خلع ید پیمانکار مجتمع تجاری بزرگ یزد

no-thumbs

اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار یزد با انتقاد از عملکرد سرمایه‌گذار مجتمع تجاری بزرگ یزد واقع در میدان امام علی(ع)، از خلع ید این پیمانکار خبر دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزبه نقل از همشهری یکی از اعضای شورای شهر در آخرین جلسه شورا از روند سرمایه‌گذاری مجتمع تجاری بزرگ یزد در حاشیه میدان امام علی(ع) انتقاد کرد. «سیدمحمدرضا مدرسی» گفت: یک سال از آغاز عملیات اجرایی این طرح بزرگ سرمایه‌گذاری می‌گذرد اما هنوز سرمایه‌گذار اقدامی در این زمین که مالکیت آن به عهده شهرداری است، انجام نداده است. وی گفت: اگر وضعیت به همین منوال پیش رود، به‌طور قطع ۱۰۰ سال برای ساخت این مجتمع بزرگ تجاری زمان لازم است، از این رو باید تصمیم جدی برای ادامه همکاری با سرمایه‌گذار اتخاذ شود. این عضو شورای شهر همچنین لزوم پیگیری جدی مطالبات شهرداری را از اداره کل مسکن و شهرسازی استان خواستار شد. وی همچنین بر لزوم استفاده از املاک شهرداری در نقاط مختلف شهر از جمله کوچه برخوردار در خیابان امام خمینی(ره) تاکید کرد و ادامه داد: شهرداری نسبت به تملک گاراژ کنترل در این کوچه اقدام اما آن را به شکل پارکینگ مسطح با حداقل ظرفیت، به حال خود رها کرده است.
این عضو کمیسیون عمران شورای شهر یزد افزود: این در حالی است که با توجه به تعدد مراکز درمانی در این کوچه، ایجاد پارکینگ طبقاتی در این زمین، ارزش افزوده مضاعفی برای شهرداری ایجاد خواهد کرد. وی این نقطه از شهر را یکی از بهترین مناطق برای سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری و تجاری عنوان کرد و افزود: در صورتی که این ملک به فعلیت درآید، فواید آن نصیب شهروندان خواهد شد. شهردار یزد نیز با تاکید بر اینکه دغدغه اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری یکسان است، افزود: تحویل زمین از اداره کل راه و شهرسازی استان بسیار دشوار است.
«محمدرضا عظیمی‌زاده» افزود: در صورتی که شورای شهر نیز نسبت به وصول مطالبات شهرداری حساسیت نشان ندهد، دیوان محاسبات و اداره کل بازرسی استان، این حساسیت را داشته و دارند. وی ادامه داد: کارشناسان دیوان محاسبات از ابتدای امسال رسیدگی به تمام دخل و خرج شهرداری‌های استان و رسیدگی به حساب‌های شهرداری یزد را نیز آغاز کرده‌اند.
این مسئول درباره جلب مشارکت برای گاراژ «کنترل» نیز گفت: سرمایه‌گذاری برای مشارکت با شهرداری به‌منظور ساخت طرح ترکیبی از پارکینگ و تجاری در این محل پیشنهاداتی را مطرح کرده است. عظیمی‌زاده افزود: البته این گاراژ بعد از تسطیح در حال استفاده به عنوان پارکینگ عمومی است و ظرفیت خوبی دارد اما نقطه مناسبی برای ایجاد واحد تجاری و پارکینگ طبقاتی است. وی ادامه داد: سرمایه‌گذار این طرح که خود مالکیت برخی از پلاک‌های مجاور این پارکینگ را نیز دارد، باید طرح مشخصی را برای مشارکت خود به شهرداری ارائه کند تا بعد از توافقات نهایی، مراحل اجرایی طرح آغاز شود. شهردار بر ضرورت خلع ید سرمایه‌گذار طرح مجتمع بزرگ تجاری یزد در میدان امام علی(ع) تاکید کرد و افزود: اخطارهای قانونی متعددی به سرمایه‌گذار داده شده که مورد توجه قرار نگرفته است.

۱ دیدگاه

  • ناشناس

    برای مردم یزد که از بالاترین درصد متخصص برخوردارند داشتن شورایی با کمترین تخصص ممکن جای تاسف دارد