استعفاهای شیرین در استانداری یزد برای انتخابات مجلس

انتخابات مجلس دهم نزدیک است و شور انتخابات چند ماهی است استان یزد را فرا گرفته است. استعفاهایی که طعم شیرینی دارند چرا که ترک صندلی و پشت و مقام برای به دست آوردن مقام دیگر مزه تلخی ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز انتخابات مجلس دهم نزدیک است و شور انتخابات چند ماهی است استان یزد را فرا گرفته است. استعفاهایی که طعم شیرینی دارند چرا که ترک صندلی و پشت و مقام برای به دست آوردن مقام دیگر مزه تلخی ندارد.

به گزارش پرگار در این میان استعفای چهار تن از صاحب منصبان استانداری یزد شایداز داغ ترین خبر رسانه های استان یزد بود ،استعفاهایی که در گذشته زمزمه های  آن شنیده می شد.همزمان با آخرین مهلت تعیین شده جهت استعفای مدیران دولتی و دستگاههای اجرایی برای حضور در رقابت های انتخاباتی برخی مدیران استعفاهای خود را تقدیم کردند.
از استانداری یزد محمدرضا بابایی معاون برنامه ریزی استانداری یزد اولین کسی بود که درخواست کناره گیری کرد.او درآخرین روزهای زمستانی سال پیش از سمت معاونت برنامه ریزی استانداری یزد کناره گیری تا بتواند با دست و بال بیشتری خود را برای انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی آماده نماید.البته معلوم نیست که وی از کدام حوزه انتخابیه استان یزد کاندیدای مجلس شود اما ازآنجاییکه که وی اصالتا مهریزی می باشد، زمزمه های از کاندیداتوری وی در این حوزه انتخابیه و شاید با توجه به سابقه و حوزه عملکردی اش از حوزه شهر یزد کاندید شود.
محمد رضا بابایی از گزینه هایی است که حوزه صنعت یزد علاقه مندی شدید برای کاندیداتوری وی برای مجلس شورای اسلامی دارد. این در حالی است که او تاکنون رسما کاندیداتوری خود را اعلام نکرده است اما طیف معتدل دوجناح سیاسی نیز تمایل دارد او پا به صحنه انتخابات بگذارد. بابایی در معاونت برنامه ریزی مورد وثوق جمعی از فعالان بخش خصوصی بود. این نکته مهم و قابل توجه ای است چرا که رضایت کارآفرینان و صنعتگران استان از یک مدیر نشان دهنده توانایی اوست. بابایی می تواند توازن سیاسی را ایجاد کند. او اگرچه در شش سال از هشت سال ریاست جمهوری احمدی نژاد معاون استاندار یزد بوده است ولی روزمه ای اعتدال گرا دارد. فرماندار در دولت اصلاحات بوده و در دو سال اول ریاست جمهوری احمدی نژاد به دلیل حمایت از کلانتری استاندار دوره اصلاحات به نوعی تنبیه مدیریتی شده بود. از سوی دیگر حمایت بی چون و چرای اصولگرایانی همچون جوکار از او در دوره انتخاب استاندار نشان داد مورد وثوق اصولگرایان هم هست. 
اما دومین استعفاء در استانداری یزد با مشاور سلامت و آموزش استانداری یزد رقم خورد.او که ریاست حزب همسوی دولت در استان یزد (اعتدال و توسعه)را برعهده دارد با کناره گیری خود نشان داد که برای حمایت از تیم دولت باید در مجلس شورای اسلامی حضور جدی داشته باشد،اگرچه او چند روز بعد از استعفای خود اعلام کرد که کناره گیری او انتخاباتی نیست .
اما در یکی از جنجالی ترین خبرهای انتخاباتی استان یزد ،استعفای بی سروصدای مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری یزد است ،عبداللهی زمانی از سمت خود کناره گیری کرده که فقط سه روز به پایان استعفاها اعلام شده بود.
اگرچه برخی محافل غیررسمی اعلام کرده اند که این کناره گیری برای انتخابات مجلس نیست اما از آنجاییکه وی مورد وثوق طیفی از اصولگرایان است  واز مدیران خوشنام درجبهه اصولگرایی یزد به شمار می رود گمان می رود او نیز دریکی از حوزه های انتخابیه استان یزد وارد کارزار انتخابات مجلس شورای اسلامی شود.وی نیمه دیماه سال ۹۲ از سوی استاندار یزد به این سمت منصوب شده بود. عبداللهی جانباز ۵۵ درصد از کارمندان رسمی دولت، در کارنامه کاری خود مسئولیت هایی همچون معاون اداری مالی استانداری، مشاور استاندار، مدیرکل حوزه استاندار، مدیرکل بنیاد جانبازان استان، فرماندار شهرستان صدوق، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و سرپرست فرمانداری بهاباد را دارد هر چند به نظر می رسد او بعد از استعفا روزه سکوت گرفته و سخنی در تایید یا رد این شایعات مطرح نکرده است.
همچنین در آخرین استعفاء از مدیران و مشاوران استانداری یزد،علی افخمی مشاور استاندار یزد در امور صنعتی در پایان مهلت اعلام شده برای داوطلبی مجلس دهم، از مقام خود استعفاء کرد .وی دیماه ۱۳۹۲ بود که از سوی سیدمحمد میرمحمدی بعنوان مشاور در امور صنعتی انتخاب شد. 
افخمی سابقه فرمانداری خاتم و اردکان را در دولت اصلاحات در کارنامه خود دارد و به نظر می رسد که وی قصد کاندیداتوری از حوزه اردکان را دارد جاییکه به نظر می رسد با حضور محمدرضا تابش نماینده اصلاح طلب کنونی این شهر،شانسی برای او باقی نگذارد.
 

۱ دیدگاه