اوضاع این روزهای شهرداری و شورای شهر یزد:

احتمال استعفاء یک عضو شورای شهر یزد

اوضاع شهرداری و شورای شهر هر روز پیچیده‌تر از قبل می‌شود و اعضای شورا غیرقابل پیش‌بینی‌تر از هر زمان گذشته دست به اقدامات جالبی می‌زنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزشنیده‌ها حاکی از آن است که خانم یادگار، عضو شورای شهر استعفای رسمی خود را اعلام کرده است و بعد از سال‌ها فعالیت در شورای شهر تصمیم گرفته است از عضویت در این شورا استعفا دهد.

این اقدام یادگار در کنار استعفای ناگهانی شهردار که ۴۸ ساعت مانده به انتخابات هیئت رئیسه انجام شد و پس از انتخابات پر سر و صدای هیئت رئیسه شورای شهر که حاکی از خودباوری اعضای جوان و معتدل شورا است، نشان می‌دهد شهرداری و شورای شهر یزد بیش از هر زمان دیگری دست‌خوش تحولات و اتفاقات عجیب و جالبی شده است. نکته جالب دیگر اینکه شنیده شده وحید خباززاده دیگر عضو شورای شهر یزد با لابی‌های پنهانی و جمع کردن رای دیگر اعضا سعی بر آن دارد که ضمن عضویت در کمیسیون فرهنگی شورای شهر، عضو ناظر شورای شهر در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری نیز شود.

آنچه ماجرا را قابل تأمل می‌کند انتقادهای پیشین خباززاده از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و رئیس فعلی آن، دشتی به خاطر عدم همکاری این سازمان با هیئت ورزش‌های همگانی که ریاست آن را خود خباززاده به عهده دارد، می‌باشد. حال باید دید خباززاده برای پیش بردن برنامه‌های خود در هیئت ورزش‌های همگانی سعی بر آن دارد که به عنوان عضو ناظر شورا در سازمان فرهنگی ورزشی حضور داشته باشد یا اکنون که او دیگر با وجود رقیب قدرتمندی امیدی برای شهردار شدن ندارد می‌خواهد در سازمان مذکور فعالیت کند.

جدای از همه این اتفاقات خوب و بد، اتفاق بسیار مثبت و خوشایندی که در شورای کنونی می‌توان به وضوح دید اجماع و فعالیت مثبت اعضای جدید و جوان شورای شهر است که با جدیت و توان بالا برای پیشرفت و بهبود اوضاع تلاش می‌کنند و فارغ از جریانات سیاسی و اتفاقات بیرونی و درونی شورا و اختلاف‌افکنی و بداخلاقی‌های غیرحرفه‌ای سایت‌های زنجیره‌ای، سعی بر آن دارند که بهترین افراد و راه‌های موجود را انتخاب کنند.

به هر حال شورای شهر و اعضای آن در طول هفته گذشته و هفته جاری روزها و ساعت‌های مهمی را پشت سر گذاشته و خواهد گذاشت. از پذیرش یا عدم پذیرش استعفای شهردار، قبول یا رد استعفای عزت یادگار، انتخابات اعضای کمیسیون‌ها و احتمالا انتخاب شهردار بعدی. باید صبر کرد تا دید در جلسات مهم بعدی شورا چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.یزدنگاه

شنیده‌ها حاکی از آن است که خانم یادگار، عضو شورای شهر استعفای رسمی خود را اعلام کرده است و بعد از سال‌ها فعالیت در شورای شهر تصمیم گرفته است از عضویت در این شورا استعفا دهد. این اقدام یادگار در کنار استعفای ناگهانی شهردار که ۴۸ ساعت مانده به انتخابات هیئت رئیسه انجام شد و پس از انتخابات پر سر و صدای هیئت رئیسه شورای شهر که حاکی از خودباوری اعضای جوان و معتدل شورا است، نشان می‌دهد شهرداری و شورای شهر یزد بیش از هر زمان دیگری دست‌خوش تحولات و اتفاقات عجیب و جالبی شده است. نکته جالب دیگر اینکه شنیده شده وحید خباززاده دیگر عضو شورای شهر یزد با لابی‌های پنهانی و جمع کردن رای دیگر اعضا سعی بر آن دارد که ضمن عضویت در کمیسیون فرهنگی شورای شهر، عضو ناظر شورای شهر در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری نیز شود. آنچه ماجرا را قابل تأمل می‌کند انتقادهای پیشین خباززاده از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و رئیس فعلی آن، دشتی به خاطر عدم همکاری این سازمان با هیئت ورزش‌های همگانی که ریاست آن را خود خباززاده به عهده دارد، می‌باشد. حال باید دید خباززاده برای پیش بردن برنامه‌های خود در هیئت ورزش‌های همگانی سعی بر آن دارد که به عنوان عضو ناظر شورا در سازمان فرهنگی ورزشی حضور داشته باشد یا اکنون که او دیگر با وجود رقیب قدرتمندی مثل سید حسینی امیدی برای شهردار شدن ندارد می‌خواهد در سازمان مذکور فعالیت کند. جدای از همه این اتفاقات خوب و بد، اتفاق بسیار مثبت و خوشایندی که در شورای کنونی می‌توان به وضوح دید اجماع و فعالیت مثبت اعضای جدید و جوان شورای شهر است که با جدیت و توان بالا برای پیشرفت و بهبود اوضاع تلاش می‌کنند و فارغ از جریانات سیاسی و اتفاقات بیرونی و درونی شورا و اختلاف‌افکنی و بداخلاقی‌های غیرحرفه‌ای سایت‌های زنجیره‌ای، سعی بر آن دارند که بهترین افراد و راه‌های موجود را انتخاب کنند. به هر حال شورای شهر و اعضای آن در طول هفته گذشته و هفته جاری روزها و ساعت‌های مهمی را پشت سر گذاشته و خواهد گذاشت. از پذیرش یا عدم پذیرش استعفای شهردار، قبول یا رد استعفای عزت یادگار، انتخابات اعضای کمیسیون‌ها و احتمالا انتخاب شهردار بعدی. باید صبر کرد تا دید در جلسات مهم بعدی شورا چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

ادامه در تارنمای خبری تحلیلی یزدنگاه: (http://yazdnegah.ir/society/i/456)

۱ دیدگاه