حضور۳۵درصدمراجعان درمانی به یزد ازاستان‌های دیگر

no-thumbs

مدیر درمان اداره‌کل تامین اجتماعی استان یزد گفت: بر اساس آمارهای موجود، 35 درصد مراجعان درمانی استان یزد که درصد قابل توجهی از آنها بیمه تامین اجتماعی هستند، از استان‌های همجوار به یزد مراجعه می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزبه نقل از  خبرگزاری فارس از یزد، محمدحسین توحیدی‌فر، در نشستی خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی با بیان اینکه تامین اجتماعی در استان یزد دارای یک بیمارستان ۲۵۶ تختخوابی و ۱۲ درمانگاه تامین اجتماعی است، اظهار داشت: در حال حاضر در تمام شهرستان‌های استان یزد به جز خاتم، درمانگاه تامین اجتماعی فعال است.

وی با بیان اینکه بیمه تامین اجتماعی، ۷۰ درصد هزینه درمان سرپایی و ۹۰ درصد هزینه بستری را پرداخت می‌کند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر هیچ مرکز درمانی در استان یزد وجود ندارد که درخواست قرارداد با تامین اجتماعی داشته باشد اما نسبت به انعقاد قرارداد با آن اقدام نشده باشد.

توحیدی‌فر با بیان اینکه یزد استانی است که در زمینه توریست درمانی فعال است، عنوان کرد: آمارها نشان می‌دهد ۳۵ درصد مراجعان درمانی به استان یزد که درصد قابل توجهی از آنها بیمه تامین اجتماعی هستند، از استان‌های همجوار نظیر بندرعباس، سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی، جنوب اصفهان و حتی مواردی از استان همدان به یزد مراجعه می‌کنند.

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان یزد، علت مراجعات مردم به استان یزد برای دریافت خدمات درمانی را سطح و کیفیت بالای خدماتی درمان و در عین حال، هزینه‌های ارزانتر از سایر استان‌ها اعلام کرد و افزود: در حال حاضر هزینه‌های درمان در استان یزد ۱۰ تا ۲۵ درصد از سایر استان‌ها ارزان‌تر است.

وی تصریح کرد: همین امر سبب شده تا در سال ۹۳، به رغم اینکه بودجه اولیه تامین اجتماعی استان یزد ۲۴۹ میلیارد تومان بوده است، در پایان سال، ۲۹۰ میلیارد تومان آمار هزینه‌کرد بیمه برای درمان بیمه‌شدگان باشد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش برای ارتقا سطح خدمات درمان به بیمه‌شدگان استان یزد خاطر نشان کرد: سال گذشته هشت تخت NICU در بیمارستان شهدای کارگر یزد راه‌اندازی شد که راه‌اندازی این بخش، هزینه‌های بسیاری را از دوش خانواده‌هایی که نوزادان آنها نیازمند خدمات ویژه هستند، برداشت.

وی همچنین از استقرار پزشک متخصص زنان و زایمان به صورت شبانه‌روزی در بیمارستان شهدای کارگر خبر داد و عنوان کرد: بیمارستان شهدای کارگر تامین اجتماعی استان یزد، تنها بیمارستان استان است که پزشک متخصص زنان و زایمان مقیم در بیمارستان دارد.

توحیدی‌فر همچنین با بیان اینکه بیمارستان شهدای کارگر به شدت با کمبود تخت مواجه است، عنوان کرد: بخشی از فضای اداری این بیمارستان با یک میلیارد تومان هزینه، به فضای درمانی اضافه شد که با این حساب، ۸۰۰ مترمربع به وسعت فضای درمان در این بیمارستان افزوده شد که در هفته آینده به مناسبت هفته تامین اجتماعی از آن بهره‌برداری خواهد شد و امیدواریم با آغاز به کار این بخش، بخشی از کمبود تخت در بیمارستان شهدای کارگر رفع شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان شهدای کارگر دومین بیمارستان کشور است که ضریب اشغال تخت آن ۸۵ درصد است، خاطر نشان کرد: در فروردین‌ماه سال جاری، ۲۷ درصد از زایمان‌های استان یزد در بیمارستان شهدای کارگر و ۷۳ درصد دیگر زایمان‌ها در ۱۴ بیمارستان دیگر استان انجام شده که این آمار خود نشان‌دهنده ضریب اشغال تخت از یک سو و کمبود تخت برای ارائه خدمات به همه بیمه‌شدگان مراجعه‌کننده از سوی دیگر دارد.

به گزارش فارس، از ۱۹ تا ۲۶ تیرماه به عنوان هفته تامین اجتماعی تعیین و نامگذاری شده است.

۱ دیدگاه