حاشیه های شورای شهر یزد:

لغوممنوع التصویری هنرمندان در یزد/کدام اعضای شورای شهر یزد ممنوع التصویری را تصویب کرده بودند؟

جلسه علنی شورای شهر یزد که با حضور تمامی اعضا برگزار شد با حاشیه هایی روبرو بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز اولین دستور کار این جلسه، چهارراه مهدیه و مشکلات ترافیکی آن بود که با حضور مشاور طرح های اصلاحی مورد بازبینی قرار گرفت و مقرر شد طی دو فاز موارد انجام شود. در فاز اول دور برگردان های بلوار شهید بهشتی و منتظر قائم و همچنین چراغ دار کردن اجرایی شود.

مشاور چهارراه مهدیه معتقد بود پوشاندن و چراغدار کردن ظرفیت بالقوه میدان را بهبود می بخشد اما باید کلان نگری در شهر صورت گیرد و به مشاور اعتماد شود تا کارها به نحو مطلوب به جلو برود و مهندسین ما و شهرداری کنار هم بنشینند و بهترین کار را اجرا کنند. خباز در تذکراتی خواهان مسقف کردن سریع این چهارراه بود. مطهریان هم تاکید کرد اجرای دور برگردان ها نیاز به رای گیری در شورا ندارد و برای هر پروژه چهارراه این اقدام باید انجام شود. نیکنام پیرامون هزینه مسقف کردن این چهارراه اعلام کرد شهردار برآورد این طرح را در حدود ۱/۵ میلیارد عنوان کرده است. پس از توضیحات مشاور و نظرات اعضا، فاز اول به رای گذاشته شد و با رای اکثریت اعضا مقرر شد دوربرگردان ها اجرایی شود.

پس از این شایق متذکر شد که عدم استفاده مردم از وسایل نقلیه عمومی باید آسیب شناسی شود و برای رفع آن اقدام شود. او گفت مدت هاست مردم از وضع موجود گله مند هستند و در جلسات مختلف تذکراتی را به سازمان اتوبوسرانی اعلام کرده ایم که باید هرچه سریعتر برام رفع ان اقدام شود؛ باید با تجهیز ناوگان عمومی مردم را به استفاده از آن عادت دهیم. بعد از گذشت چندین روز از مصوبه تفاهم نامه پروژه هزار میلیاردی بلوار دکتر پیرنیا، در جلسه شورای شهر محی الدینی مدیر جدید امور مشارکتها و سرمایه گذاری مدعی شد پروژه پیرنیا بزودی به فراخوان گذاشته خواهد شد! در ادامه این جلسه بخشدار اشکذر به نمایندگی از مردم محله سر دو راه، خواستار حل و فصل مشکل زمینی شد که به ادعای مردم وقفی میباشد و توسط فردی به قیمت نازلی خریداری شده و بخش هایی از آن به عده ای دیگر فروخته شده است. مردم محله سردوراه خواستار پارکینگ شدن این زمین برای حسینیه نزدیک آن هستند.

همچنین طرح تاسیس پارک ویژه سالمندان در جلسه شورا مطرح شد و پس از کسب رأی لازم مصوب شد که شهرداری پیگیری های لازم را انجام داده و لایحه این طرح را به شورا ارائه نماید، نمونه این طرح نیز که در اشکذر به شکل خصوصی اجرایی شده است توسط بخشدار اشکذر مطرح و مزایای مثبت آن برشمرده شد. طرح پاکنژاد با حمایت خانم امینی و اقای نیکنام و موافقت اکثریت اعضای شورا تصویب شد تا پس از بررسی لازم در کمیسیون به شورا آمده و نهایی گردد. این طرح خواستار رفع ممنوعیت درج تصویر هنرمندان بر روی بنرهای تبلیغاتی سطح شهر شده و همچنین تاکید دارد بر ثبت نام و امضای صاحب اثر برروی آثاری که در سطح شهر نصب گردد. پیرو برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورا مقرر شد جلسه فوق العاده عمومی پنجشنبه ساعت ۸ صبح برگزار شود. از حاشیه های این جلسه حضور جمعی از ساکنین شهرک طوبی در اعتراض به مشکلات خود در سالن ورودی شورا بود که پیش از آغاز جلسه علنی با ریاست شورا به گفتگو پرداختند؛ حجت الاسلام شیخ عباس زارع ضمن دادن قول پیگیری از ساکنین خواست دو نفر را جهت پیگیری امور معرفی کنند.یزدنگاه
 

اولین دستور کار این جلسه، چهارراه مهدیه و مشکلات ترافیکی آن بود که با حضور مشاور طرح های اصلاحی مورد بازبینی قرار گرفت و مقرر شد طی دو فاز موارد انجام شود. در فاز اول دور برگردان های بلوار شهید بهشتی و منتظر قائم و همچنین چراغ دار کردن اجرایی شود. مشاور چهارراه مهدیه معتقد بود پوشاندن و چراغدار کردن ظرفیت بالقوه میدان را بهبود می بخشد اما باید کلان نگری در شهر صورت گیرد و به مشاور اعتماد شود تا کارها به نحو مطلوب به جلو برود و مهندسین ما و شهرداری کنار هم بنشینند و بهترین کار را اجرا کنند. خباز در تذکراتی خواهان مسقف کردن سریع این چهارراه بود. مطهریان هم تاکید کرد اجرای دور برگردان ها نیاز به رای گیری در شورا ندارد و برای هر پروژه چهارراه این اقدام باید انجام شود. نیکنام پیرامون هزینه مسقف کردن این چهارراه اعلام کرد شهردار برآورد این طرح را در حدود ۱/۵ میلیارد عنوان کرده است. پس از توضیحات مشاور و نظرات اعضا، فاز اول به رای گذاشته شد و با رای اکثریت اعضا مقرر شد دوربرگردان ها اجرایی شود. پس از این شایق متذکر شد که عدم استفاده مردم از وسایل نقلیه عمومی باید آسیب شناسی شود و برای رفع آن اقدام شود. او گفت مدت هاست مردم از وضع موجود گله مند هستند و در جلسات مختلف تذکراتی را به سازمان اتوبوسرانی اعلام کرده ایم که باید هرچه سریعتر برام رفع ان اقدام شود؛ باید با تجهیز ناوگان عمومی مردم را به استفاده از آن عادت دهیم. بعد از گذشت چندین روز از مصوبه تفاهم نامه پروژه هزار میلیاردی بلوار دکتر پیرنیا، در جلسه شورای شهر محی الدینی مدیر جدید امور مشارکتها و سرمایه گذاری مدعی شد پروژه پیرنیا بزودی به فراخوان گذاشته خواهد شد! در ادامه این جلسه بخشدار اشکذر به نمایندگی از مردم محله سر دو راه، خواستار حل و فصل مشکل زمینی شد که به ادعای مردم وقفی میباشد و توسط فردی به قیمت نازلی خریداری شده و بخش هایی از آن به عده ای دیگر فروخته شده است. مردم محله سردوراه خواستار پارکینگ شدن این زمین برای حسینیه نزدیک آن هستند. همچنین طرح تاسیس پارک ویژه سالمندان در جلسه شورا مطرح شد و پس از کسب رأی لازم مصوب شد که شهرداری پیگیری های لازم را انجام داده و لایحه این طرح را به شورا ارائه نماید، نمونه این طرح نیز که در اشکذر به شکل خصوصی اجرایی شده است توسط بخشدار اشکذر مطرح و مزایای مثبت آن برشمرده شد. طرح پاکنژاد با حمایت خانم امینی و اقای نیکنام و موافقت اکثریت اعضای شورا تصویب شد تا پس از بررسی لازم در کمیسیون به شورا آمده و نهایی گردد. این طرح خواستار رفع ممنوعیت درج تصویر هنرمندان بر روی بنرهای تبلیغاتی سطح شهر شده و همچنین تاکید دارد بر ثبت نام و امضای صاحب اثر برروی آثاری که در سطح شهر نصب گردد. پیرو برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورا مقرر شد جلسه فوق العاده عمومی پنجشنبه ساعت ۸ صبح برگزار شود. از حاشیه های این جلسه حضور جمعی از ساکنین شهرک طوبی در اعتراض به مشکلات خود در سالن ورودی شورا بود که پیش از آغاز جلسه علنی با ریاست شورا به گفتگو پرداختند؛ حجت الاسلام شیخ عباس زارع ضمن دادن قول پیگیری از ساکنین خواست دو نفر را جهت پیگیری امور معرفی کنند.

ادامه در تارنمای خبری تحلیلی یزدنگاه: (http://yazdnegah.ir/society/i/397)

۱ دیدگاه

  • سلمان

    نخير! بهترين راه براي حل مشكل مهديه اينه كه بلوار امام جعفر صادق رو به بلوار طالقاني متصل كنن و حالا اگه شد دو تا دوريرگردان (يوترن)هم درست كنن در بلوار امام صادق و هم در بلوار طالقاني. بالاخره براي رفع ترافيك بعضي مسير ها بايد دچار تغير بشه و اگه براي هر مسير يك گذر بگذاريم مطمئمنأ ترافيك حل نميشه! من نميدونم اين كه خيلي سادست اينهمه جلسه براي چيه!