لطیفه برگزیده سال: احمدی نژاد به قدرت برمیگردد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز  سید امین رضوی ـ کارشناس ارشد ارتباطات –  در یادداشتی نوشته است:

احمدی نژاد به خودی خود و منتزع از قدرت، هیچ معنا و مفهومی ندارد. وی بدون داشتن منصب، موقعیتی ندارد. برخی انسان ها هستند که بدون اینکه وابسته به جریان خاص، جناح و قدرتی باشند یا وامدار منصبی، به ذات خود، انسانهای بزرگی هستند. به قول یکی از یاران علی (ع):"ای علی! خلافت به خلفای قبل، اعتبار و احترام داد ، حال آنکه این توهستی که به خلافت، اعتبار و آبرو بخشیدی."
احمدی نژاد، اما، ثمره ی زد و بندهای روزگار بوده است. وی بدون اینکه حتی یک ثانیه، در صف انتظار قدرت باشد، رئیس هیئت دولتی شد که حرف و حدیثهای بیشماری داشت. اکنون نیز که از صدر به ذیل رفته است، بر اساس آنچه که در این هشت سال از وی دیدیم و شنیدیم، در ذات خود انسانی است "نیازمند توجه". هاله ی نور وی را تا آن خردسال دوساله ای که در بغل مادرش، به زبان اسپانیولی! در نیویورک، وی را شناخته و به نام صدا می زده است، هنوز می  توان در ویدئوهای پربیننده ی لطایف، مشاهده کرد.
بنابراین از وی، نمی توان انتظار صبوری داشت تا حال که از قطار قدرت پیاده شده، سکوت کند، سنگین گوشه ای بایستد واجازه دهد عملکرد هشت ساله اش، به نقد کشیده شود. از اینرو، یکی از دلایلی که امروز، زمزمه ی روی کار آمدن دوباره احمدی نژاد به گوش می رسد، همان مسایل روانشناسانه ی شخصیتی اوست.
از طرف دیگر می توان گفت، حامیان وی نیز که از سر رفاقت با احمدی نژاد به نان و نوایی رسیدند و منافع مشترکی دارند، نیز، عموماُ جریانات ریشه دار و صاحب پایگاه های مردمی نیستند. چرا که اصولاً احمدی نژاد، هیچگاه، خود را نماینده ی دسته ی سیاسی خاصی معرفی نکرده است، لذا کسانی که امروز می خواهند وی به قدرت بازگردد، اغلب ، کسانی هستند که در زمان وی، به منصب، مقام و موقعیتی دست پیدا کرده اند و یا رانتهای دولتی فراوان در اختیارشان قرار گرفته و اکنون نیز خواهان همان سهم هایند.
اعتقاد نگارنده این است که وضعیت امروز احمدی نژاد و بازگشت وی به قدرت، بیشتر تداعی کننده ی این بیت شعر است :"عرض خود می بری و زحمت ما می داری" چرا که اکنون به هیچ عنوان موقعیت برای حضور دوباره ی وی در رده ی بالای قدرت سیاسی کشور، فراهم نیست.
شاید سوال این باشد که پس چرا اینهمه جار و جنجال برای بازگشتش راه می افتد؟ جواب ساده است. بنا به همان نیازمندی های روانشناختی شخصیتی احمدی نژاد به "توجه" خواهان این است که آمدن و نیامدنش در صدر اخبار بنشیند و کماکان سوژه ی عکاسان و خبرنگاران و تحلیلگران سیاسی باشد. نیازه که به صورت عقده درآمده است. عقده ای که در مراسم تشییع پیکر پاک شهدای غواص، چندی پیش، در مورد حضور وی در جایگاه ویژه ی مسئولین و دست تکان دادنهای بی موردش هنگام سخنرانی دیگران، به عینه سرباز کرد.
بر این اساس، باید گفت، آنچه که تجربه حضور هوشمندانه ی مردم ایران در انتخابات و اشرافی که به آینده ی سیاسی کشور خود دارند، نشان می دهد امکان دوباره ی بر سر قدرت آمدن "احمدی نژادیسم" به سمت صفر میل می کند و "باید احمدی نژاد را در لابلای کتب تاریخ جستجو کرد."
در گوشه و کنار محافل سیاسی چنین به نظر می رسد که احمدی نژاد خواهان حضور در انتخابات مجلس است. این مسئله به نظر نگارنده، بعید است چرا که با شناختی که از احمدی نژاد دارم سطح خود را بالاتر از منازعات مجلس می داند. از طرفی یادمان نرفته که در هشت سال ریاستش بر دولتهای نهم و دهم، بارها نشان داد که مجری خوبی برای اجرای قوانین وضع شده قوه مقننه نیست و از طرفی حتی این سخن امام راحل(ره) را که مجلس را در صدر امور می دانستند، به صراحت نقض کرد و گفت که مجلس در صدر امور نیست. بنابراین این یک بازی تبلیغاتی است که بتواند دوباره نام خود و احمدی نژاد را بر سر زبانها و رسانه های بیاندازد.
این را نیز نباید از نظر دور داشت که با شیوه و اقدامات مدیریتی وی در دولت عدالت محور! مهر گستر! پاکدستان! کشور، به گونه ای اداره شد که مردم، امروز بر سر سفره های خود نه تنها خبری از نفت و پول نفت نمی بینند، بلکه تورم و مشکلات کمرشکن اقتصادی به گونه ای برجای مانده است که در هر لقمه ای و یا شاید در هر خرید مایحتاجی! یاد و خاطره ی احمدی نژاد در اذهان و بر سر زبانها جاری می شود. بنابراین این طیف از سیاستمداران ایران، یعنی احمدی نژاد و طرفداران و مدیران دولتهای نهم و دهم بدانند که هیچگاه از اذهان و زبان مردم فراموش نخواهند شد.
حتی امروز که شاهد دستگیری معاونان رئیس دولت نهم و دهم، رحیمی و بقایی، بجرم فاسد مالی و اختلاسهای گسترده هستیم، نام دولت وی، بیشتر بر سر زبانها افتاده است.
ختم کلام اینکه شرایطی که امروز برای احمدی نژاد، پیش آمده، از صفات دهان پرکن پاکدست!عدالت محور! مهرگستر و مدیران انقلابی! و در خطر امامش! گرفته تا بمبهای ساعتی اقتصادی و سیاسی ای که در دولت خود کار گذاشت تا یکی یکی در دولت تدبیر و امید، منفجر شود و دوستان و مدیران معزول و نامعزولش! آنها را به گردن دولت حسن روحانی بیاندازند، همه و همه وضعیت را به گونه ای فراهم آورده است که حضور مجدد احمدی نژاد در صدر قدرت سیاسی ایران، بیشتر به "جوک سال" شبیه است.

 

۴ دیدگاه

  • مجتبی

    احسنت بر نویسنده ی محترم. بنده نیز کاملا بر همین اعتقادم که بر خلاف دوستان این طیف آدمهای فاصد اقتصادی دیگر با دیوار هشیاری مردم برخود کرده و روی کار نخواهند آمد. حرف دل ما رو زدی جناب رضوی

  • آزاد

    حالا شماها چرا ترسيديد از حضور مجدد احمدي نژاد؟!!:))
    شما از ديدگاه مردم نظر نديد خواهشا
    مردم همچنان كه در سال ۸۴ بدون شناخت كافي به مردمي بودن احمدي نژاد راي دادند باز هم همين مردم (در صورت حضور دوباره احمدي نژاد) به مردمي بودن راي خواهند داد.
    شما يه فكري به حال خودتان بكنيد كه افكارتان در سال ۸۸ نه به تاريخ بلكه به زباله دان تاريخ پيوست

  • عضو تیم ملی اختلاس

    یعنی واقعا افرادی مث این آقا یا خانم آزاد، وجود دارند که چشمشان را روی اختلاسهای میلیارد دلاری که شاخ بر کله ی همه مردم کره زمین رویانده است، ببندند و دولت پاکدست احمدی نزاد را خوب جلوه دهند. یعنی هستند؟؟؟ فکر می کنم می بینم هستند. هنوز مردمی داریم که با یک گونی سیب زمینی، یادشان می رود که از خون شهیدانمان، چه استفاده ها نکرده اند تا خانه های جزایر قناری آقایان بقایی و زنجانی و مشایی و …. ساخته شود. هنوز تا این مردم فراموشکار هستند، باید ترسید که روزی باز هم تیم ملی اختلاس، توپ را برباید و سرمایه های مردم را بالا بکشد.

  • محسن

    احمدی نژاد یک رییس جمهور مردمی بود .این دقیقا چیزیه که مردم میخوان.مسکن مهر کسایی رو صاحبخانه کرد که خانه دار شدن براشون رویا بود.یارانه به مردم ضعیف کمک کرد.دو سال دیگه احمدی نژاد برمیگرده چون مردمیه و تو دل ما جا داره