عضو نخبه هیأت علمی گروه گیاه‌پزشکی یزد:

در مدت ۴ سال موفق به کشف ۳۰ گونه جانوری از ایران شدم

در مدت 4 سال موفق به کشف 30 گونه جانوری از ایران شده و به نام کشورم ثبت کردم. گونه‌های جانوری ثبت شده در موزه جلال افشار دانشگاه تهران، موزه بریتانیا و موزه استرالیا نگهداری می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزعضو نخبه هیأت علمی گروه گیاه‌پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: در مدت ۴ سال موفق به کشف ۳۰ گونه جانوری از ایران شده و به نام کشورم ثبت کردم. گونه‌های جانوری ثبت شده در موزه جلال افشار دانشگاه تهران، موزه بریتانیا و موزه استرالیا نگهداری می‌شود.

دکتر امید جوهرچی با بیان اینکه کشف گونه‌های جانوری جدید و خدمتی که می‌توانند به بیولوژیک داشته باشند، مشوق من برای ادامه کارهای تحقیقاتی است، اظهار کرد: جانوران بسیاری در طبیعت هستند که خواص و فواید آنها شناخته شده نیست و با کارهای تحقیقاتی می‌توان به برخی از خواص آنها پی برد.

وی ادامه داد: برای مثال گونه‌ای از کنه‌ها را می‌توان برای از بین بردن آفت درختان به کار گرفت؛ کاری که با همکاری سازمان ملی نخبگان کشور در قالب طرحی انجام دادیم و در محیطی مصنوعی جانوری را پرورش داده و این جانور بومی‌سازی شد. در حالی که این یک جانور وارداتی بود که از کشور هلند و بلژیک با ارز زیاد وارد کشور می‌شد و در محیط‌های گلخانه‌ای به کمک کشاورزان ما می آمد.

جوهرچی در خصوص کشف ۳۰ گونه جانوری از ایران به آنا گفت: در فاصله ۴ سال از سال ۲۰۱۱ تاکنون ۳۰ گونه جانوری جدید را کشف و هر کدام را به نام ایران ثبت داده‌ام که هر کدام می‌تواند فواید خوبی در کشاورزی داشته باشد. نظر به اینکه کار تحقیقاتی مختلفی بر روی گونه‌های جانوری ثبت شده انجام می‌گیرد پس از کشف هر گونه یک نمونه از آن به موزه جلال افشار دانشگاه تهران، یک نمونه به موزه بریتانیا و یک نمونه به موزه استرالیا داده می‌شود تا کار محققان با مراجعه به گونه اصلی آسان‌تر باشد.

به گزارش آنا،این استاد نخبه دانشگاه آزاد اسلامی یزد از عشق و علاقه خود به این کار توضیح داد و اظهار کرد: کشف گونه‌های جدید و خدمتی که بیولوژیک و بشریت می‌کنند مشوق من و همکارانم برای فعالیت بیشتر است.

جوهرچی سابقه تألیف کتابی با نام آفات درختان میوه و سموم توصیه شده را دارد که تاکنون چندین مرتبه تجدید چاپ شده است.

 

۱ دیدگاه