هشداررئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد:

اعتبارات یزد پاسخگوی ۱۰ درصد نیازها هم نیست، چه برسد که به تهران برگردد/ نخبگان از یزد خارج شده‌اند

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: در استان مهاجرپذیر شده‌ایم و نخبگان از شهر یزد خارج شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز، حمید رضا نصیری زاده با اشاره به صدرنشینی ۲۱ ساله استان در کنکور سراسری، گفت: متاسفانه هیچ بررسی نشده که این نخبگان هم اکنون کجا هستند، کجا زندگی می‌کنند و در کجا ادامه تحصیل می‌دهند.

 

وی گفت: شهر یزد به شهری صنعتی تبدیل شده و با مسائل زیست محیطی دست و پنجه نرم می‌کند. سازمان مدیریت، مطالعه‌ای را در دست انجام دارد تا این روند اصلاح شود و یزد به قطب صنایع های‌تِک، تبدیل و جلوی مهاجرت نخبگان از استان گرفته شود.

 

وی درباره این شائبه که بودجه استان به مرکز بر می‌گردد، اظهار کرد: بودجه استان یک دهم نیازهای استان هم نیست.

 

وی با اشاره به احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در مدت ۹۰ روز گذشته در استان، گفت: این اقدام در راستای تحقق وعده‌های انتخاباتی دولت صورت گرفت. مهمترین موضوعی که این سازمان دنبال می‌کند، برنامه‌ریزی برای توسعه همه جانبه و متوازن کشور است. سازمان مدریت یزد نیز همین ماموریت را دنبال می‌کند و تهیه و تدوین سند چشم‌انداز توسعه استان را دستور کار دارد.

 

نصیری زاده با اشاره به اینکه مطالعه پیش نیاز توسعه هر منطقه است، بیان کرد: برای بررسی‌های مطالعاتی، کارگروه پژوهشی متشکل از کارشناسان سازمان مدیریت، اساتید دانشگاه و صاحبنظران استان در این سازمان تشکیل شده است. سعی خواهد شد، این کمیته بتواند پژوهش‌های کاربردی را مورد حمایت و بهره‌برداری قرار دهد. برای تحقق این امر، طی فراخوانی به دستگاه‌ها، نیازهای پژوهشی آنان احصاء و با توجه به اعتبار موجود، پژوهش‌ها اولویت‌بندی شده است.

 

وی تاکید کرد: برای پیاده‌سازی یک برنامه توسعه در سطح کشور و استان، همه افراد جامعه اعم از بی‌سواد و باسواد باید از تصمیم دولت مطلع باشند تا برنامه توسعه به خوبی پیش برود.

۱ دیدگاه

  • علیرضا آیت اللهی

    سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد باید عُرضه گرفتن حق مردم یزد از دولت را داشته باشد . اینکه از مالیاتی که مردم شریف و زحمتکش یزد با کد یمین و عرق جبین به دولت می دهند فقط یک سومش برگردد و دوسومش خرج مثلا” اصفهان و کرمان و سمنان شود شرم آور است ؛ و ننگی بزرگ و تاریخی برای مدیران کنونی . حق نفت که جای خود دارد و آن پولهای پس گرفته شده از استکبار . منطق و بنابر این تخصص در توجیه و اخذ حق لازم است و نه جارو جنجالهای مطبوعاتی و نظایر آنها .