افشای تخلفات میلیاردی دیگر در دولت احمدی‌نژاد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور گفت: تصمیمات خارج از برنامه برای صندوق، هزینه های بسیاری را در پی داشته به طوری که در چهار دهه قبل ۴۱۰ میلیارد تومان هزینه به صندوق بازنشستگی کشوری تحمیل شده است.

محمود اسلامیان در نشست خبری پیدایش نظام بازنشستگی با اشاره به تصویب اولین قانون استخدام کشوری در ۲۲ آذر ۱۳۰۱ گفت: ۹۳ سال پیش اولین احکام بازنشستگی در کشور به تصویب رسید.
وی افزود: صندوق بازنشستگی بدون کمک دولت قادر به ادامه حیات نیست بنابراین اگر تصمیماتی خارج از چارچوب برنامه های صندوق بازنشستگی به آن تحمیل شود مسلما به مشکلات زیادی برخورد می کند به طوریکه ۲۸ مورد تصمیم خارج از برنامه های صندوق بازنشستگی در چهار دهه قبل از قبیل قانون خدمات کشوری و کاهش سن بازنشستگی باعث تحمیل هزینه های بسیاری به این صندوق شد تا آنجا که ۴۱۰ میلیارد تومان در ۴ دهه به صندوق بازنشستگی تحمیل شده استکه البته این رقم در دولت های مختلف متفاوت است.
مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور ادامه داد: از بین ۲۸ مورد تصمیم اتخاذ شده از سوی دولت و مجلس، صندوق فقط یکی از این تصمیمات را اجرا نکرد که البته خواهش کردیم ابتدا هزینه های تحمیلی را بپردازند تا پس از آن طرح را اجرا کنیم همچنین برای وصول بازنشستگی پیش از مورد به ازای هر بازنشسته باید ۱۱۰ میلیون تومان پرداخت شود.
وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه خواستار تغییراتی در قوانین صندوق شدیم زیرا هم اکنون یک میلیون و ۲۶۲ هزار بانشسته از صندوق بازنشستگی کشوری حقوق دریافت می کنند و همچنین حقوق ۹۸ درصد که حدود یک میلیون و ۲۲۲ هزار نفر از این افراد می شوند بین ۷۵۰ تا ۲ میلیون تومان است و البته دو درصد از بازنشستگان طبق قوانین خاص حقوق بیشتری دریافت می کنند که این افراد شامل تعدادی از اساتید دانشگاه ها و قضات هستند که حقوق آنان بر اساس قانون خاص محاسبه می شود که ما نسبت به این موضوع اعتراض داریم. پیشنهاد دادیم حقوق سالیانه بازنشستگان به صورت پلکانی افزوده شود.
اسلامیان گفت: بر اساس استانداردهای جهانی به ازای هر ۶ نفر شاغل یک نفر بازنشسته وجود دارد در حالی که این رقم در صندوق بازنشستگی کشوری به زیر یک رسیده است و متاسفانه ورودی‌های ما به صندوق قطع و به صندوق‌های دیگر منتقل شده و استخدامی‌های جدید دولت در قالب تامین اجتماعی تحت پوشش قرار می‌گیرند که باید به این موضوع در برنامه ششم توسعه توجه شود.
وی با اشاره به تخلفات برخی از کارکنان در صندوق بازنشستگی کشوری یادآور شد: یکی از بخش های کار صندوق بازنشستگی در حوزه اقتصادی است که با ساماندهی بنگاه های اقتصادی و تمرکز بر مزیت های کشور شرایط بسیار خوبی را در اقتصاد فراهم می کند. همچنین پرداخت حقوق به بازنشستگان از سه محل کسورات از شاغلان، کمک دولت و سود شرکت ها تامین می شود بنابراین ماهانه حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به بازنشستگان پرداخت می کنیم.
تخلفات دولت قبل در صندوق بازنشستگی
اسلامیان گفت: در گذشته در حوزه اقتصادی اتفاقاتی افتاد که صندوق بازنشستگی نیز از این موج مستثنی نبود و تخلفاتی در دولت قبل در حوزه اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری اتفاق افتاد که با همکاری‌های دادستان تهران در حال پیگیری و بازگرداندن اموال به صندوق بازنشستگی کشوری هستیم به عنوان نمونه فردی ۱۲۰ میلیون دلار از یکی از شرکت‌های پتروشیمی زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری گرفته است. این فرد ساکن لس آنجلس آمریکا است و در دولت قبلی قراردادی برای نقل و انتقالات ارزی آن مجموعه داشته که علاوه بر پرداخت نکردن ۱۲۰ میلیون دلار برای آن نقل و انتقالات ارزی، ۱/۴ دلار نیز برای جابه جایی دریافت می‌کرده است که البته بر اساس چکی که از این فرد در دوبی داشتیم آن را به اجرا گذاشته و از طریق پلیس اینترپل حکم بازداشت وی را گرفته و همچنین به قوه قضائیه شکایت کرده‌ایم که پس از آن یک چهارم یعنی معادل ۱۰۰ میلیارد تومان را از شرکای داخلی این فرد دریافت کرده و سه چهارم مابقی را پیگیری می‌کنیم.
وی به تخلف دیگری اشاره کرد و افزود: زمینی به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان در اتوبان صدر از سوی یکی از افراد معامله شده بود به طوری‌که زمین ۱۵۰ میلیاردی را به قیمت ۳۲ میلیارد تومان به فروش رسانده بودند که از سوی محاکم قضائی پیگیری می‌کنیم. آن فرد هفت میلیارد تومان پول نقد و ۲۵ میلیارد تومان آپارتمان در شوش را که ارزشی بیشتر از ۱۶ میلیارد تومان نداشته را در ازای آن پرداخت کرده است.
اسلامیان با اشاره به تخلف سوم گفت: ۵ هزار متر زمین در شمال شهر تهران را به یک پنجم قیمت به یکی از مسئولان اجاره دادند که آن را نیز در یک سال گذشته از سوی مراجع قضائی پیگیری می‌کنیم و هفته گذشته حکم تخلیه این ملک را گرفتیم و به زودی این زمین به اموال صندوق بازنشستگی کشور باز می گردد. ۱۶۰ میلیارد تومان قیمت را به ماهی ۴۰ میلیون تومان اجاره داده بودند.
دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه
وی در خصوص کسری اعتبارات صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در حال حاضر دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه داریم و البته بودجه صندوق بازنشستگی از دو سه سال پیش قطع شده اما دولت یازدهم در آذر ماه دستور داده که به صندوق بازنشستگی کشور کمک شود. متاسفانه همه دستگاه های اجرایی کشور دچار کسری بودجه هستند اما تلاش می کنیم برای پرداخت حقوق بازنشستگان تا پایان سال جاری مشکلی پیش نیاید.
وی ادامه داد: متاسفانه در دولت قبل با نرخ تورم بسیاری روبرو بودیم که این مساله باعث کاهش قدرت خرید بازنشستگان شد همچنین طبق قانون باید افزایش حقوق و تورم به یک نسبت محقق شود در حالیکه در دولت قبل افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با تورم افزایش پیدا نکرد و در ۸ سال دولت قبل قدرت خرید بازنشستگان ۶۷ درصد کاهش پیدا کرد.
اسلامیان گفت: خوشبختانه در دو سال دولت تدبیر و امید به روایت عدد و رقم تورم کاهش پیدا کرده و تا حدی جلوی آسیب ها گرفته شده است به طوریکه در سال ۹۳ با افزایش ۲۰ درصدی و در سال ۹۴ با افزایش ۱۴ درصدی حقوق بازنشستگان روبرو بودیم که تا حدی توان خرید بازنشستگان جبران شد. خرسندیم از اینکه موضوع بازنشستگی در کنار موضوع آب و محیط زیست یک اولویت و موضوع مهم برای دولت قلمداد شده است.

۱ دیدگاه

  • م

    باسلام
    بیش از ۳۶سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می گذرد
    دولتهایی که برای مردم کار کرده اند شهید رجایی دوران ریاست جمهوری رهبر معظم انقلاب و دوران دکتر احمدی نژاد