تابش خبر داد:

استقبال از کاندیداتوری خواهر رئیس دولت اصلاحات از حوزه انتخابیه یزد

محمد رضا تابش در خصوص شایعه کاندید شدن خواهر رئیس دولت اصلاحات از حوزه انتخابیه یزد، گفت: ایشان انسان بسیار منزه، خوب و با کمالی است که وجودش در مجلس می تواند منشاء خیر و اثر باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: تعامل و هماهنگی فراکسیون ما در قضیه برجام و اداره مجلس با فراکسیون رهروان بیشتر از فراکسیون اصولگرایان یا جبهه پایداری بوده است.

 محمدرضا تابش در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری مهر، در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در خصوص احتمال حمایت اصلاح طلبان از علی لاریجانی در انتخابات آتی گفت: لاریجانی در برجام خیلی عقلانی عمل کرد. اما ائتلاف بین اصلاح طلبان و اصولگرایان شدنی نیست و به مصلحت نیز نخواهد بود ولی می توانیم در هر صورت همکاری هایی داشته باشیم.

وی ادامه داد: تعامل و هماهنگی فراکسیون ما در قضیه برجام و اداره مجلس با فراکسیون رهروان بیشتر از فراکسیون اصولگرایان یا جبهه پایداری بوده است.

این نماینده مجلس با اشاره به احتمال همکاری بین اصلاح طلبان و رهروان در انتخابات آتی گفت: احتمال لیست مشترک صفر است اما در عالم سیاست، همکاری محتمل خواهد بود.

وی با بیان اینکه انتخابات آتی در وهله اول بستگی به فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم دارد، اظهارداشت: در وهله دوم، عمل به قانون و توصیه راهبردی مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حق مردم حق‌الناس است، اهمیت دارد.

تابش ادامه داد: این به این معنی است که دستگاه های نظارتی از اعمال سلیقه خودداری کرده و قانون در فرایندها مورد استفاده قرار گیرد. این دو موضوع یعنی مشارکت مردم و عمل به قانون، سرنوشت انتخابات را مشخص خواهد کرد.

وی در خصوص حمایت از لاریجانی در انتخابات آتی اضافه کرد: ما اصلاح طلب هستیم و هنوز برای اظهارنظر زود است. باید دید فرایند انتخابات به کجا می کشد.

تابش با بیان اینکه ما هر کسی که بتواند فرایند کشور را در مدار قانونگرایی، عقلانیت و تدبیر قرار دهد، حمایت می کنیم، افزود: مجلس آینده نیز فراتر از اینکه ترکیب آن اصلاح طلبی یا اصولگرایی باشد، باید مجلسی منطبق بر عقلانیت باشد.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم مجلس کارآمد و عقلانی روی کار بیاید و هر کسی که در این مسیر قرار بگیرد و بتواند با روی کار آوردن افرادی که هم از نظر علمی و هم از نظر تخصصی دارای عقلانیت بالایی باشند، در مدار اعتدال حرکت کنند. از کسی که بتواند وضعیت قوه مقننه را بهبود ببخشد، استقبال می کنیم.

از دولت انتظار داریم در انتخابات وارد نشود

تابش در خصوص ائتلاف دولت و اصلاح طلبان در انتخابات آینده گفت: دولت قصد دخالت در انتخابات را ندارد و قوه مجریه برگزار کننده انتخابات است و ما همانطور که می خواهیم دستگاه های نظارتی اعمال سلیقه نکنند، از دولت هم انتظار نداریم وارد عرصه انتخابات شود.

وی خاطرنشان کرد: در هر صورت اگر شاکله مجلس به نحوی باشد که بتواند سیاست های دولت را بیشتر پیش ببرد، این دولت موفق خواهد بود و رای مردم بهتر در عرصه عمل محقق خواهد شد.

تابش با تاکید بر اینکه اعتدالیون و اصلاح طلبان وجوه مشترک بسیار زیادی دارند، ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری در عمل همین اتحاد میان اصلاح طلبان و اعتدالیون باعث شد کار جلو برود و پیروزی را محقق کند.

وی در خصوص شایعه کاندید شدن خواهر رئیس دولت اصلاحات از حوزه انتخابیه یزد، گفت: ایشان انسان بسیار منزه، خوب و با کمالی است که وجودش در مجلس می تواند منشاء خیر و اثر باشد.

 

۱ دیدگاه

  • علیرضا آیت اللهی

    فردا کسی از من و امثال من به عنوان همشهری ( که البته من از خود یزد هستم و نه از توابع و دهاتش ) گله نکند ! چون من و امثال من تکلیف داریم که مردم مظلوم و شریف یزد را در این مورد و موارد مشابه به خوبی روشن کنیم .