینگ پراید در راهروی بیمارستان را مطالبه می کرد.)
    واقعا دست این عزیزان در اوژانس مهریز گرم. یزدی ها تکن

  • جواد

    پرایده برا یکی از همکارای خودم بوده و بچه اش هم الان سالم هست