تحرک دوباره اصفهانی ها علیه یزد:

اعتراض به حق‌آبه اصفهان با فیلم انفجار یزد

حسن کامران دستجردی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی مجلس حمید چیتچیان وزیر نیرو را برای پاسخگویی به سوالش به مجلس کشاند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزوی سوالش را اینگونه مطرح کرد که چرا وزارت نیرو به فولاد مبارکه اصفهان، ذوب آهن، پالایشگاه و سایر صنایع این استان آب فروخته است.

کامران ادامه داد: در چنین وضعیتی حتی کشت و زرع نیز باید محدود شود تا با جاری شدن زاینده رود باتلاق گاوخونی مجددا جان بگیرد.

چیتچیان در پاسخ به وی اظهار داشت: ما نمی توانیم صنایع و کشاورزی استان را به دلیل کمبود آب متوقف کنیم.

وزیر نیرو با اشاره به افزایش روند خشکسالی از زمان صفویان تا به امروز اظهار داشت: در حالی که منابع آبی کشور از آن زمان تاکنون کاهش یافته است به صورت مداوم با افزایش مصرف در تمامی حوزه ها مواجه بوده ایم.

کامران دستجردی که عزم خود را جزم کرده بود تا چیتچیان کارت زرد بگیرد بخش دوم صحبت هایش را با پخش یک فیلم آغاز کرد که در میان پخش آن نمایندگان در خصوص محتوای ویدئوی پخش شده به محمدرضا باهنر رییس جلسه اعتراض کردند که باهنر نیز خطاب به نماینده سوال کننده گفت: آقای کامران این فیلم مربوط به چهار یا پنج سال قبل است که مشکلات مردم در آن زمان را نشان می دهد و مصدومان نیز مربوط به انفجار خط لوله یزد در همان سال هاست.

کامران که دیگر پاسخ قانع کننده ای برای این سیاه نمایی نداشت به نمایندگان پیشنهاد داد تا با هزینه وی به اصفهان سفر کنند.

در نهایت به نظر می رسد تندروهای مجلس و نمایندگان به ظاهر دلواپس که دیگر بهانه ای برای حمله به دولت تدبیر و امید ندارند این بار قصد داشتند تا با پخش مشکلات مردم در زمان دولت مهرورز تمام تقصیرات دولت گذشته را به گردن این دولت بیاندازند.

پس از پاسخ عجیب کامران نمایندگان رأی به قانع کننده بودن صحبت های چیتچیان دادند و وزیر نیرو بدون گرفتن کارت زرد مجلس را ترک کرد.برنا

۱ دیدگاه

  • ياشار

    كاش يزد هم بهشون سنگ آهن نميداد تا بفهمن با چه استاني طرفن! تيم هاي سپاهان و ذوب آهن كه بهترين تيم هاي فوتبال كشورن از پول معادن يزد بسته شدن. اين فقط يه نمونشه.