انتقاد امام جمعه مهریز از جابجایی مدارس صدرای شهرستان

امام جمعه مهریز گفت: مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا، نقش بسزایی در تقویت فرهنگی دینی دارند و جابجایی آن‌ها آسیب‌پذیر است.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام «عبدالرضا محی الدینی» در نشستی که با محوریت توسعه کمی و کیفی مدارس صدرا در این شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد، از جابجایی مدارس صدرا در مهریز گلایه کرد و افزود: جابجایی مدارس صدرا به روح و روان خانواده و دانش‌آموز آسیب می‌زند.

 
وی با تأکید بر اینکه مدارس صدرا باید پیشتاز تامین منابع انسانی حوزه‌های علمیه باشند، اظهار کرد: دغدغه تربیت دینی فرزندان توسط خانواده ها، با تحصیل در مدارس صدرا پاسخ داده می‌شود و ساخت و تکمیل یک مدرسه ثابت، عزم جدی مدیران و مسئولان جهت جذب خیرین و مشارکت مردمی را می‌طلبد.
 
حجت الاسلام «علیرضا نجیمی» مدیر کل تبلیغات اسلامی استان نیز از تکمیل و ساخت مدارس و همچنین بالا بردن حوزه محتوایی مدارس صدرا خبر داد و اظهار کرد: تکمیل مدارس نیمه تمام در اولویت کار قرار گرفته و استفاده از ظرفیت طلاب و حضور آنان در مدارس و بالا بردن محتوای مدارس از مصوبات این نشست است.
 
وی همچنین از اجرای طرح امام محله در استان خبر داد و تأکید کرد: براساس این طرح، امام جماعت هر محله امورات آن محله را برعهده می‌گیرد که این طرح هم اکنون به صورت آزمایشی در شهر یزد اجرایی شده و به زودی در سطح شهرستان‌های استان نیز اجرایی خواهد شد.
 
نجیمی با اشاره به اجرای طرح امام محله در سطح مساجد استان، عنوان کرد: این طرح در راستای تقویت جایگاه ائمه جماعات و مساجد در سطح محلات اجرایی می‌شود.
 
 به نقل از روابط عمومی فرمانداری مهریز، «رضا زارعزاده» فرماندار مهریز هم در این نشست بر ضرورت بهره گرفتن از توان خیران در مدرسه سازی تاکید کرد و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی باید برای تعامل بین اقشار و افراد جامعه تلاش کند و از نقش خیرین در ساخت مدارس غافل نشود.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..