نهمین گردهمایی فصلی دبیران ورزش وزارت نیرو در یزد

no-thumbs

دبیر شورای مرکزی ورزش وزارت نیرو در یزد گفت : یک درصد از بودجه حاصل از فروش تملک و دارایی ها به حوزه ورزش اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز مالک حسین زاده در نهمین گردهمایی فصلی دبیران ورزش وزارت نیرو از تغییر عنوان کمیته ورزش به هئیت ورزش در مجموعه وزارت نیرو خبر داد و گفت : طبق قانون یک درصد از بودجه حاصل از فروش تملک و دارایی ها به حوزه ورزش اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات حوزه ورزش نباید به سمت و سوی دیگری سوق داده شود، تاکید کرد: ناظرین وزارت نیرو بر به کارگیری این میزان از بودجه در بخش ورزش نظارت جدی خواهند داشت.

حسین زاده به صدور احکام ورزشی جدید توسط مدیران عامل کل کشور و ابلاغ آن اشاره داشت و گفت : تغییر دو مرتبه ای نظام نامه ورزشی در بازه زمانی یکساله ، بر توجه مدیران مجموعه وزارت نیرو به امر ورزش حکایت دارد.

دبیر شورای مرکزی ورزش وزارت نیرو با بیان اینکه " ورزش را شعاری نکنیم و همت خود را برای اجرای برنامه های ورزشی جزم نمائیم " خاطرنشان کرد: توجه به مسئله آموزش در ورزش به خصوص برای خانواده های وزارت نیرو حیاتی و در ارزیابی های وزارت نیرو امتیاز زیادی را خواهد داشت.

وی با اذعان به این مطلب که بیمه های تکمیلی به دلیل شیوع بیماری های زیاد در حوزه کارمندی ، علاقمند همکاری نیستند ، تصریح کرد: اگر برای ورزش وقت نگذاریم ، برای معالجه بیماری ها باید زمان زیادی را صرف کنیم.

این مقام مسئول در حوزه ورزش کشور منابع انسانی را بزرگترین سرمایه ها هر سازمان و سلامتی را ارزشمندترین سرمایه ، نیروی انسانی برشمرد و گفت : متاسفانه برخلاف دیگر کشورها که بیمه ها و شهرداری ها در ساخت اماکن ورزشی فعالند ، این موضوع در کشور ما از اهمیت کمتری برخوردار شده است.

حسین زاده یزد را الگوی مناسبی برای دیگر استان ها در بخش ورزش برشمرد و افزود: خوشبختانه با همت مجموعه صنعت آب و برق استان یزد، فراگیری و توسعه ورزش را شاهد هستیم .

مهندس محمدرضا صحتی ، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد و رئیس هئیت ورزش صنعت آب و برق استان نیز در سخنانی ضمن معرفی جاذبه های توریستی و تاریخی شهر یزد ، در بخش دوم سخنانش اظهار داشت : در حال حاضر از میان ۲۲۱۹ نفر شاغل در صنعت آب و برق بالغ بر ۶۳ درصد به صورت فعال ورزش می کنند که نسبت به سال های قبل ۲۱ درصد رشد را نشان می دهد.

وی به رشد ۴۸ درصدی حضور تیم های ورزشی در صنعت آب و برق کشور در مجامع مختلف ورزشی اشاره داشت و گفت : اهمیت دادن به مبحث آموزش در ورزش برای ارتقاء سطح سلامت پرسنل و پیشگیری از صدمات ورزشی به کارکنان ضروری است.

مهندس صحتی با بیان این نکته که در کل صنعت آب و برق کشور بالغ بر ۱۰۸ هزار و ۹۲۹ ورزشکار وجود دارد و از بین آنها نیز ۸۹ درصد برادران و مابقی خواهران هستند ، یادآور شد: شرکت توزیع نیروی برق استان یزد به همراه دیگر اعضاء کمیته ورزش استان ، گرایش و ترویج بانوان به سمت ورزش را از اهداف اصلی خود قرار داده است.

رئیس هیئت ورزش صنعت آب و برق استان یزد یکی از ویژگی های استان یزد را نگاه متولیان ورزش صنعت آب و برق به ارتقاء سلامت کارکنان دانست و تصریح کرد: در حالی که در برخی از ارگان ها ساخت اماکن و تاسیسات ورزشی را با نگاه درآمد زائی ایجاد کرده اند ، اما رویکرد ما تنها اشاعه توسعه ورزش و حضور حداکثری همکاران است.

شایان ذکر است نهمین گردهمایی فصلی وزارت نیرو با میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در تاریخ ۲۶ لغایت ۲۷ شهریورماه برگزار شده است.

۱ دیدگاه

  • lمهران قاسمی

    با سلام وترزوی موفقیت برای تک تک همکاران عزیز ورزش وزارت نیرو چه در سالهای گذشته وامروز که با تلاش خود تونستند نام وزارت نیرو را در بین تمام وزارت خانه ها با برگزاری واجرای مسابقات بطور گسترده برای کلیه همکاران اب و برق وبطور مساوی از زمان اقای جانفدا تا مدیریت جنابعالی اجرا کنند بشخصه با توجه به بازنشستگی ام پس از حدود بیست وچهار سال در عرصه ورزش وزارت نیرو از خداوند منان برای کلیه دست اندر کاران ارزوی سلامتی وشادکامی را خواستارم وبا توجه به صورت چلسه دبیران محترم ا% برای توزیع ها و ابفا شهری جزو بودجه نیست که در این مورد هیچ حرفی به میان نیامده است با تشکر