مرور اخبار لحظه ای شورای شهر یزد

رئیس شورای شهر یزد انتخاب شد/ کنایه های لفظی شدید بین اعضا/ ماجرای شب نشینی اعضا در یک هتل

جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی شهر برای انتخاب هیئت رییسه، با ریاست سنی عزت یادگار آغاز شد و بعد از چند بار انصراف و کاندیداتوری اعضا در نهایت رئیس شورای شهر مشخص شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز تحولات جلسه شورای شهر یزد برای انتخاب رئیس به شرح زیر است

. ۸:۱۷: جلسه شورای شهر در حالی آغاز شد که مرتضی شایق از نامزدی ریاست استعفا داد و گفت اگر ۱۳ عضو شورا به من رأی بدهند، باقی می‌مانم.

۸:۲۴: حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان به نفع امیرحسین رادمنش از نامزدی ریاست کناره‌گیری کرد. به این ترتیب تنها حجت‌الاسلام عباس زارع و رادمنش به عنوان نامزدهای ریاست مطرح هستند.

۸:۲۶: رادمنش در سخنان خود بر همکاری با تشکل‌ها و دانشگاهیان و تقویت روابط عمومی با دیگر سازمان‌ها به عنوان برنامه‌های خود تأکید کرد.

۸:۲۸: یادگار ریاست سنی شورا ضمن تذکر به خبرنگاران گفت: خبرنگاران محترم لطفا صدای جلسه را ضبط نکنند. این صحبت‌ها با اعتراض خبرنگاران همراه بود.

۸:۲۹: زارع ضمن تشکر از اعضای شورای شهر بر حفظ کیان و شخصیت شورا و اعضای شورا و همچنین داشتن همت بلند در کارها تأکید کرد.

۸:۳۲: شاکری معاون فرماندار به همراه روابط عمومی فرمانداری وارد شورا شدند.

۸:۳۴: مهدی کاشفی‌زاده در سخنان خود گفت به هر حال بعد از ۲ سال اعضا همدیگر را می‌شناسند. بین ریاست شورا و اعضای شورا تفاوت از عرش تا فرش است و اگر این چنین نبود، رقابت بر سر ریاست اینقدر شدید نبود.

۸:۳۶: در ادامه مطهریان گفت: من با سخنان دکتر کاشفی‌زاده موافق نیستم. به عقیده من ریاست شورا تفاوتی با اعضا ندارد. وی همچنین با انتقاد از یادگار به خاطر جلوگیری از ضبط صدا توسط خبرنگاران و دخالت در محتوای سخنانش، گفت: شما اگر رییس شوید آزادی را از مردم می‌گیرید. مطهریان در ادامه مهم‌ترین وظیفه رییس شورا را پیگیری وضعیت مصوبات شورا عنوان کرد و از آن به عنوان ناموس شورا یاد کرد.

۸:۳۹: یادگار از ریاست جدید شورا درخواست کرد آماری از ورودی و مراجعان به شورا تهیه شود.

۸:۴۱: شایق عضو دیگر شورا گفت: من بر وفاق و هم‌دلی اعضای شورای شهر تأکید داشتم. دیروز با اعضا برای تشکیل جلسه تماس گرفتم که اکثرا پاسخ‌گو نبودند. وی با بیان این‌که آیا دیشب رادمنش در هتل مشیر بوده است یا نه از اعضا انتقاد کرد. شایق تأکید کرد این پست و مقام‌ها نباید برای اعضا تا این حد با ارزش باشد. وی به انتقاد شدید از اعضای شورا پرداخت و گفت: از این صحبت‌ها نمی‌گذرم. شایق چندین بار تأکید کرد: کسانی که در هتل مشیر بوده‌اند جواب من را بدهند که آیا آقای رادمنش در این جلسه بوده است یا نه؟!

۸:۴۸: رادمنش با توجه به صحبت‌ها انجام شده از ریاست کناره‌گیری کرد. مطهریان مجددا اعلام نامزدی کرد. همچنین شایق به جمع نامزدها بازگشت.

۸:۴۹: پس از نامزدی شایق مطهریان کناره‌گیری کرد که این باعث شدشایق مجددا کناره‌گیری کرده و مطهریان به عنوان نامزد باقی بماند.

۸:۵۳: رأی‌گیری انجام شد.

۸:۵۴: شایق در این میان گفت: اگر زارع رییس شود با وی همکاری نخواهد کرد.

۸:۵۶: با شمارش آرا حجت‌الاسلام عباس زارع با ۱۰ رأی در مقابل ۳ رأی مطهریان به ریاست شورا رسید. در این لحطه شایق برای اعضا ابراز تأسف کرد.

۸:۵۹: زارع با تشکر از مطهریان به خاطر حضور در انتخابات، صحبت‌هایی پیرامون شورا انجام داد. وی همچنین گفت: من دست آقای شایق را می‌بوسم. شایق در پاسخ گفت: من در قیامت از شما نخواهم گذشت.
۹:۰۰: امینی، وزیری، یادگار و مطهریان به عنوان نامزدهای نایب رییسی اعلام آمادگی کردند.

۹:۰۴: رأی‌گیری برای نایب رییسی شورا انجام شد.

۹:۰۷: با شمارش آرای مأخوذه، امینی ۵ رأی، وزیری ۴ رأی، یادگار ۱ رأی و مطهریان ۳ رأی کسب کردند و انتخابات به دور دوم کشیده شد. ۹:۰۹: رأی‌گیری دور دوم انتخاب نایب رییس انجام شد.

۹:۱۲: با شمارش آرا ملیحه امینی با ۷ رأی، در مقابل ۴ رأی وزیری و ۲ رأی سفید به نایب رییسی شورا منصوب شد.

۹:۱۴: خباززاده، پاک‌نژاد و یادگار برای سخنگویی شورا اعلام نامزدی کردند. خباززاده در ابتدا به نفع پاک‌نژاد کناره‌گیری کرد، اما در ادامه پاک‌نژاد اعلام کرد او به نفع خباززاده از نامزدی انصراف می‌دهد.

۹:۱۶: رأی‌گیری سخنگویی شورا انجام شد. ۹:۱۹: با شمارش آرا، خباززاده با ۷ رأی در مقابل ۵ رأی یادگار و ۱ رأی مخدوس به عنوان سخنگوی شورا انتخاب شد. ۹:۲۲: ملیحه امینی به نفع وحیده وزیری از سمت نایب رییسی استعفا داد.

شاکری معاون فرمانداری در حال استعلام تلفنی برای مشخص شدن وضعیت این پست است. ۹:۲۵: شاکری گفت: استعفای ایشان باید به صورت کتبی باشد و در صورتجلسه بیاید. همچنین برای انتخاب نایب رییس مجددا باید رأی‌گیری انجام شود.

پس از آن امینی شروع به نوشتن استعفای کتبی خود کرد. 

۹:۲۷: زارع استعفای امینی را قرائت کرد. وی دلیل استعفای خود را برخی مسائل عنوان کرده است. ۹:۳۰: در ادامه مدرسی، کاشفی‌زاده و نیکنام برای پست منشی شورا اعلام آمادگی کردند.نیکنام در ادامه انصراف داد. خباززاده این انصراف را به نفع دکتر کاشفی‌زاده دانست. ۹:۳۴: رأی‌گیری انجام شد و با شمارش آرا کاشفی‌زاده با ۱۰ رأی به عنوان منشی اول و مدرسی با ۹ رأی به عنوان منشی دوم شورا انتخاب شدند.

۹:۳۶: مطهریان و امینی برای خزانه‌داری شورا نامزد شدند و در ادامه مطهریان انصراف داد. ۹:۳۹: رأی‌گیری انجام شد و امینی با ۸ رأی در مقابل ۵ رأی باطله به عنوان خزانه‌دار انتخاب شد. از نکات جالب این انتخابات وجود یکی از آرای باطله با عنوان "ما خزانه‌دار نمی‌خواهیم" بود.

۹:۴۳: در ادامه وزیری و یادگار برای نایب رییسی شورا کاندید شدند تا انتخابات نایب رییسی مجددا انجام شود.

۹:۴۵: در نهایت با شمارش آرا وزیری با ۷ رأی در مقابل ۶ رأی یادگار به عنوان نایب رییس شورا انتخاب شد.

۹:۴۶: وزیری ضمن تشکر از همراهی و گذشت امینی، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

۹:۴۷: مطهریان ضمن تبریک انتخاب رییس و هیئت رییسه شورا، گفت: به قول آقای پاک‌نژاد از بعضی از متلک‌ها و مزاح‌هایی که در این جلسه انجام دادم، اگر باعث ناراحتی اعضا شده عذرخواهی می‌کنم. ۹:۵۲: جلسه با صرف صبحانه اعضا و حضار به پایان رسید.

: امینی، وزیری، یادگار و مطهریان به عنوان نامزدهای نایب رییسی اعلام آمادگی کردند. ۹:۰۴: رأی‌گیری برای نایب رییسی شورا انجام شد. ۹:۰۷: با شمارش آرای مأخوذه، امینی ۵ رأی، وزیری ۴ رأی، یادگار ۱ رأی و مطهریان ۳ رأی کسب کردند و انتخابات به دور دوم کشیده شد. ۹:۰۹: رأی‌گیری دور دوم انتخاب نایب رییس انجام شد. ۹:۱۲: با شمارش آرا ملیحه امینی با ۷ رأی، در مقابل ۴ رأی وزیری و ۲ رأی سفید به نایب رییسی شورا منصوب شد. ۹:۱۴: خباززاده، پاک‌نژاد و یادگار برای سخنگویی شورا اعلام نامزدی کردند. خباززاده در ابتدا به نفع پاک‌نژاد کناره‌گیری کرد، اما در ادامه پاک‌نژاد اعلام کرد او به نفع خباززاده از نامزدی انصراف می‌دهد. ۹:۱۶: رأی‌گیری سخنگویی شورا انجام شد. ۹:۱۹: با شمارش آرا، خباززاده با ۷ رأی در مقابل ۵ رأی یادگار و ۱ رأی مخدوس به عنوان سخنگوی شورا انتخاب شد. ۹:۲۲: ملیحه امینی به نفع وحیده وزیری از سمت نایب رییسی استعفا داد. شاکری معاون فرمانداری در حال استعلام تلفنی برای مشخص شدن وضعیت این پست است. ۹:۲۵: شاکری گفت: استعفای ایشان باید به صورت کتبی باشد و در صورتجلسه بیاید. همچنین برای انتخاب نایب رییس مجددا باید رأی‌گیری انجام شود. پس از آن امینی شروع به نوشتن استعفای کتبی خود کرد. ۹:۲۷: زارع استعفای امینی را قرائت کرد. وی دلیل استعفای خود را برخی مسائل عنوان کرده است. ۹:۳۰: در ادامه مدرسی، کاشفی‌زاده و نیکنام برای پست منشی شورا اعلام آمادگی کردند. نیکنام در ادامه انصراف داد. خباززاده این انصراف را به نفع دکتر کاشفی‌زاده دانست. ۹:۳۴: رأی‌گیری انجام شد و با شمارش آرا کاشفی‌زاده با ۱۰ رأی به عنوان منشی اول و مدرسی با ۹ رأی به عنوان منشی دوم شورا انتخاب شدند. ۹:۳۶: مطهریان و امینی برای خزانه‌داری شورا نامزد شدند و در ادامه مطهریان انصراف داد. ۹:۳۹: رأی‌گیری انجام شد و امینی با ۸ رأی در مقابل ۵ رأی باطله به عنوان خزانه‌دار انتخاب شد. از نکات جالب این انتخابات وجود یکی از آرای باطله با عنوان "ما خزانه‌دار نمی‌خواهیم" بود. ۹:۴۳: در ادامه وزیری و یادگار برای نایب رییسی شورا کاندید شدند تا انتخابات نایب رییسی مجددا انجام شود. ۹:۴۵: در نهایت با شمارش آرا وزیری با ۷ رأی در مقابل ۶ رأی یادگار به عنوان نایب رییس شورا انتخاب شد. ۹:۴۶: وزیری ضمن تشکر از همراهی و گذشت امینی، برای وی آرزوی موفقیت کرد. ۹:۴۷: مطهریان ضمن تبریک انتخاب رییس و هیئت رییسه شورا، گفت: به قول آقای پاک‌نژاد از بعضی از متلک‌ها و مزاح‌هایی که در این جلسه انجام دادم، اگر باعث ناراحتی اعضا شده عذرخواهی می‌کنم. ۹:۵۲: جلسه با صرف صبحانه اعضا و حضار به پایان رسید.

ادامه در تارنمای خبری تحلیلی یزدنگاه: (http://yazdnegah.ir/society/i/441)

منبع: یزدنگاه

۳ دیدگاه

  • ناشناس

    فرق ما با اصفهان در شوری شهر زمین تا اسمان است ما بهکسانی رای دادهایم که کمترین تخصصی در حوزه شهر و شهر نشینی ندارند و اصفهان …. باید برای مردم یزد تاسف خورد

  • علی رضایی

    آقای ناشناس محترم، پس مهندس شایق با این همه سوابق فنی و مهندسی و شهرداری منطقه یک و چندین سال تصدی شهرداری مرکز و ساخت پروژه ها و اعتماد و خودباوری به شرکتهای داخل استان برای پل سازی و همچنین پروژه های راه سازی در هنگام مسولیت جهاد هرمزگان و به عنوان تنها مهندس عمران، در شورای فعلی را نادیده گرفته اید؟

  • علی رضایی

    آقای ناشناس محترم، پس مهندس شایق با این همه سوابق فنی و مهندسی و شهرداری منطقه یک و چندین سال تصدی شهرداری مرکز و ساخت پروژه ها و اعتماد و خودباوری به شرکتهای داخل استان برای پل سازی و همچنین پروژه های راه سازی در هنگام مسولیت جهاد هرمزگان و به عنوان تنها مهندس عمران، در شورای فعلی را نادیده گرفته اید؟