یزد زمستانی شد:

گرد و غبار سراسر استان را فرا گرفت

در حالی که یزد تا چند روز هوایی گرم داشت به نحوی که گرمای هوا در حوالی ظهر کلافه کننده می‌شد، از دیشب به تدریج دمای هوا کاهش یافت و اکنون هوا نزدیک به هوای زمستان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) پاییز که در یزد یادآور چهارفصل سال است، این روزها هوای استان را زمستانی کرده و به تدریج سرد شدن هوا و ورود به فصل سرد زمستان را یادآوری می‌کند.

هوای یزد که در ماه‌های مهر و آبان و تا نیمه آذرماه، در اوایل صبح کاملا بهاری، در ظهرها تابستانی، عصرها پاییزی و شب‌ها زمستانی بود، از صبح امروز به طور کامل چهره عوض کرده و کاهش چند درجه‌ای هوا، زمستان سرد و خشک را راهی کویر کرده است.

وزش پراکنده باد نیز از ظهر امروز شدت گرفته و در برخی مناطق سرعت آن به ۷۰ کیلومتر در ساعت نیز رسیده و میبد سبب کاهش دید افقی نیز شده است.

کارشناس هواشناسی استان یزد با بیان اینکه وزش باد و طوفان و افزایش گرد و غبار تقریبا در همه شهرستان‌های استان یزد رخ داده است، اظهار داشت: طوفان با عبور از میبد و یزد اکنون به مهریز رسیده و بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت سرعت دارد.

سیدعلی میرحسینی بیان کرد: ابرکوه، بافق، اردکان، عقدا، بهاباد و دیگر مناطق استان یزد نیز شاهد وزش طوفان از ۴۵ تا ۶۰ کیلومتر بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دید افقی در شهرستان‌های میبد و بافق در ساعاتی از روز به شدت کاهش یافته و اکنون وضعیت در بافق و میبد به نحوی است که دید به کمتر از ۲۰۰ متر رسیده است.

میرحسینی با بیان اینکه وزش باد از دیشب در استان یزد آغاز شده است، افزود: وزش باد عصر امروز شدت گرفته و تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت.

کارشناس پیش‌بینی وضعیت هوای استان یزد با اشاره به بارش بسیار محدود باران در مرکز استان اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، امشب در مناطق شمالی استان و در ارتفاعات شاهد بارش باران و برف خواهیم بود.

میرحسینی عنوان کرد: سه‌شنبه و چهارشنبه نیز دمای هوا در بسیاری از نقاط استان به زیر صفر می‌رسد و یخبندان بسیاری از مناطق را فرا خواهد گرفت.

وی، دمای هم اکنون استان یزد را شش درجه سانتیگراد اعلام کرد و افزود: امشب دما به منفی سه درجه نیز خواهد رسید اما دمای هوا فردا افزایش خواهد یافت در برخی ساعت تا ۱۱ درجه نیز خواهد رسید.

با توجه به اینکه بارش باران در استان یزد به طور میانگین بین ۹۰ تا ۱۱۰ میلی‌متر گزارش شده و میزان بارش در مرکز استان به مراتب کمتر از این میزان است، مردم یزد امیدوارند بارش باران علاوه بر لطافت بخشیدن به هوا و پاکیزه کردن آن، به خشکسالی‌های مداوم و چند ساله یزد پایان دهد.

۱ دیدگاه

  • سامي

    اين سومين سيستم بارشي بود كه دقيقأ دور تا دور يزد يعني اصفهان،فارس،خراسان جنوبي و بخشهايي از كرمان بارندگي شد ولي يزد هيچي! اگه اينجوري پيش بره ضمن تقويت شايعاتي كه قبلأ مطرح شده بود سال سختي رو داريم از همه نظر