سخنگوی دولت:

اگر کسی با آزادی بیان مخالفت کند جلوی او را خواهیم گرفت/برخی خودشان فتوا می​‌دهند و اجرا می کنند

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه هیات نظارت بر اجرای برجام، گزارش هایش را به رهبری ارائه می​‌دهد، افزود: هر کس نباید به خودش اجازه دهد بگوید این نحوه اجرای برجام در چهارچوب نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) محمدباقر نوبخت در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره هیات نظارت بر برجام، گفت: در شورای عالی امنیت ملی این اقدام صورت گرفت و ترکیب و چگونگی عملکرد آن اطلاع رسانی خواهد شد. این هیات در همان چهارچوبی که مقام معظم رهبری تصریح کردند و مصوبات شورای عالی امنیت ملی تشکیل خواهد شد. باید موضوع را به هیات نظارت واسپاری کنید.

 
سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه این هیات رسمی است و گزارش های خود را به رهبری ارائه خواهد داد، افزود: اگر از فردا هر کس به خودش اجازه دهد بگوید این نحوه اجرای برجام طبق چهارچوب نیست، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. ممکن است از فردا هر کسی که وارد کشور شود بگویند این نفوذی است! بگذریم که چه جانی از ما گرفته خواهد شد، اما مهمتر از آن سرمایه ها و سرمایه گذاری از کشور متواری خواهند شد. بعضی ها اتش به اختیار هستند! هم خودشان تشخیص می دهند و هم فتوا می دهند و هم وارد عمل می شوند! اگر هر مقامی مثل وزارت کشور اظهار نظر کند، برخی بگویند «او غلط کرده» دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. همه این ها را رهبری نظارت می کنند. 
 
جلوی کسانی که مخالف آزادی بیان هستند را می گیریم
 
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی که به جدیت دولت برای حمایت از برگزاری مراسم های مجوز دار در ورامین از یکسو و لغو مراسم دیگری در اندیمشک اشاره داشت و جویای برنامه دولت برای حمایت از میتینگگ های انتخاباتی دارای مجوز بود، گفت: حادثه ورامین همانطور که اولین مورد نبود، اخرین هم نخواهد بود. تقابل دو سلیقه است. یک سلیقه اجازه می دهد همه افراد در چهار چوب قانون اساسی بتوانند نظر بدهند، ولی سلیقه دیگر نه. کما اینکه مخالفان دولت تا جایی که می توانند برنامه های خودشان را برگزار می کنند و هیچ مزاحمتی برایشان نیست. اما باید از این سو هم تحمل کنند تا نظرات مقابل آنها هم مطرح شود. وقتی برنامه ای قانونا مجوز دارد، مخالفت با آن مخالفت با شرع است. نباید اجازه دهیم جلوی ازادی بیان و ازادی نظر را بگیرند. موضع صریح و قطعی دولت این است که اگر کسی با آزادی بیان مخالفت کند جلوی او را خواهیم گرفت.
 
افزایش اعتبارات تملک دارایی دولت 
 
سخنگوی دولت گفت: در راستای سیاست های کوتاه مدت اقتصادی دولت برای ایجاد رشد و تحرک اقتصادی، اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای نسبت به سال قبل ۱۰۹ درصد افزایش داشته است.
 
وی گزارشی از اجرای سیاست های کوتاه مدت دولت برای تحرک بخشی به اقتصاد سخن گفت. وی اظهار داشت: بسته کوتاه مدت برای تحرک بخشی به اقتصاد تا پایان سال از دو ابزار تحریک تقاضا با ابزار های مالی و ابزارهای پولی بهره می گرفت. در این راستا دولت ۷هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع مالی و خزانه به اقتصاد تزریق کرد و نیمی از این رقم هم از طریق ابزارهای پولی به اقتصاد صورت گرفت. 
 
وی ادامه داد: آخرین وضعیت این پرداخت ها بر اساس گزارش خزانه تا ۲۸ آبان ماه، حاکی از این است که رقم پرداخت های دولت برای طرح های عمرانی که در راستای تحرک بخشی به اقتصاد کشور و مشارکت در اقدام رشد سرمایه گذاری است، رشد قابل توجهی داشته است. اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای به ۱۸ هزار و ۵۲۷ میلیارد تومان رسید. فقط از ۲۱ تا ۲۸ ابان ۴ هزار و ۲۱ میلیارد تومان به طرح های عمرانی تزریق شد. در مجموع ۲۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تا این تاریخ به طرح های عمرانی تخصیص یافته است. این افزایش با وجود محددیت های اعتباری است که دولت از سال قبل با آن مواجه بوده است.روز نو

۱ دیدگاه

  • ناشناس

    دولتی که یارانه روزنامه منتقد را می بنده خنده داره َصحبت از /ازادی بین می کنه