معاون گردشگری یزد مطرح کرد:

چهره شهر توریستی می شود/۳۰ هتل جدید ساخته خواهد شد/اعتراض به شهرداری برای طولانی شدن بازسازی خیابان مسجد جامع

بحث جداره سازی امیرچخماق یک بحث فنی است در عین حال چیزی که واضح است آنکه میرچخماق و مسجد جامع دو اثر تاریخی و مهم در گردشگری استان یزد است که باید زودتر تعیین تکلیف می شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزسرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد گفت: بحث جداره سازی امیرچخماق یک بحث فنی است در عین حال چیزی که واضح است آنکه میرچخماق و مسجد جامع دو اثر تاریخی و مهم در گردشگری استان یزد است که باید زودتر تعیین تکلیف می شد.

سید مصطفی فاطمی در گفت و گو با  تابناک یزد،گفت:میدان امیر چخماق حدود۱۲ سال بود که بلا تکلیف مانده و تفاوت آرا کارشناسان باعث شده بود این بنا همچنان مرمت نشود در عین حال طی سال های زیادی کار کارشناسی انجام شد و خواهش ما هم به عنوان متولی امر گردشگری در استان ساماندهی هر چه سریعتر این میادین مهم شهر بود.

فاطمی اظهار داشت: استدلال اینکه بعداز جداره سازی های میرچخماق در مشکلی در ثبت جهانی بافت تاریخی یزد ایجاد شود استدلال درستی نیست چرا که مطالعات زیادی انجام شد هرچند نظرات متفاوت بود و قطعا نمی توان تمام نظرات را برآورده کرد.

وی در مورد تخریب و بازسازی خیابان مسجد جامع و طولانی شدن مدت زمان بازسازی و مرمت آن گفت: این اقدام قرار بود زودتر و در اسفند ماه سال گذشته انجام شود ولی به دلیل اینکه فروردین و اردیبهشت ماه با ورود گردشگران مواجه بودیم این مورد به تعویق افتاد واکنون نیز به طول انجامیده است هرچند شهرداری در این مورد کمک کرده ولی طرح از نظر زمانی طولانی شد و این اعتراض به شهرداری وارد است ولی در عین حال مسیر جایگذین برای خیابان مسجد جامع در نظر گرفته شده و شهرداری هم نسبت به نظافت خیابان مسئول است.

وی با بیان اینکه مذاکران وین علاقه مسافرات به ایران را در گردشگران خارجی افزایش داده است چرا که پیش از این برای حضور گردشگران در کشور محدودیت هایی وجود داشت واکنون تعدادی از کشورها ایران را از منطقه خطر خارج کرده اند و تمایل سفر به ایران شکل گرفت.

فاطمی گفت: تور گردشگران خارجی از ابتدای شهریور ماه باید آغاز می شد که بر خلاف تصور ما امسال گردشگران خارجی هم با تعداد بیشتر و هم اینکه زودتر از موعد به یزد آمدند و به همین دلیل هم آژانس های مسافرتی مجبور شدند هتل ها را سریعتر رزرو کنند بنابراین با کمبود اقامتگاه شدیم هرچند سعی شد با مرمت و ساخت ۳۰هتل جدید و افتتاح آنها تا سال ۹۵ سال خوشامدگویی به یزد این موضوع ساماندهی خواهد شد.

وی گفت: افتتاح این هتل ها عمدتا در بخش تاریخی یزد ساخته می شوند و چهره شهر را تغییر خواهد داد.

وی افزود: یزد از نظر فرهنگی موقعیت خاصی دارد و اغلب گردشگران فرهنگی علاقه به حضور در یزد دارند و یزد را به عنوان بهترین منطقه معرفی می کنند و بیشترین گردشگران خارجی در یزد به ترتیب از کشورهای ایتالیا، اسپانیا،آلمان،فرانسه،ژاپن، چین، کره ، اتریش و سوئیس هستند.

 

۱ دیدگاه