گزارش عملکردمدیرمجتمع گندله سازی شرکت چادرملو

* شرکت معدنی و صنعتی چادرملو طی سال گذشته بالغ بر ۱۰.۳ میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن و حدود ۱.۵ میلیون تن سنگ‌آهن دانه‌بندی تولید کرده که ۳.۵ میلیون تن کنسانتره تولیدی را در کارخانه گندله‌سازی اردکان به گندله تبدیل و به واحدهای فولادسازی انتقال داده است.

* این شرکت، به عنوان بزرگترین تولیدکننده کنسانتره آهن در کشور سالانه ۷ میلیون تن کنسانتره اضافی را به شرکت‌های فولاد مبارکه و فولاد خوزستان عرضه می‌کند.

* تا پایان امسال پروژه فولادسازی ثامن اردکان با ظرفیت تولید سالیانه ۱ میلیون تن و قابل افزایش تا ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن راه‌اندازی خواهد شد.

* تکمیل فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی اردکان با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات و سرمایه‌گذاری ۱۲ هزارو ۴۴۴میلیارد ریال، طرح افزایش ظرفیت کارخانه گندله‌سازی اردکان از ۳.۴ میلیون تن فعلی به ۴ میلیون تن و سرمایه‌گذاری ۸۴۰ میلیارد ریال و طرح احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر، با هدف بهره‌برداری مجدد از پساب‌های خانگی با سرمایه‌گذاری ۱۵۰۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های توسعه پایدار شرکت معدنی و صنعتی چادرملو است.

* در طرح‌هایی چون کارخانه آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ظرفیت تولید سالیانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی با ۳۰ درصد سهم، کارخانه آهن و فولاد ارفع با ظرفیت تولید سالیانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی و فولاد خام با ۳۸ درصد سهم و طرح تولید فولاد و نورد ابرکوه با ظرفیت تولید سالیانه ۶۰۰ هزار تن فولاد خام و ۴۵۰ هزار تن محصولات نورد، با ۶۵ درصد سهم بطور فعال مشارکت کرده‌ایم.

* در اوج تحریمها توانستیم در طرح فولاد ثامن اردکان از بالاترین تکنولوژی روز دنیا استفاده کنیم که در نتیجه علاوه بر کاهش ۲۷ درصدی انرژی برق با بهره‌گیری از روش "هات شارژینگ"، مصرف آب را نیز با استفاده از سیستم هوا خنک و تجهیزات خنک کننده هیبریدی از ۱۱۰ لیتر در ثانیه به ۴۵ لیتر کاهش دهیم.

* در گذشته و در زمان استاندارهای پیشین یزد طرحی با عنوان تولید سالانه ده میلیون تن فولاد در استان مطرح می شود. ایده کلی این طرح این بوده است که به جای اینکه مواد معدنی به صورت خام از استان خارج شود و در صنایع استان های دیگر فرآوری شود این صنایع در استان ایجاد شده و ارزش افزوده و اشتغال ان برای یزد باشد.

* افقی که مسئولان استان در آن سال ها در نظر گرفتند بحث تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در سال در استان بود که مسئولان امروز استان از جمله استاندار و معاونین ایشان نیز همچون مسئولان اسبق پیگیر تحقق آن هستند.

* امروز چادرملو یک برند معتبر و باارزش در بازارهای جهانی فولاد است و همه شرکت های فعال فولادی در دنیا به امضا و نام چادرملو ارزش و احترام قائل هستند و به جاست این برند در داخل استان نیز مهم تلقی شود.

* چادرملو نیز توان تولید کنستانتره خود را افزایش داده و تصمیم گرفت زنجیره تولید را در داخل استان ایجاد کند. بر این اساس گندله سازی، تولید آهن اسفنجی، فولاد ارفع، فولاد ایرانیان ساخته شده یا در دست ساخت است و رویکرد جهانی و فراملی این شرکت در راستای قرار داد کشور در زمره کشورهای صنعتی قرار داده شده است.

* بیش از ۴ هزار نفر در این مجموعه فعال هستند و طق آمار ۹۶ درصد پرسنل از نیروهای بومی هستند.

* بخش اعظم مدیران رده بالا و میانی این شرکت بومی و عموما اردکانی و یزدی هستند.

* به نحوی به حقوق و خدمات رفاهی در گندله سازی پرداخته شده است که موجب نارضایتی دیگر مدیران صنایع در استان یزد و تلاش کرده ایم تمامی حقوق طبق قوانین کشور را پرداخت کنیم/ رفتار ما به گونه ای است اکثر متقاضیان کار علاقه مند به استخدام در این شرکت هستند. آیا این علاقه برای شما سوالی ایجاد نمی کند؟

* یک شرکت صنعتی هستیم و دغدغه های فرهنگی توسط مسئولان دیگر مدیریت می شود با این حال بهترین و زیباترین مساجد را در مجموعه ساخته ایم و برای نماز و فرایض دینی پرسنل نیز اقداماتی صورت گرفته است و برنامه های جانبی فرهنگی ویژه پرسنل و خانواده یشان هرساله برگزار می شود.

* برای ساخت یک خانه ۲۰۰ متری تا مجوز در کار نباشد امکان ساخت میسر نیست پس چگونه این همه تجهیزات و کارخانه ها بدون مجوز درست شده است.

* چه کسی ادعا می کند ما مجوز نداریم؟ چرا سوال را از مسئولان نمی پرسید؟ چرا وقتی مطرح می شود گندله محوز محیط زیست ندارد از یکی از مسئولان محیط زیست شهرستان و استان سوال نمی شود؟

* صنعت فولاد در گذشته جزو صنایع آلاینده به شمار می رفته ولی امروز در همه کشورهای دنیا از جمله آمریکا و اروپا و سایر کشورها فولاد یک صنعت مهم و استراتژیک و البته سالم تلقی می شود و در مجموعه چادرملو نیز با استفاده از آخرین تکنولوژی ها مدرن دنیا علی رغم وجود تحریم ها تمامی استاندارهای زیست محیطی رعایت می شود.

* سازمان های نظارتی زیست محیطی نظارت دقیق بر فعالیت ها نظارت دقیق دارند به طوری که برخی بخش ها آنلاین و برخی دیگر به صورت دوره ای و مستمر نظارت می شود و خوشبختانه مشکلی نیست.

* طبق قانون مجموعه گندله باید ۳۳۰ هکتار فضای سبز داشته باشد ولی با توجه به علاقه مندی مجموعه تا اکنون بیش از ۴۸۰ هکتار فضای سبز ایجاد شده و هم اکنون با حضور پژوهشگران منابع طبیعی در حال پژوهش درباره بهترین گیاه و درخت در این اقلیم آب و هوایی هستیم که جزو وظایف ما نبوده است.

* با راه اندازی فولاد ثامن چادرملو ۸۰۰ نفر بصورت مستقیم و ۴۰۰۰ نفر بطور غیرمستقیم مشغول به کار میشوند.

* ۱۲ میلیون نفر ساعت کار انجام شده تا مجتمع گندله سازی به اینجا برسد.

* شرکت چادرملو متعلق به شخص خاصی نیست، تحت نظارت بازرسی کل کشور است.

* چادرملو حدود ۲۰ میلیون سهام دارد که در بورس عرضه شده است.

* قرار است برای تصفویه پساب فاضلاب اردکان ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کنیم. تاکنون ۷۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

* چادرملو به نسبت ۲۰ درصد در پروژه انتقال آب خلیج فار سهیم است. اعتباری معادل ۵۷۷ میلیون یورو لازم است تا آب به گل گهر، مس سرچشمه و چادرملو برسد.

* بجای طلب از شرکت های فولاد اصفهان، ورق گرفته ایم و برای لوله سازی کار کرده ایم.

* چادرملو حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان بستانکاری دارد.

* برخی در آستانه انتخابات مدام اردکان و صنایع آن را مورد هدف قرار می دهند. یک نفر نیست بپرسد خود شماها چه خدماتی برای استان ارائه کرده اید؟!

* به موقع از تهمت زنندگان شکایت می کنیم.

* نیروگاه خورشیدی جوابگوی نیاز ما نیست، نیروگاه بادی را بخاطر تحریم ها نتوانستیم مستقر کنیم.

* کشور در افق ۱۴۰۴ باید ۵۵ میلیون تن فولاد تولید کند درحالیکه ۱۰ سال مانده به افق، تولید کشور زیر ۲۰ میلیون تن است.خبرانلاین

۱ دیدگاه