مدیرکل صداو سیمای یزد:

تلویزیون یزد از فضای سکون خارج می شود/فضای انتقادی را به برنامه های تلوزیونی برمی گردانیم

مدیرکل صداو سیمای مرکز یزد گفت: از این پس در پخش خبر صدا و سیمای یزد و بعضی از برنامه های ورزشی فضای انتقادی را شاهد خواهید بود و مدیران استان هم تاکنون واکنش خوبی نسبت به این برنامه ها داشته اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد در خصوص ضریب نفوذ صدا و سیمای یزد در بین مخاطبان،گفت: از قول بنده در رسانه های استان تعابیر مختلفی از ضریب نفوذ صدا و سیما اشاره شده بود  در حالی که منظور از این آمار در سخنان اخیر من همان نظر سنجی میزان مخاطب بود هرچند بعد از نظر سنجی باید پیرامون رضایت مخاطب یا به عبارتی اثر سنجی میزان تاثیر رسانه بر مخاطب انجام شود که به نظر می رسد در این زمینه کار علمی صورت نگرفته است این در حالی است که در دنیا بازخوردهای رسانه به صورت علمی بررسی و مشخص می شوند.
احمد پهلوانیان در گفت و گو با خبرنگار تابناک یزد با اشاره به اهمیت هماهنگی رسانه های استان می گوید: قطعا این نیت که همه صاحبان رسانه به یک روش اخبار را تحلیل کنند و سلایق به یک شکل باشد قابل تحقق نیست و اگر کسی چنین تصوری از رسانه داشته باشد شناخت درستی از حوزه رسانه ندارد اما به اعتقاد من تضارب اندیشه ها می تواند وجود داشته باشد و به رشد و بالندگی فکر و اندیشه کمک کند.
پهلوانیان در ادامه خاطر نشان می کند: در یک تحلیل رسانه ای ما دریافتیم که پایگاه رسانه های یزدی از طیف های مختلف و دارای تفکرات مختلفی هستند صدا و سیمای مرکز یزد برنامه ای ساخته است که مسئولین استان از همه قشر و سمتی در آن حضور پیدا کنند و پاسخگوی سوالات مردم باشند و به اعتقاد من چنین امکانی در فضای رسانه ای استان تا کنون نبوده است و نیاز بود تا یک رسانه در استان میدان دار این برنامه ها باشد.
وی هدف از این برنامه را ایجاد بستری جدید برای هم افزایی دانست و گفت:انتقاد در صورتی که با بیانی  دلسوزانه و برادرانه باشد و نه با نیت تخریب می تواند سازنده باشد و فرصتی است برای بهتر شدن و نه تهدیدی برای از میان رفتن.
وی با بیان اینکه از انتقادها استقبال می کنم، افزود: فضای انتقادی در استان یزد بیش از اینکه در فضای رسانه رسمی باشد در فضای غیر رسمی و شبکه های اجتماعی است و این اصلا خوب نیست.
به اعتقاد من صدا و سیما تاکنون عملکرد کمرنگی داشته است و جامعه بیش از اینها نیاز دارد تا فضایی برای گفت و گوی سالم در خصوص مسائل استان فراهم شود با توجه به اینکه امسال را سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامیدند که به ایجاد این فضای باز انتقادی کمک می کند.
وی گفت: از این پس در پخش خبر صدا و سیمای یزد و بعضی از برنامه های ورزشی فضای انتقادی را شاهد خواهید بود و مدیران استان هم تاکنون واکنش خوبی نسبت به این برنامه ها داشته اند.
وی در خصوص تخصص در صداو سیمای استان یزد گفت: برنامه سازان صدا و سیمای یزد صاحب نگاه های خوب و قوی هستند که هم ذهن خلاق و هم دید هنرمندانه ای دارند البته زیر ساخت های فنی در یزد تا حدی ضعیف است و امکانات و منابع مالی هم محدود ولی آنچه گفتنی است استفاده از ظرفیت های انسانی صاحبان اندیشه و هنرمندان صدا و سیما و حتی ارگان های فرهنگی خارج از صدا و سیما مثل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری استان است چرا که اعتقاد دارم آثار خوبی از این دو نهاد فرهنگی در بعد نمایش، تله فیلم و سریال تولید می شود.
پهلوانیان به تولید آثار تلوزیونی استان در سال های گذشته هم پرداخت و گفت: در شبکه تلوزیون یزد آثار خوبی تولید شده است هر چند در سال های گذشته به دلیل بحث مالی و کمبود بودجه، فیلمسازی متوقف شده بود که با کمک هنرمندان و با هم افزایی از این فضای سکون خارج خواهیم شد.
به اعتقاد وی : برای اینکه در فضای هنری به آثاری مطلوب برسیم به شجاعت و خلاقیت نیاز داریم بنابراین از زمانی که به صدا و سیما آمدم اتاق فکر را راه اندازی کردم که هنرمندان و کارشناسان صدا و سیما و حتی سایر ارگان ها در آن شریک هستند و ایده پردازی می کنند.

انتقادها را به فال نیک می گیرم
 پهلوانیان گفت: در تدریس دانشگاه سختگیر نبودم چرا که به نمره پایان ترم اعتقادی ندارم کار و تلاش به علاقه در طول ترم معتقدم و اینجا هم به تلاش و همفکری همکاران نمره می دهم و تا کنون نمره ۲۰ به همکاری اعضای صداو سیما نمره خوبی است ولی در مورد برنامه هایی که ساخته و پخش می شود مردم باید نمره بدهند هرچند قطعا روزی نخواهد رسید که رسانه ها نمره خوبی از مردم بگیرند چرا که هم مردم و هم صاحبان رسانه دارای تفکرات و ساخت فکری متفاوت هستند.
وی در مورد برخی حواشی گفت: در مورد مطالبی که راجع به صدا و سیما و یا خود من در برخی سایت ها مشاهده می کنم آنها را به فال نیک می گیرم چرا که انتقاد باعث سازندگی است هرچند برخی از آنها از روی سوء تفاهم یا ناآگاهی است.
وی در ادامه در پاسخ به اینکه ، جای چه چیزی در صدا و سیما خالی است، گفت: در حال حاضر گفت و گوی مسئولین با مردم را داریم همه مردم می توانند نظر بدهند و هم عرصه پاسخگویی برای مسئولین فراهم شده است که خود می تواند به رفع معضلات و ایجاد نشاط اجتماعی منجر شود.
وی با بیان اینکه نگاه تازه ای به ورزش و گردشگری یزدخواهیم داشت و یزد را به ایران خواهیم شناساند، افزود: در حوزه ورزش کارهای جالبی را با هدف توسعه ورزش استان در صدا و سیما شاهد خواهیم بود چرا که ورزش، اخلاق و نشاظ و امنیت روانی را با خود می آورد همچنین در حال تولید مستند های فاخر هستیم تا هویت باستانی و تاریخی یزد را به نمایش درآوریم که با نگاهی کامل و نکته سنج تولید می شوند هر چند تولید فیلم مستند زمانبر است ولی نگاه جدیدی به گردشگری و حیات وحش استان خواهیم داشت مستندی نیز در همین خصوص در حال تولید است که به گونه های خاص جانوری در یزد می پردازد.
وی در خصوص میزان استقبال از ماهواره در یزد نیز گفت: اطلاع دقیق از آمار استفاده ماهواره در استان ندارم ولی در عین حال برخی آمار ها هم می تواند غلط انداز باشد چرا که برخی از افرادی که ماهواره دارند به تماشای رسانه ملی هم علاقه دارند، علت دیدن برنامه های ماهواره ای در هر خانواده متفاوت است.
آنچه مسلم است اینکه باید از ظرفیت های فرهنگی وهنری بومی به خوبی استفاده کنیم همچنین باید در بحث امکانات محدودیت کمتری داشته باشیم تا آمار ببینندگان رسانه ملی را در مقابل ماهواره افزایش دهیم.

۱ دیدگاه

  • مهدی

    پخش زنده بازیهای تنهانماینده فوتبال استان درلیگ دسته یک فراموش نشوداقای پهلوانیان مدیران قبلی که بی مهربودندبه نظرات مردم باتشکر