نهمین کنگره سراسری شعر کویر در استان یزد برگزار می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: انجمن شعر و ادب ابرکوه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، نهمین کنگره سراسری شعر کویر را برگزار می‌کند.

به گزارش یزدی نیوز«مجید جوادیان زاده» ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: موضوعات این دوره از کنگره شامل بهاریه‌های کویری، از کوچه‌های آشتی کنان کویر، کویر و آفرینش اعجاب انگیز خدا، امید و صبر عناصر آمیخته با جان مردمان کویر، مناظره عناصر کویری (مانند شن و خار، باد و ماسه و غیره) و بخش ویژه طنز با موضوع طنزهای کویرانه یادمان زنده یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد است.

 
وی مهلت ارسال آثار را پایان اردیبهشت و برگزاری آن را  نیمه دوم خرداد ماه سالجاری ذکر کرد و گفت: این کنگره شعر در ابرکوه، قلب تپنده کویر ایران، در سایه سار سرو ٤٥٠٠ ساله ابرکوه برگزار می‌شود.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با بیان این که شاعران می‌توانند آثار خود را در تمام قالبهای شعر کلاسیک و نو ارسال کنند، ادامه داد: هر شاعر می‌تواند در هر قالب و موضوع عنوان شده حداقل سه و حداکثر پنج اثر ارسال کند.
 
به گفته این مسئول، شاعران به همراه هر اثر خود باید مشخصات کامل (نام و نام خانوادگی، نام پدر، تولد، رشته و میزان تحصیلات، نشانی دقیق پستی و شماره تلفن) را در ذیل اشعار قید کنند.
 
وی تاکید کرد: دبیرخانه دایمی کنگره شعر کویر، حق انتخاب اشعار و چاپ آن را دارد، ضمن این که دبیرخانه هزینه ایاب ذهاب زمینی شاعران را به عهده دارد. 
 
 به نقل از ورابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، جوادیان زاده در پایان نیز گفت:جوایز و لوح تقدیر برگزیدگان فقط به شرط حضور در افتتاحیه و اختتامیه به آنها تعلق خواهد گرفت.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..