مدیر عامل مجتمع فولادی اردکان:

طرح فولاد ثامن اردکان با بالاترین فناوری احداث شد

مدیر عامل مجتمع فولادی اردکان گفت: طرح فولاد ثامن اردکان در اوج تحریم ها با بالاترین تکنولوژی روز دنیا احداث شده که بزودی بهره برداری می شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمود مصری نژاد  در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان یزد و شهرستان اردکان به تشریح فعالیت ها و عمکرد شرکت معدنی و صنعتی چادرملو پرداخت و گفت: نتیجه این امر این شد که علاوه بر کاهش ۵/۲۷ انرژی برق با بهره گیری از روش هات شارژینگ ، مصرف آب را نیز با استفاده از سیستم هوا خنک و تجهیزات خنک کننده هیبریدی از ۱۱۰ لیتر در ثانیه به ۴۵ لیتر کاهش دهیم .
وی گفت: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو طی سال گذشته بالغ بر ۳/۱۰میلیون تن کنسانتره سنگ آهن و حدود ۵/۱ میلیون تن سنگ آهن دانه بندی تولید کرده است که ۵/۳ میلیون تن کنسانتره تولیدی را در کارخانه گندله سازی اردکان به گندله تبدیل و به واحدهای فولاد سازی انتقال داده است .
وی اضافه کرد: همچنین این شرکت، بعنوان بزرگترین تولید کننده کنسانتره آهن در کشور سالانه ۷ میلیون تن کنسانتره اضافی را به شرکت های فولاد مبارکه و فولاد خوزستان عرضه می کند.
مصری نژاد همچنین در خصوص طرح های در دست اقدام شرکت چادرملو گفت: این شرکت همواره با هدف ایجاد ارزش افزوده در محصولات خود و نیز تکمیل زنجیره تولید با اجرای طرح های توسعه ای تلاش کرده ضمن پیشگیری از خام فروشی نسبت به تامین خدمات زیر ساختی از جمله راه سازی ، خط آهن، آبرسانی، تامین انرژی ، توسعه فضای سبز و ارتقای بهداشت گامهای موثر و عملی بردارد.
وی اظهار داشت: بر این اساس طی سالجاری نسبت به تکمیل و اجرای طرح های از پیش برنامه ریزی شده خود از جمله پروژه فولادسازی ثامن اردکان با ظرفیت تولید سالیانه ۱ میلیون تن و قابل افزایش تا ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن اقدام کرده که تا پایان امسال راه اندازی خواهد شد.
این مسوول افزود: همچنین برای پروژه احیاء مستقیم با ظرفیت تولید سالیانه ۵۵/۱ میلیون تن آهن اسفنجی با پیشرفت فیزیکی ۴۶ درصد اقدام کرده است که برای اجرای این دو طرح بالغ بر۱۳ هزارو و ۵۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری پیش بینی شده است .
این مسوول همچنین تکمیل فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی اردکان با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات و سرمایه گذاری ۱۲ هزارو ۴۴۴میلیارد ریال ، طرح افزایش ظرفیت کارخانه گندله سازی اردکان از ۴/۳ میلیون تن فعلی به ۴ میلیون تن وسرمایه گذاری ۸۴۰ میلیارد ریال و طرح احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر اردکان با هدف بهره برداری مجدد از پساب های خانگی با سرمایه گذاری ۱۵۰۰ میلیارد ریال را از دیگر طرح های توسعه پایدار شرکت معدنی و صنعتی چادرملو عنوان کرد.
مدیر مجتمع گندله سازی اردکان همچنین با اشاره به مشارکت چادرملو در طرح انتقال آب خلیج فارس به کویر مرکزی با سرمایه گذاری ۲۳ هزار میلیارد ریال و سهم ۲۰ درصدی این شرکت افزود: هدف ما در درجه اول سرمایه گذاری در طرح های زیر بنایی برای تحقق توسعه پایدار و سپس زیر ساخت های صنعتی و ایجاد اشتغال در منطقه است.
به گفته وی در طرح های چون کارخانه آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ظرفیت تولید سالیانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی با ۳۰ درصد سهم . کارخانه آهن و فولاد ارفع با ظرفیت تولید سالیانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی و فولاد خام با ۳۸ درصد سهم و طرح تولید فولاد و نورد ابرکوه با ظرفیت تولید سالیانه ۶۰۰ هزار تن فولاد خام و ۴۵۰ هزار تن محصولات نورد، با ۶۵ درصد سهم بطور فعال مشارکت کرده ایم .
مدیر مجتمع چادرملو همچنین با یادآوری نگاه ویژه مدیران شرکت چادرملو به حفظ محیط زیست گفت : این شرکت فراتر از تعهدات خود، اقدام به ایجاد بیش از ۳۸۰ هکتار درختکاری در مجتمع اردکان و ۸۸ هکتار در معدن چادرملو نموده است ضمن اینکه با استفاده از کارآمد ترین فیلتر های تصفیه کننده، مانع از خروج آلاینده های زیست محیطی ، از خروجی واحد های تولیدی خود شده است که تمامی این اقدامات بر اساس استانداردهای جهانی محیط زیست است .
مصری نژاد در پایان این نشست خبری از تمامی مدیران ، مسوولان ، علما ، رسانه های گروهی و مردم فهیم اردکان که همواره حامی صنایع سالم و سبز و موثر در رونق اقتصادی منطقه بوده اند تقدیر و تشکر کرد .ایرنا

۷ دیدگاه

  • علی

    آقای مصری نژاد اینا همش حرفه. در روستای سروعلیا چندین نفر بیکار هستند همه هم دارای مدارک لیسانس و فوق لیسانس برق و مکانیک و مواد و… هستند. چرا بومی استخدام نمیکنی. چرا ؟

  • حسن

    آقای مصری نژاد بومی استخدام کن. میدونی دکل برق گندله از روستای سروعلیا میگذره. هیچ کاری نداره یک دکل را واژگون کنیم و هزارن نفر را بیکار و شما مسئولش هستید. پس بومی مخصوصا بومی روستاهای اطراف گندله و به خصوص روستای سروعلیا را استخدام کن.

  • مهندس

    سلام,چه جوری نیرو میگیرن این فولاد ثامن؟؟به کجا باید مراجعه کنیم؟؟

  • مهندس

    سلام,چه جوری نیرو میگیرن این فولاد ثامن؟؟به کجا باید مراجعه کنیم؟؟

  • محمدعلی

    باعرض سلا م ادب و احترام خدمت جناب مهندس مصری نژاد حضرت عالی برای سال۹۵ برنامه ای برای استخدام نیرودارید. لطفا چگونگی اعلام نیرو ونحوه اقدام نیروهارا شرح بفرمایید .بنده از یزد هستم با سپاس فراوان و توفیق روزافزون برای جنابعالی

  • محمدعلی

    باعرض سلا م ادب و احترام خدمت جناب مهندس مصری نژاد حضرت عالی برای سال۹۵ برنامه ای برای استخدام نیرودارید. لطفا چگونگی اعلام نیرو ونحوه اقدام نیروهارا شرح بفرمایید .بنده از یزد هستم با سپاس فراوان و توفیق روزافزون برای جنابعالی

  • ش

    همش داره غریبه ها رو می گیره مطمآن باش اهالی اردکان یه روزی شورش می کنند علیه تو……………………..
    همش اصفهونی و تبریزی وترک پولا می زنند جیب مسئولین گجا هستید……………………….