محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

صاحبان تریبون با چه جسارتی اصلاح‌طلبان را فتنه‌گر معرفی می‌کنند؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کسانی‌که به برکت انقلاب اسلامی صاحب تریبونی شده‌اند با چه جسارتی به خود اجازه می‌دهند اصلاح‌طلبان را فتنه‌گر و و ضدولایت فقیه معرفی کنند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمدرضا عارف در دیدار با دبیرکل و اعضای شورای مرکزی حزب اتحاد ملت آغاز فعالیت این تشکل سیاسی را تبریک گفت و با اشاره به اتهاماتی که علیه اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود، اظهار کرد: عده‎ای که این اتهامات را به اصلاح‌طلبان می‌زنند کاش جسارت این را هم داشتند که بگویند در زمان پیروزی انقلاب چه می‌کردند.

عارف با تاکید بر وفاداری اصلاح‌طلبان به انقلاب اسلامی و راه و خط رهبر فقید انقلاب گفت: در صف اول مبارزات در رژیم گذشته افرادی حضور داشتند که امروز با هویت اصلاح‌طلبی شناخته می‌شوند. آنها بعد از انقلاب اسلامی هم در راه و خط امام خمینی(ره) بودند و در ۸ سال دفاع مقدس هم حضور مؤثری در جبهه داشتند و جزء ولایت‌مدارترین افراد هم محسوب می‌شوند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در بخش دیگری از سخان خود با اشاره به شکل‌گیری حزب اتحاد ملت ایران اسلامی اظهار کرد: شکل‌گیری احزاب مختلف در دوران جدید بخصوص بعد از انتخابات ریاست جمهوری نویدبخش نشاط سیاسی در کشور است و وظیفه همه فعالان سیاسی است که در حفظ این فضا و ارتقای آن تلاش کنند و فعالیت‌های خود را در قالب تشکل‌های شناسنامه‌دار و رسمی ساماندهی کنند.

وی حضور حزب اتحاد ملت را به عنوان یک ظرفیت موثر در مجموعه اصلاح‌طلبان دانست و ادامه داد: مطمئنا تأسیس یک تشکل سیاسی به روند توسعه سیاسی در کشور کمک می‌کند و نباید تصور شود تشکیل یک حزب باعث کمرنگ شدن احزاب دیگر می‌شود چراکه در فضای رقابتی علاوه بر افزایش نشاط سیاسی به تقویت تحزب در کشور نیز کمک می‌شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت آسیب‌شناسی رفتارهای گذشته تاکید کرد و گفت: خواهران و برادران عزیز در حزب اتحاد ملت از چهره‌های مؤمن و متعهد به نظام اسلامی هستند و بعضا مسئولیت‌هایی در سطح کلان عهده‌دار بودند و مطمئنا تلاش خواهند کرد با استفاده از تجارب تلخ و شیرین گذشته روش و منش اعتدالی را که جوهره اصلی اصلاح‌طلبی است در سیاست‌ورزی در پیش بگیرند.

وی بر ضرورت شکل‌گیری احزاب قدرتمند و فراگیر و نقش‌آفرینی مؤثر آن‌ها در انتخابات مجلس تاکید کرد و گفت: تلاشی که تاکنون برای شکل‌گیری اجماع مبنی بر واگذاری ائتلاف به حوزه‌های انتخاباتی در بسیاری از استان‌ها صورت گرفت، نطقه قوت اصلاح‌طلبان محسوب می‌شود و باید تلاش کرد در استان‌های باقی مانده این سازوکار اجرایی شود.

در ابتدای این دیدار علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت با تشکر از حضور عارف در کنگره این حزب از مواضع وی در تقویت همگرایی و انسجام اصلاح‌طلبان قدردانی کرد.

۱ دیدگاه

  • محمد علی رضائی

    آقای عارف لطفا بدون تقیه بفرمائید اکر اصلاح طلبان جزئ فتنه گر ها نیستند پس چه کسانی جزئ فتنه هستند آیا قبول دارید از سفارت انگلیس عده ای آمدند وبا فتنه گر ها همکاری کردند نظر شمادر مورد وقایع آعاشورا سال ۸۸ چیست؟لطفا یک مورد که اصلاح طلبان این اعمال را محکوم کردهاند بفرمائید البته به لظهار نظر آقای موسوی کار نداریم که مسببین آتش زدن اماکن عزاداری امام حسین را مردان خدا معرفی کرد