مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق :

ساخت کارخانه گندله سازی سه چاهون بافق به پیمانکار ژاپنی واگذار شد

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق اعلام کرد : پس از فراز و نشیبهای زیاد و ریسک مسئولان این شرکت، پیمانکار چینی کنار گذاشته و احداث کارخانه گندله سازی سه چاهون به یک شرکت معتبر و باسابقه ژاپنی واگذار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) محمد جواد عسکری  در جریان بازدید مدیران ارشد شرکت کوبه استیل ژاپن از محل احداث کارخانه گندله سازی پنج میلیون تنی سه چاهون افزود: هم اکنون، چشم و گوش مردم این شهرستان بر نحوه عملکرد کنسرسیوم جدید گندله سازی سه چاهون، معطوف و متمرکز شده است.
وی با اشاره به توجه ویژه مردم و مسوولان شهرستان بافق به کنسرسیوم جدید، بر سرعت بخشیدن به اجرای عملیات ساخت کارخانه گندله سازی سه چاهون تاکید کرد و گفت: این طرح باید در مدت زمانبندی شده به بهره برداری برسد.
این مسئول ادامه داد : مردم صبور و فهیم بافق بدلیل محرومیتهای ناشی از نرسیدن به حق و حقوق شایسته خود در دوران گذشته چشم امید زیادی به طرح عظیم گندله سازی دوخته اند، زیرا اجرای این طرح می تواند آینده اقتصادی منطقه را تغییر دهد.
عسکری طرح گندله را نقطه عطف تاریخ اقتصادی شرکت سنگ آهن مرکزی و شهرستان بافق خواند و خاطر نشان کرد: این طرح علاوه بر اینکه حلقه تکمیل کننده فولاد است هم اشتغالزایی بسیار خوبی دارد و هم از لحاظ ارزش افزوده ای که ایجاد می کند بسیار مقرون به صرفه بوده و از خام فروشی سنگ آهن جلو گیری می کند.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق اظهار امیدواری کرد: با سابقه درخشانی که این شرکت در اجرای چنین طرح هایی در کشورهای مختلف از جمله ژاپن، بحرین، عمان، ونزوئلا و همچنین ایران دارد شاهد تسریع در اجرای این طرح و بهره برداری آن در تاریخ سررسید قرارداد باشیم.
یکی از مدیران کوبه استیل هم در معرفی سابقه شرکت متبوعش اظهار کرد: این شرکت در سال ۱۹۰۵ تاسیس شده و طراحی، ساخت و راه اندازی کارخانه هایی در زمینه آهن، فولاد، آلومینیوم و مس و همچنین ساخت ماشین آلات صنعتی از زمینه های اصلی تخصصی این شرکت است.
وی با اشاره به نوع گندله سه چاهون گفت: کوبه استیل در ساخت کارخانه های گندله به روش “روتاری کیلن” تخصص دارد و تا کنون یک کارخانه گندله سازی به ظرفیت ۶ میلیون تن در کشور بحرین، چهار میلیون تن در اردکان و دو خط، مجموعاً ۹ میلیون تنی در کشور عمان را به این روش ساخته است.
به گزارش ایرنا، کارخانه گندله پنج میلیون تنی یکی از طرح های مهم جوار معدنی بافق است که تحت عنوان گندله سه چاهون، عملیات اجرایی آن توسط کنسرسیوم و پیمانکاری یک شرکت ژاپنی در سایت معدن چغارت این شهر آغاز شده است.
به گفته یونس الستی عضو هیات مدیره شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق، این کارخانه با هزینه ای حدود ۱۲۲میلیون یورو از طریق فاینانس و یوزانس ساخته می شود.
ساخت مجتمع گندله سازی سه چاهون برای تولید پنج میلیون تن گندله قابل مصرف در صنایع تولید آهن به روش احیاء مستقیم به منظور تامین خوراک اولیه فرآیند احیا در کارخانه فولاد در نظر گرفته شده است.
با بهره برداری از کارخانه گندله سازی سه چاهون بافق، زمینه اشتغال بیش از یکهزار نفر به طور مستقیم و دو هزار و ۵۰۰ نفر به طور غیر مستقیم فراهم خواهد شد.
'گندله' محصول نهایی فرآیند گندله سازی و ماده اولیه برای فرآیندهای تولید آهن خام در کوره بلند و تولید آهن اسفنجی به روش های متعدد احیای مستقیم است که از مواد معدنی سنگ آهن استحصال می شود.
معادن چغارت و سه چاهون بافق از بزرگترین تولید کنندگان سنگ آهن کشور محسوب می شوند و تحت عنوان شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، با پنجهزار و ۶۰۰ نفر پرسنل به استخراج و تولید ادامه می دهند.ایرنا

۲ دیدگاه