آتش زیر خاکستر:

تیم‌های فوتبال استان یزد بدهکارند

عایدی استان از ورزش فوتبال یک تیم در بخش دسته یک و یک تیم در دسته 2 است که همواره نگرانی در خصوص سقوط آنها وجود دارد. در این حال به نظر می‌رسد که مدیریت ضعیف بر موفقیت آنها سایه گسترانده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) تیم فوتبال فولاد یزد یکی از تیم‌های دسته۲ کشور است که این روزها اختلاف نظر بین بازیکنان و کادر تیم به وضوح مشهود است. بازیکنان تیم نه تنها مبلغ قرارداد این فصل را طلبکارند بلکه هنوز بدهی‌های فصل قبل نیز با آنها تسویه نشده است.
این بدهی باعث شد که بازیکنان تیم از حضور در زمین برای بازی مقابل نفت آبادان سرباز زنند اما با پادر میانی شخصیت‌های ورزشی و مسئولان استان، بازیکنان راضی شدند ۲ هفته بعد از آن مطابات آنها پرداخت شود اما با گذشت ۲هفته هنوز اتفاقی در این زمینه نیفتاده است.
بازیکنان این تیم تاکید کردند که با اتمام این فرجه و تسویه نشدن حسابشان با تیم وسایل خود را جمع و باشگاه را ترک می‌کنند. با این حال بعد از اتمام فرصت ۲هفته‌ای به‌دلیل تعهداتشان به فوتبال استان و باوجود محقق نشدن تعهدات مدیرعامل باشگاه، روز گذشته مقابل تیم شهرداری اردبیل حاضر شدند.
وضعیت تیم تربیت نوین هم بهتر از این نیست، یکی از طلبکاران این تیم به تازگی قبل از شروع بازی مقابل تیم کردستان در وسط زمین حاضر شد و با وساطت مسئولان و کادر فنی باشگاه درنهایت راضی شد که زمین را ترک کند و بازی با یک رفع تاخیر برگزار شد.

آتش زیر خاکستر در تیم فولاد
یک کارشناس فوتبال استان عقیده دارد که شرایطی که برای تیم‌های فوتبال استان اتفاق افتاده ناشی از ضعف مدیریت است.
«علی‌محمد قادریان» افزود: ارتباط بازیکنان باشگاه فولاد با مدیرعامل این باشگاه به دلیل وعده وعید‌هایی که هرگز محقق نشده، بسیار نامناسب است و در صورتی که باشگاه تا ۲ هفته آینده به تعهداتش عمل نکند، بازیکنان دیگر به هیچ کس اعتماد نخواهند کرد.
وی ادامه داد: عمل‌نشدن به تعهدات باعث‌شده است که بازیکنان خواهان استعفای مدیرعامل باشند و این روزها این خواسته را به‌صورت علنی مطرح می‌کنند. وی با تاکید بر این‌که وضعیت تیم فولاد، آتش زیر خاکستر است، ادامه داد: مدیرعامل این باشگاه انتظار داشت که مسئولان استان همه شرایط برای تیمداری را برای وی فراهم کنند یا به تعبیری همسایه‌ها یاری کنند تا ایشان تیمداری کنند. به گفته قادریان، مدیرعامل این تیم از مسئولان استان خواسته که با بخشودگی مالیاتی و فروش گندله به شرکت فولاد به صورت مدت‌دار شرایط را برای تیم‌داری وی تسهیل کنند که نوعی باج‌خواهی است.
این خبرنگار ورزشی افزود: برتری تیم فولاد مقابل نفت آبادان در شرایطی که بازیکنان تیم ۶ روز تمرین نکرده بودند، نشان داد که این بازیکنان قابلیت فراوانی برای اتمام فصل به‌صورت آبرومندانه دارند. وی با تاکید بر این‌که این تیم نمی‌تواند مدعی صعود باشد اما در میانه جدول قرار خواهد گرفت اضافه کرد: شرکت فولاد با واگذاری این تیم به «علی نافعی» مدیر عامل فعلی باشگاه، خودش را از ورزش خلاص کرد و مدیر عامل فعلی نیز سرانجام تیم را به حمایت‌های استان معطوف کرده است.

نیاز ۴ میلیاردی تیم برای ادامه فعالیت
قادریان افزود: باشگاه یک میلیارد تومان از فصل قبل به بازیکنان و کادر تیم بدهکار است و در این فصل هم حداقل ۳ میلیارد تومان برای پرداخت قراردادهای بازیکنان و هزینه شرکت در بازی‌ها نیاز دارد؛ از این رو تا ۴ میلیارد تومان به تیم تزریق نشود، اوضاع بهتر نخواهد شد.
وی ادامه می‌دهد: همچنین طلبکاران تیم ازجمله مربیان قدیمی برای دریافت مطالبات خود از تیم شکایت کرده‌اند که اگر رضایت آنها جلب نشود، با پیگیری شکایت، فدراسیون فوتبال تیم را متوقف و از ادامه حضور تیم در لیگ خودداری خواهد کرد تا حساب‌های مالی تسویه شود.
این کارشناس ورزشی با تاکید بر این‌که وضعیت تیم تربیت نوین به مراتب بدتر از تیم فولاد است افزود: این تیم هم ۹۰۰ میلیون تومان بدهی دارد و این شرایط نشان می‌دهد که ضعف مدیریت بر ورزش فوتبال استان حاکم است.
وی با اشاره به این‌که مدیر ورزشی باید توانمندی خود را به اثبات برساند، ادامه داد: مسئولان باید کمک کنند و با جلب حمایت حامیان مالی این دو تیم فوتبال را حمایت کنند. قادریان تاکید کرد: حضور طلبکار تیم تربیت در بازی مقابل تیم کردستان، وجهه مردم استان را که به خوش حسابی و انصاف شهرت دارند، زیر سوال برد و این صحنه‌ها زیبنده ورزش استان نیست.

تیم‌های فوتبال را رها نمی‌کنیم
مشاور ورزشی استاندار درباره حمایت استان از تیم‌های ورزشی گفت: در جلسه مشترک مسئولان این باشگاه‌ها با خیران استان و با حضور استاندار نظر مثبت ایشان برای حمایت از تیم‌های تربیت نوین و فولاد یزد جلب شد اما پیگیری‌های بعدی برای تحقق این تعهدات ادامه نیافت.
«محمد امیرخانی» با تاکید بر این‌که بنا نیست تیم‌ها را رها کنیم، افزود: شرکت فولاد حمایت مالی از تیم فولاد را تعهد کرد و باید کمک کند تا این تیم با قدرت در مسابقات حاضر شود.
وی با اشاره به توجه مسئولان رده بالای استان به ورزش و تیم‌های ورزشی، ادامه داد: امیدواریم با توجه مسئولان رده بالا و همراهی مسئولان تیم‌ها، وضعیت مالی تیم‌ها بهتر شود و مشکلاتی که این اواخر تیم‌ها را درگیر کرد، دیگرتکرار نشود. این مشاور ورزشی درباره حمایت ورزش از سوی واحدهای صنعتی و معدنی نیز گفت: بیشتر این شرکت‌ها و واحدها از تیم‌های ورزشی حمایت می‌کنند اما قبول داریم که این حمایت ضعیف است از این رو در تلاش هستیم که حمایت واحدهای صنعتی و معدنی از تیم‌های ورزشی را تقویت کنیم. امیرخانی درباره تاثیر مدیریت ورزشی استان بر سرانجام تیم‌های فوتبال نیز گفت: در این رابطه نظری ندارم.

مکث
استعداد ورزشی استان
مشاور ورزشی استاندار عقیده دارد که جوانان استان به همان اندازه که در زمینه علم به خوبی درخشیده‌اند، فرصت درخشش در رشته‌های ورزشی را هم دارند. «محمد امیرخانی» ادامه می‌دهد: برخی تصور می‌کنند که مسئولان به ظرفیت‌های ورزشی بی‌اعتنا هستند اما مسئولان به ویژه استاندار نگاه ویژه‌ای به ورزش دارند.

همشهری

۱ دیدگاه

  • يزدي

    با اونهمه صنعت و معدن والله خجالت داره كه يزد تيم درست و حسابي نداره. كارخونه سپاهان اصفهان كه از چادرملو يزد تغذيه ميكنه تيم داره و چادرملو با كمال پر رويي فقط آلودگي ميده به يزد و از تيم داري امتنا ميكنه!! همينطور سنگ آهن بافق و چند تاي ديگه