قطع درختان، این بار از سوی کسبه مهریزی:

شهردار مهریز: قطع درختان غیرقانونی بوده است/برخی متخلفان دستگیر شده‌اند

هرچند وقت یک بار به بهانه‌های مختلف و توسط افراد مختلف قامت درختان استان یزد بر زمین می‌افتد و در این میان، مهریز یکی از شهرستان‌هایی است در این زمینه خبرسازتر شده است ولی این بار شاهد قطع درختانی در میدان سید الشهداء این شهر از سوی کسبه به منظور جانمایی نخل امام حسین(ع) هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز"محمدرضا زارعیان" شهردار مهریز در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، با غیرقانونی خواندن این اقدام، اظهار کرد: قطع درختان میدان سیدالشهداء مهریز بدون دریافت هیچ گونه مجوزی از شهرداری، شورای شهر یا کمیسیون قطع اشجار انجام شده  و یک اقدام غیرقانونی بوده است.

وی با اشاره به این که قطع درختان از سوی تعدادی از کسبه محل صورت گرفته است، افزود: شهرداری و دیگر دستگاه‌های ذیربط در این باره بررسی‌های لازم در حیطه وظایف قانونی خود را انجام داده‌ و تاکنون نیز تعدادی از متخلفان شناسایی و دستگیر و به مراجع مربوطه معرفی شده‌اند.

زارعیان خاطرنشان کرد: البته این که متخلفان چه کسانی بوده، از کجا و با چه هدفی این اقدام غیرقانونی را انجام داده‌اند، مرتبط با وظایف شهرداری نیست ولی شهرداری مهریز تمام تلاش خود را در جهت حفظ و نگهداری فضای سبز شهر بکار گرفته است، به طوری که بیشترین بودجه شهرداری برای حفظ و نگهداری درختان هزینه می‌شود.

وی گفت: شهرداری شکایت خود را در این خصوص به مراجع ذی‌صلاح اعلام کرده و در اولین فرصت نتایج آن را به اطلاع عموم خواهد رساند.

"محسن مروی نام" رییس شورای شهر مهریز نیز در این باره به خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، گفت: این اقدام توسط تعدادی از مردم محل و بدون هماهنگی با شهرداری که متولی فضای سبز شهر است، انجام شده است.

وی افزود: این افراد برای بازسازی بافت قدیمی که قبلاً حسینه بوده است و برای جانمایی نخل حسینیه، اقدام به قطع این درختان کرده‌اند.

مروی نام ضمن اظهار بی‌اطلاعی از تعداد دقیق و عمر درختان قطع شده، تصریح کرد: شهرداری طبق قانون شکایت خود را اعلام کرده و به جد پیگیر مسئله است.

با توجه به اظهارات مسئولین مربوطه، قطع درختان توسط تعدادی از کسبه میدا سید الشهداء صورت گرفته و این در حالی است که افرادی دست به انتشار تصویری از پارچه نوشته‌ایی مبنی بر مخالفت کسبه با قطع این درختان زده‌اند لذا این که هدف از این اقدام چه هست و به راستی قطع درختان از سوی ارگان دولتی یا مردم محلی انجام شده، همچنان ابهام‌برانگیز است.

در هر حال بی‌جان کردن درختان با هدف جانمایی نخل حضرت سیدالشهداء،  نه تنها حرمتی به نخل امام حسین نخواهد بخشید بلکه یک اهانت به رفتار و منش سبزاندیش ائمه معصومین(ع) است و جای تامل دارد.

 

۱ دیدگاه

  • رضا

    با سلام شهردار محترم خواهش می کنم بجای اینکه بفکر جان درختان و سرسبزی درختان باشید به فکر جان مردم باشیدو با قرار دادن سرعت گیرهای عجیب که در هیج جای کشور و حتی دنیا پیدا نمی شود جان جوانان ما را بخطر و منجر به کشته شدن انها نشوید به فکر شلوغی و ترا فیک بیش از حد خیابان شهید مصطفی خمینی باشید بفکر این باشید که چگونه این اتوبوسهای بزرگ وارد مهریز می شوند و باعث ترافیک داخل شهر می شوند و جالب اینجاست بعد از پیگیریهای که من انجام دادم متوجه شدم خود شهرداری و شورای شهر مسبب ورود اتوبوسها هستن به بهانه جابجایی همشهریان عزیز که اگر توجه کنید این اتوبوسها اکثر وقتها با سه تا چهار مسافر داخل شهر میشوند |آیا این مینی بوسهای که در میدان شهرداری هستن وظیفه دارن چکار کنن حالا قطع درختان را نمیخواهد شما پیگیری کنید فکر این باشید که صبح که دانش آموزان دبستانی وقتی می روند مدرسه دچار مشکل نشوند