لزوم افزایش فضاهای تفریحی ویژه خانواده ها در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد خواستار افزایش فضاهای تفریحی ،فضای مشاوره، بازارچه های خوداشتغالی و کلینیک در فضای بدون استفاده پارک ها ویژه بانوان و خانواده ها شد.

فخرالسادات خامسی هامانه در نشست مشترک با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر یزد گفت: نیاز خانواده ها و بانوان یزدی در ارتباط با تفریح، ورزش، مشاوره و خدمات فروش در قالب بازارچه های خوداشتغالی باید مورد توجه مسئولان شهری قرار گیرد.

وی افزود : تأمین سلامت جسمی و روحی خانواده های یزدی، ارتقای نشاط اجتماعی، رفع کاستی های رفاهی و اقتصادی ازجمله مواردی است که همکاری های متقابل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد می تواند به رفع آن ها کمک شایسته ای کند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اضافه کرد: این دفتر تجربه های متعدد و خوبی در این رابطه دارد و توانسته با ایجاد پایگاه های سلامت در پارک ها و برگزاری نشست هایی برنامه های ویژه ای برای بانوان و خانواده ها تدارک ببیند.
خامسی هامانه بابیان اینکه برگزاری این جلسه می تواند اتاق فکری برای همکاری های بیشتر این دفتر و شورای اسلامی شهر باشد، تصریح کرد: بدون تردید فعالیت های کلان در حوزه خانواده و حوزه شهری بدون همکاری بخش های مختلف و همچنین خواست و اراده مسئولان محقق نخواهد شد.
وی به استقبال کم نظیر بانوان و خانواده های یزدی از پایگاههای مشاوره، مراسم های برگزارشده در پارک های شهر و همچنین بازارچه های خوداشتغالی بانوان در قالب طرح های استانی اشاره کرد و گفت: ارتقای امکانات رفاهی و زیباسازی برخی پارک ها بویژه پارک های بانوان و خانواده از سوی شورای شهر و شهرداری و افزایش تعداد فضای تفریحی ویژه بانوان و خانواده در این خصوص ضروری است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تأکید کرد: برای تحقق برنامه های تدوین شده در حوزه بانوان و خانواده به مشارکت بانوان، خانواده های یزدی و سازمان های مردم نهاد فعال در این حوزه نیاز مبرم داریم.
در ابتدای این نشست مشترک هرکدام از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار یزد به بیان دیدگاه های خود در حوزه شهری و مسائل مطرح شده در حوزه بانوان و خانواده پرداختند و بر همکاری های بیشتر با دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در راستای ارتقای پارک های ویژه بانوان، استفاده از ظرفیت فرهنگسرای خانواده و برگزاری نشست های آموزشی برای شهروندان تأکید کردند.

منبع: ایرنا

 

۱ دیدگاه

  • عماد

    فقط مسئولین استان یزد هرازگاهی میان مصاحبه میکنن یزد نیاز به فضای تفریحی و نشاط داره، اما دریغ از یه حرکت.
    سه ساله دارن یه شهر بازی درست میکنند. البته بیشتر از سه سال!