یادداشت پدر دانش آموز نخبه یزدی درباره رفتن فرزندش به آمریکا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز بعد از انتشار خبر مهاجرت دانش آموز نخبه یزدی به آمریکا که طی گفتگو با مادر فرزاد صورت گرفته بود، پدر این دانش آموز متن زیر را ارسال کرده است:

به نام خداوند مهربان بخشاینده

با توجه به انتشار مصاحبه ای در مورد فرزندم فرزاد رشیدی لازم دیدم نکاتی را برای روشن نمودن افکار عمومی ارائه نمایم.
فرزند من علاوه بر مطالعه دروس خود، علاقه زیادی به فعالیت های علمی و حضور در جشنواره های کشوری و بین المللی داشت و همواره تلاش های زیادی برای رسیدن به مدارج علمی انجام می داد و با پشتکار خود موفق به کسب مدال نقره جهانی ژنو با طرح سامانه هوشمند پلیس همراه شد.
متاسفانه در یکی از سایت ها و نشریات استان یزد، مطلبی خلاف واقع و کذب در مورد فرزند من "فرزاد رشیدی" درج شده بود که من و فرزندم بسیار از این رفتار رسانه ای متاسف شدیم که برخی به دروغ در پی رواج گریز دانش آموزان به خارج از کشور و عنوان مهاجرت هستند.
باید گفت طرح سامانه هوشمند پلیس همراه که به ثبت هم رسیده توسط فرزاد و یکی از دوستانش کار شد و افتخاری را برای استان و کشور کسب کرد و او بر اساس تلاش های علمی در جشنواره سال گذشته خوارزمی مقام چهارم را به خود اختصاص داد و روز به روز انگیزه اش برای حضور در المپیادها و جشنواره های علمی بیشتر شد.
او با حضور در ژنو، مدال نقره جهان را کسب کرد و در اردیبهشت با دریافت این افتخار به شهر خود بازگشت. برای حضور در ژنو مساعدت های بسیار زیادی از سوی امام جمعه محترم شهرستان میبد حضرت آیت الله اعرافی، شهرداری و شورای شهر میبد و مدیرکل آموزش وپرورش استان یزد جناب آقای شیرزاد صورت گرفت که بسیار ارزشمند بود و من از همه این عزیزان سپاسگزاری می کنم.
وی هم اکنون برای ادامه تحصیل واخذ مدرک دیپلم در دبیرستان هیل کریست ایالت مینه سوتا آمریکا وبا هزینه شخصی اینجانب مشغول به تحصیل میباشد که در این راستا از همکاری مدرسه استعدادهای درخشان شهید صدوقی و آموزش و پرورش که برخی از مدارک مورد نیاز را در اختیار ما قرار دادند بهره مند گردیدم و به عنوان پدر و سرپرست قانونی فرزاد برای مصاحبه و اخذ ویزا وی را تا ارمنستان همراهی و مدارک هم جهت طی مراحل اداری ارائه شد. در همه مراحل کار، مسئولین همکاری بسیار خوبی داشتند و مدارکی که گاها باید ارائه می شد در کوتاه ترین زمان در اختیار ما قرار می گرفت.
بعد از طی مراحل و هماهنگی سایر امور در مدرسه او، در ۲۵ مرداد به این کشور سفر کرد و خوشبختانه در خوابگاه مدرسه مستقر و کار علمی آغاز شده است.
نکته ای که باعث تعجب من و فرزندم بود، خبری شدن این موضوع بسیار کوچک بود و جای سوال که چرا برخی در پی پررنگ کردن ادامه تحصیل یک دانش آموز هستند و عناوینی را نسبت می دهند که علاوه بر کذب بودن، هیچ سنخیتی با مسائل علمی و تحصیلی ندارد. من به صورت واضح عرض می کنم که قصد فرزاد از سفر به آمریکا فقط ادامه تحصیل بوده است و قصدی برای مهاجرت نداشته است. ضمن اینکه باید بگویم در تمام مراحل من وفرزندم با هم کارهای او را پیگیری می کردیم و کسانیکه با مجلات و سایت ها مصاحبه کرده اند هیچ همراهی و نقشی در این موضوع نداشته اند.
از رسانه ها می خواهم تا با رعایت اخلاق، مسائل را به درستی منعکس کنند و برای کسب مخاطب بیشتر به مسائل خلاف واقع روی نیاورند.

با تشکر

دکتر عبدالرضا رشیدی

۳ دیدگاه

  • معلم کرمانی

    پدر عزیز اگر فرزند شما در آینده قصد مهاجرت هم داشته باشد حق قانونی و مسئله ای شخصی است و غیر از شما و فرزندتان و خانواده کسی حق اظهار نظر ندارد . موفق باشید

  • حبیب رضایی

    اکنون حقیقت ماجرا مشخص شد متاسفانه سایت یزدی نیوز بسیار ناشیانه عمل نمود وحقایق را خواسته یا ناخواسته وارونه جلوه داده بود

  • حقیقت پیدا

    کاش پدر فرزاد از طریق وزارت ارشاد موضوع را رسیدگی می کرد تا تیتر این خبر درهمان صفحه با همان فونت انتشار می یافت