یک نماینده مجلس:

اصلاح حوزه‌های انتخابیه استان یزد هفته آینده در دستور کار مجلس

نماینده مردم شهرستان‌های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس با اشاره به بی‌عدالتی در حوزه‌های انتخابیه استان یزد گفت: اصلاح ‌حوزه‌های انتخابیه استان یزد در هفته آینده در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) حجت‌الاسلام دخیل عباس زارع‌زاده، در نشستی خبری با اشاره به مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود اظهار داشت: تبعیض در حوزه‌‌های انتخابیه استان یزد به وضوح قابل مشاهده است و این امر سبب تمرکز در برخی مناطق و افزایش مهاجرت و رشد منفی جمعیت در برخی مناطق دیگر شده است.

وی عنوان کرد: مخالفتی برای پیشرفت در برخی مناطق استان یزد نداریم اما معتقدیم توسعه باید به صورت متوازن انجام شود نه اینکه برخی شهرستان‌ها با مشکلات متعدد از جمله نبود اشتغال و … دست و پنجه نرم کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس عنوان کرد: اصلاح حوزه‌های انتخابیه که مقدمه‌ای برای پیشرفت و توسعه شهرستان‌های مختلف است در دستور کار مجلس قرار گرفته و در هفته آینده مورد بررسی می‌شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد تغییرات اتوبوسی در برخی نهادها عنوان کرد: تغییر مدیریتی به صورت اتوبوسی اشتباه فاحش برخی مسئولان این کشور است و همه تغییرات را باید در چارچوب مناسب تعریف کنیم و اگر اشتباهاتی شده، کنار گذاشته شود اما اگر کارهای خوب انجام شده، آن را تقویت کنیم.

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه افزود: گاهی مواقع تمام اقدامات گذشته را نادیده می‌گیرند که این اشتباه است و اگر امروزه به رکود دچار شدیم به دلیل مشکلاتی است که بین احزاب و گروه‌ها شکل گرفته و همه ما از یک مکتب و ارزش و یک موقعیت هستیم و نباید اجازه بدهیم خط و جریان بازی به ما اثرگذار باشد و این بزرگ‌ترین ضرر است که جامعه از اندوخته‌های گذشته و مدیران با سابقه به دلیل حزبی و گروهی محروم شود.

زارع زاده ادامه داد: متاسفانه مشکلی که اکنون وجود دارد این است که هر حزبی می‌آید و مدیریت را می‌گیرد، تلاش می‌کند رقیب خود را لجن مال کند و از تجربیات گذشته استفاده نمی‌کند و مصداق این مثال است که روز از نو و روزی از نو، در صورتی که باید تجربیات موفق مورد تشویق و تقویت قرار گرفته و ضعف‌ها برطرف شود نه اینکه همه فعالیت‌های گذشته و هزینه‌هایی که انجام شده متوقف یا پاک شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه از اینکه بها دادن به جوانان در حد شعار مانده است، اظهار داشت: طبق آمارها بیش از ۸۰ درصد قراردادهای شرکت‌های تولیدی و بنگاه‌های تولیدی مقطعی و موقتی هستند و این توهین به سیستم کارگری و دانشجویی که فارغ‌التحصیل دانشگاه می‌شود، نیست.

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث دشمن‌شناسی آمریکا گفت: عده ای تصور کردند آمریکا تغییر هویت داده در حالی که اگر آمریکا را رصد کنید، از جنگ جهانی دوم به بعد تعامل آن با ایران چگونه بوده و یا دشمنی هایی که با ایران داشته همواره در این مسیر بوده که جلوی پیشرفت ایران را بگیرد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا تغییر تاکتیک داده و روش خود را عوض کرده است، افزود: ما باید در تغییر تاکتیک دشمن هوشیارانه عمل کنیم و این کشور حتی به دوستان خود هم خیانت کرد مثلا صدام وقتی آمریکا او را مهره مفید خود ندانست حذف شد و به تازگی به سمت داعش رفته و اگر روزی احساس کند به دردش نمی‌خورد او را نیز حذف خواهد کرد.

منبع: فارس

۱ دیدگاه