سرپرست موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج استان یزد:

مردم آرامش خود را حفظ کنند/ سپرده ها نزد موسسه و در استان یزد است/ مشکل کمبود نقدینگی داریم که به زودی حل می شود

سرپرست موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج استان یزد با اطمینان خاطر به مردم گفت: تمامی سپرده های مردم در استان یزد وجود دارد و با اندکی صبر و تحمل مردم می توانند به آن دسترسی پیدا کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) محمود عظیمی نیا سرپرست موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج استان یزد در جمع خبرنگاران در خصوص مسائل پیش آمده در خصوص این صندوق گفت: یکی از مقام ها در استان البرز اشتباها مطلبی را بیان کرد ولی به دلیل تاخیر در تکذیب آن باعث به وجود آمدن این مسائل شد. با این حال این مقام مسئول رسما اشتباه خود را اعلام کرد و در رسانه ها هم منتشر شده است ولی به دلیل فضای نا مناسب این شائبه برای مردم پیش امده که این واقعا اتفاقی افتاده است.
وی افزود: این موسسه فقط در استان یزد تاکنون به بیش از ۲۵۰ شرکت تولیدی و صنعتی تسهیلات بالای ۵۰۰ میلیون تومان داده است و حدود چهار کارخانه فعال و سودده در مالکیت دارد.
عظیمی نیا افزود: مردم نگران سپرده های خود نباشند. حتی یک ریال از سپرده های یزدی ها از استان خارج نشده و تمامی آن در استان وجود دارد وبه صورت سرمایه در شکل های مختلف موجود است.
وی افزود: بعد از مسئله به وجود آمده برخی از سپرده گذاران احساس نا امنی کردند و سپرده های خود را از موسسه برداشت کردند که همین مسئله موجب کاهش نقدینگی شده است و در صورتی که مردم آرامش خود را حفظ کنند مشکل کمبود نقدینگی هم مرتفع می شود.
عظیمی نیا ادامه داد: در استان یزد این موسسه حدود ۳۲۰ میلیارد تومان سپرده از مردم جذب کرده است که بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان آن به کارخانه و ملک و آپارتمان تبدیل شده است و مابقی حدود ۲۲۰ میلیارد تومان به صورت تسهیلات در اختیار مردم است که مرتب تسویه و دوباره ارائه می گردد، این در حالی است که این املاک و دارایی بیش از یک و نیم برابر ارزش افزوده داشته است و مردم اصلا نگران اصل و سود پول خود نباشند.
سرپرست موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج استان یزد خاطرنشان کرد: تا قبل از این ماجرا این موسسه یکی از موسسات با نقدینگی بالا که معمولا ۲۴ تا۲۵ میلیارد تومان بود لقب داشت ولی به دلیل شایعات بی اساس این مسئله هم اکنون با کاهش مواجه شده است.
وی از مردم خواست با مراجعه به سایت بانک مرکزی و سایر نهادهای رسمی کشور درباره این موسسه تحقیق کنند وبه حرف های غیررسمی اهمیتی ندهند.
عظیمی نیا با بیان اینکه مجوز این موسسه در مراحل پایانی خود در بانک مرکزی است گفت به زودی خبرهای خیلی خوبی خواهیم شنید.
 وی کارخانه تولید روغن کنجد ثمر با ۷۰ نفر اشتغال مستقیم در اردکان، کارخانه چای میثاق با ۲۰ نفر اشتغال مستقیم در تفت، کارخانه تپراپک در زارچ با ۵۰ نفر اشتغال مستقیم و کارخانه تولید مکمل های غذایی نیز از سرمایه های این موسسه محسوب می شوند.
عظیمی نیا تاکید کرد: جوسازی صورت گرفته که شعبه های این موسسه در استان تعطیل شده است. این خبر دروغ است و تمامی ۱۷ شعبه این موسسه در استان یزد فعال و مثل سابق در حال فعالیت هستند و مشکلی در ارائه خدمات به مردم عزیز استان وجود ندارد.
وی به اشتغال بیش از ۱۵۰ پرسنل جوان و توانمند در این موسسه اشاره کرد و گفت خوشبختانه تمامی پرسنل ما جوان و تحصیلکرده و از همین استان هستند و تعداد انگشت شماری نیروی بازنشسته در حد ۴ یا ۵ نفر جذب کرده ایم و مابقی جوان هستند.
عظیمی نیا خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات این موسسه خرید واهدای ۲۰ تخت ICU  در بیمارستان شهید صدوقی یزد است که برای رفع مشکلات آی سی یو در استان به صورت اقدامات خیرمندانه در چند سال پیش صورت گرفت و تا چند ماه پیش حقوق پرستاران و پرسنل آن بخش نیز توسط ثامن پرداخت میشد که هم اکنون به بیمارستان واگذار شده است.
وی در پایان بار دیگر تاکید کرد: موسسه هیچ مشکل قانونی و مالی ندارد و صرفا به دلیل هجوم سپرده گذاران به دلیل اخبار دروغ و کذب با کمبود نقدینگی مواجه شده است که در صورت حفظ آرامش مردم این مسائل هم حل خواهد شد.
 

۱ دیدگاه

  • ناشناس

    شلام درود بر حاج آقای عظیمی نیا اره موسسه هیچ مشکلی نداره منم سپرده گزار هستم و اطمینان هم دارم به موسسه