استان یزد نزدیک به ۹۰ هزار دانشجو دارد

no-thumbs

رئیس دانشگاه یزد با اشاره به سهم مراکز آموزش عالی در استان یزد گفت: استان یزد نزدیک به ۹۰ هزار دانشجو دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز اولیا، رئیس دانشگاه یزد در نشست هماهنگی مراکز آموزش عالی استان یزد با حضور معاون وزیر علوم گفت: به منظور بررسی مشکلات موجود در سطح مراکز آموزش عالی استان یزد، نشست هماهنگی مراکز آموزش عالی استان یزد تشکیل شده است.

 

وی افزود: استان یزد نزدیک به ۹۰ هزار دانشجو دارد و سهم ما در آموزش عالی کشور متاسفانه کاهش یافته و از دو و نیم درصد به دو درصد رسیده است و این دغدغه وجود دارد که جایگاه آموزش عالی استان یزد که زمانی یکی از استان‌های خوب از لحاظ امنیت کیفیت برای مهاجرت و تحصیل دانشجویان به شمار می‌رفت، با چالش مواجه شود که  توسعه دانشگاه‌های مختلف نظیر مؤسسات غیرانتفاعی در بعضی شهرهای کشور را از جمله دلایل احتمالی بروز این چالش‌ است.

 

رئیس دانشگاه یزد تصریح کرد: تعداد دانشگاه دولتی در استان یزد سه دانشگاه و مراکز آموزش غیر انتفاعی نیز سه موسسه است که در بسیاری از استان‌های دیگر تعداد آن بیشتر است و دانشگاه آزاد و پیام‌نور نیز به همین صورت است.

 

اولیا بیان کرد: مهمترین نگرانی ما امروز شامل از دست دادم آموزش عالی کشور است که در سند آمایشی که سال‌های گذشته در دانشگاه‌های مختلف کار شد، پیش‌بینی این بود که حداقل سهم دانشگاه یزد به ۴درصد برسد البته با توجه به پتانسیل استان یزد، انتظار ما فراتر از این سهم است.

 

وی با اشاره به تعطیل شدن بعضی ازشعبات دانشگاه‌ها در بعضی شهرستان‌های استان گفت: این خطر وجود دارد که هم ظرفیت‌ها خالی بماند و هم هدفی که به دنبال آن بودند محقق نشود که یکی از راهکارهای آن راه‌اندازی مراکز رشد در شهرستان‌هاست و از این طریق ظرفیت‌هایی که وجود دارد به فرصت تبدیل کنند.

۲ دیدگاه

  • عماد

    کاهش دانشجو در یزد به دلیل نبود امکانات تفریحی مناسب برای جوانان است نبود پارک و فضاهای مناسب که یزد را به یک شهر مرده تبدیل کرده است و جوانان رغبتی برای حضور در این شهر را ندارند!

  • مهرصاد.ن.

    دقیقا در بین دانشجویان بخصوص برای دوره های تحصیلات تکمیلی این دیدگاه وجود داردامیدوارم دکتر اولیا مهندس میرمحمدی و شهرداری های زحمتکش فمری بردارند.یزدی نیوز اینو به گوش دکتر اولیا ریاست دانشگاه یزد برسانید،عالیه.ممنون